na 1,5 jaar nog steeds pijn en bloeden

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Truuke
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-07-2008 15:05

na 1,5 jaar nog steeds pijn en bloeden

Bericht door Truuke » 28-07-2008 15:12

hallo,

ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden
ik heb sinds 1,5 jaar nu een spiraaltje na de geboorte van ons zoontje. ik heb altijd al veel gebloed en nu is het de laatste tijd wel minder maar ik heb maar aan een kant van de tampon bloed is dit normaal? het is niet veel maar ben dan toch anderhalve tot 2 weken "ongesteld" . ook heb ik soms hele erge krampen net voordat ik "ongesteld" wordt. ik begin me hierover een beetje zorgen te maken en ga ook een afspraak maken met de gyn voor een echo
ik vroeg me af of meerderen van jullie dit hebben?
alvast bedankt

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-07-2008 18:46

Hoi Truuke, welkom op het forum :wink:

Wat vervelend dat je steeds zo lang bloedt zeg... Het is een bijwerking van de Mirena die na de eerste zes maanden over zou moeten zijn, maar bij een aantal vrouwen gebeurt dat niet. Je krijgt dan een verstoord menstruatiepatroon, en dat zou er bij jou nu aan de hand kunnen zijn. Heel verstandig dat je een afspraak met de gynaecoloog maakt, want zo lang met deze klachten rondlopen gaat natuurlijk wel vervelen :wink:
De Mirena kan bij de één de menstruatie volledig laten verdwijnen, bij de ander juist heviger menstruaties veroorzaken, bij een derde juist voor onregelmatig spotten zorgen, en ook pijn tijdens de menstruatie opleveren.
De fabrikant heeft de volgende bijwerkingen geregistreerd bij minder dan 1% van de vrouwen (dat is toch 1 op de 100, en je zult die ene maar zijn):

Stoornissen aan het voortplantingssysteem en de borsten:
Pre-menstruele spanning, tussentijds
bloedverlies, afwijkingen aan de eierstokken,
endometritis, endometriose, ontsteking van de
baarmoederhals, afname van het libido,
stoornissen aan de vulva, afwijkingen aan de
baarmoeder (niet gespecifieerd), pijn bij het
vrijen, pijnlijke menstruatie, vleesbomen,
jeuk aan de genitaliën


Heel veel succes bij de gynaecoloog en laat je ons weten hoe het ging?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie