zwanger???of zit t tussen de oren?

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
chantal
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-02-2008 21:50

zwanger???of zit t tussen de oren?

Bericht door chantal » 20-02-2008 22:05

Hallo allemaal,,
Ik zit ook met een vraag,ben ik zwanger?Ik heb al 6 jaar de Mirena ( 't is mijn tweede spiraal,na 5 jaar eerste verwisseld)),en ik vloei dus helemaal niet ,al jaren geen druppel.
Nu lijkt het sinds een maand of drie net of ik zwanger ben ( ik heb al 2 kinders 6-9 jaar dus weetwel waar ik over praat), en waarom ik dat denk, ik weeg al meer als 15 jaar 48 kg, en nu binnen 3 maanden ben ik al gegroeid naar 56 kg.
Mijn buikje ziet er zwanger uit, mijn borsten worden groter,voller en steviger. Ik heb wel al 2 x een test gedaan( was wel een hele goedkope van het Kruitvat). En die zegt dus negatief.
Ben wel sinds januari dit jaar gestopt met roken, maar dat je daar zo van bijkomt???En nu, ik weet het niet meer. Zal ik naar de huisarts gaan? Maar die ziet me aankomen, vind het een beetje gek probleem
Ik wil namelijk nooit meer een derde kind, en stel dat ik zwanger zou zijn, wat dan.Ik drink graag een glaasje wijn, en ben de laatste maanden al 2 x erg dronken geweest. Wat een ongeboren vrucht ook al niet ten goede zal komen.Ben altijd tegen een abortus geweest,ongewenst zwanger worden zou daarom mijn grootste nachtmerrie zijn en daarom ook een spiraal genomen.
Dit verhaal speelt nu al zeker 3 maanden, dus de tijd dringt, maar ieders keer denk ik het zal toch niet zo zijn.De touwtjes,, tsja die voel ik eigenlijk niet, maar eerlijk gezegd controleer ik die al jaren niet meer,,
Wie heeft raad?
groetjes chantal

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-02-2008 23:20

Chantal, heb ik met jou ook contact gehad via de 'prikpagina' met als onderwerp 'zwanger en de mirena spiraal?' Ik denk van wel toch? Hoe gaat het nu met je?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 22-02-2008 09:54

Hallo Chantal,

Veel vrouwen hebben na het plaatsen van hun tweede Mirena last van bijwerkingen die ze bij de eerste Mirena niet ervaren hebben.
Dit komt door de hogere hormoonafgifte van een nieuw spiraal.
Gewichttoename kan een bijwerking van de Mirena zijn.

Bij twijfel niet te lang wachten om je bloed te laten testen op zwangerschapshormoon.
De test van het Kruitvat is ook heel betrouwbaar maar stelt jou duidelijk niet gerust.

Mijn advies zou zijn eerst een zwangerschap uitsluiten......
Mocht de test onverhoopt positief zijn dan is het feit dan kan het feit dat je de Mirana draagt tot complicaties leiden......
Over het gebruik van alcohol in de prille zwangerschap hoef je je geen zorgen te maken de eerste zes weken vindt er geen uitwisseling van stoffen plaats.

Denk ook eens goed na of anticonceptie waarbij een ontrekkingsbloeding uitblijft de meest geschikte voor jou is. Zoals ik het nu inschat kan het voor jou heel prettig zijn om iedere maand een ontrekkingsbloeding te krijgen, gewoon als bevestiging dat je niet zwanger bent.

Sterkte,

Manuela

chantal
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-02-2008 21:50

Bericht door chantal » 22-02-2008 13:13

Tsja het blijft vervelend, ik heb met de huisarts gebeld, en die zei dat de touwtjes zich best rond de baarmoederhals kunnen "krullen". En dat ik maar eens goed moest voelen,,en dat hij anders wel met de eendebek zou kijken of hij de touwtjes kan ontdekken.
Geen plezierig vooruitzicht :shock: .
Ik neem aan dat een zwangerschapstest wel betrouwbaar is, zeker 2 x gedaan. Het zal dan wel toch tussen mijn oren zitten.
Waarschijnlijk wordt ik dan toch van mezelf uit dikker, wel gek, zoveel ineens.

Ik wist niet dat de Mirena zoveel bijwerkingen( ook puistjes in je gezicht?, want wat ik ook smeer,of doe, deze gaan niet meer weg ) heeft, want op zich vind ik het een prima anticonceptie.Ik ben nogal verstrooid, druk,vergeetachtig of hoe je het ook mag noemen met het innemen van de pil.Dus zo'n 5 jaren plan is voor mij ideaal.

Dus ik ga straks nog maar eens op zoek, wie weet kom ik ze toch tegen.

Ja Claudia via jou heb ik dit forum gevonden , thnxx

groetjes Chantal

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 22-02-2008 15:31

Hoi Chantal, ten eerste nog welkom op het forum natuurlijk :wink:

Over die gewichtstoename: kijk maar eens op deze link:

Bijwerkingen pil en dan met name onder de 'geleidelijk insluipende bijwerkingen'...
Het kan best zijn dat dat nu met je aan het gebeuren is. In de Mirena zit namelijk een progestativum, levonorgestrel genaamd, en dat komt in je bloedbaan terecht.

Dat omkrullen om de baarmoedermond van de touwtjes, zoals je huisarts zegt kan inderdaad. Ook kan hij zijn verschoven, of op een andere plek in de baarmoederwand zich als het ware 'ingenesteld' hebben. In zeldzame gevallen komt het voor dat hij door de baarmoederwand heen is gegaan, of dat je hem hebt verloren zonder het te merken (een fenomeen dat ik nog steeds niet begrijp, zoiets valt toch haast niet te missen?)
Ik hoop dat je de touwtjes snel terugvindt, en anders zou ik voor de zekerheid een echo laten maken.
De acne/puistjes zijn een veelgehoorde bijwerking van Mirena.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie