Hulp gevraagd

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 16-01-2008 19:40

Ik heb die artikelen inmiddels gelezen en ik moet zeggen, dat lijkt allemaal wel heel erg te slaan op mijn situatie. Ik heb namelijk voordat mijn darmperikelen begonnen twee keer vlak achter elkaar antibiotica gehad, de eerste keer amoxycilline maar daar heb ik nooit problemen mee gehad, deze keer dus ook niet. En in de week na zo'n kuur neem ik meestal even zo'n zevenpack Yakult om de schade te herstellen. De tweede keer (met slechts drie weken er tussen) kreeg ik flucloxacilline, en daarvan kwam ik dus in de diarree, en ik had het gevoel dat mijn darmen in brand stonden :( En daarna begon dus ook de pijn. Die kuren kreeg ik vanwege borstontstekingen (toen gaf ik nog borstvoeding). Ik wou dat ik ze niet had gehad en het zelf had uitgeziekt, zo naar was die zeurende pijn steeds :( Maar nu is het zoals ik al zei stukken verbeterd.
Ik heb even op het internet gesnuffeld naar die Schindeles maar ik vind er niks over oxidanten? Ik lees alleen maar positieve dingen, maar dat kan ook komen omdat het meestal om verkoopsites gaat.
Over die threelac zal ik even nadenken, het is inderdaad wel ontzettend prijzig :shock: maar als het helpt en je hoeft het niet voor eeuwig te gebruiken dan is het een overweging waard.
In ieder geval heel erg bedankt voor je info en advies! :D

Hieronder nog een studie naar de samenhang tussen Mirena en Candida. Uit deze studie is gebleken dat er een toename is van de Candida in het vierde tot en met het zevende jaar van gebruik van de Mirena...:

Lessard T, Simoes JA, Discacciati MG, Hidalgo M, Bahamondes L

Human Reproduction Unit, Department of Obstetrics and Gynecology, School of Medicine, Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), 13084-971, Campinas, SP, Brazil.

BACKGROUND: The study was conducted to evaluate the cytopathological findings and vaginal flora in cervical smear samples from women using the levonorgestrel-releasing intrauterine system (LNG-IUS) for a period of up to 7 years. STUDY DESIGN: Postinsertion cytology examinations were conducted on 187 women who had an LNG-IUS inserted between April and September 1998 in the family planning clinic of the Universidade Estadual de Campinas. RESULTS: During the 7 years of follow-up, a high frequency of candidiasis was found from the fourth through the seventh year of use in comparison to the first year of use. No significant results were found with respect to cytopathological abnormalities or other microbiological alterations following insertion of the LNG-IUS. CONCLUSION: Use of the LNG-IUS had no effect on cervical smears over the 7-year follow-up period; however, an increase occurred in the frequency of candidiasis.

PMID: 18082663 [PubMed - in process]

Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-01-2008 10:20

Marja,

Onlangs heb ik een berichtje naar Chi (importeur) gestuurd over de Schindeles capsules en dit is wat ik als antwoord kreeg:

Beste mevrouw *******,

De schindele's mineralen is een natuurproduct wat geen schade aanbrengt aan het lichaam, mits dit goed gebruikt wordt. Jammer genoeg weet ik niet wat deze therapeut bedoeld en kan u daarom ook geen goed advies geven.

De inhoud van de capsule staat beschreven bij de inhoudsstoffen op de verpakking.
U kunt zonder problemen de capsules innemen, en heeft u vragen kunt u deze ten alle tijd stellen.
Hoop dat ik u op deze manier voldoende informatie heb gegeven.

Met vriendelijke groet,
CHI INTERNATIONAL


************
Voorlichtster

Naar het Voedingscentrum heb ik ook een berichtje gestuurd maar daar heb ik nog geen antwoord op.
Volgens mij is dat berichtje niet goed aangekomen :roll: Zal het nog eens proberen. Krijg ik bericht, zal ik
dat hier ook nog even noemen voor wie geïnteresseerd is.
De man van de Natuurwinkel zei dat mensen die dingen vroeger lukraak innamen en dat ze daarna de
hoeveelheid mineralen hebben aangepast... Zodat je niet te veel meer binnen kunt krijgen.
Maar goed, ik denk dat ik nog even het bericht van het Voedingscentrum afwacht :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-01-2008 11:39

Dat is toevallig, kreeg het mailtje net binnen:

Mevrouw *******,

Een gezonde en gevarieerde voeding bevat voldoende voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen.

Het is daarom niet nodig om een vitaminesupplement te slikken.

Wanneer u toch graag een supplement wilt slikken, is het van groot belang om op de dosering te letten. Het is belangrijk dat het supplement niet meer dan 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH). Deze hoeveelheden zijn veilig. Op de verpakking van het supplement kunt u dit nalezen.

Wilt u meer lezen over vitaminesupplementen? Klik dan hier.

Nog vragen naar aanleiding van deze informatie? Neem dan contact op met de Voedingscentrum informatielijn op werkdagen van 9 tot 17 uur, telefoon (070) 306 88 88, menukeuze 2. Of kijk op www.voedingscentrum.nl. Deze website wordt dagelijks aangevuld met de meest recente inzichten en nieuws.

Met vriendelijke groet,

************, voedingsvoorlichter
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

marja
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-12-2007 10:31

Bericht door marja » 28-01-2008 13:04

hallo claudia,

ik kan hier verder niets zinnigs aan toevoegen. zoals je hebt gezien was het vooral de apotheker en de therapeut die twijfels wekten en die heb je gelezen.

ik ben blij dat je ermee geholpen bent. dat is het belangrijkste.
m.v.g.

marja

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 28-01-2008 14:26

Ja zo is het, Marja :wink: Ik vond nog deze link en die is vrij geruststellend over de Aluminiumgehaltes:
http://www.schindele-mineralien.ch/gesundheit.html
Er wordt maar een klein gedeelte van het aluminium opgenomen in het bloed, en dat is per theelepel slechts 5% van de ADH. Dus.....
:wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie