Met Mirena beginnen of toch maar niet?

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Daisy
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-06-2009 12:31

Met Mirena beginnen of toch maar niet?

Bericht door Daisy » 09-06-2009 12:49

Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar en slik al vanaf mijn 16e de pil.
Om 10.00 uur vandaag had ik weer eens een afspraak staan bij mijn huisarts. De pil werkt schijnbaar niet fatsoenlijk bij mij.
Op de helft van de cyclus begin ik met vieze afscheiding die aanhoudt tot mijn ongesteldheid. Dit is natuurlijk niet helemaal prettig.
Ik heb nu al zo ongeveer iedere pil geprobeerd lijkt wel en geen een werkt.
Vandaag dus weer terug geweest om te vertellen dat ook de laatste pil weer niet werkt.
Nu kwam de dokter dus met het idee om een Mirena spriraaltje te plaatsen.
Het afgelopen uur ben ik bezig geweest met informatie zoeken en nu lees ik dus al deze klachten!!! :shock:
Vooral het depressief worden vind ik eng. Ik ben namelijk erg gevoelig voor psychische dingetjes..
En het inbrengen zie ik nu al helemaal niet zitten want ik schreeuw het al uit als er gewoon een kweekje wordt genomen :?

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet :(
Balen zeg..
Zijn er hier misschien leden die ook rond deze leeftijd een spiraaltje geplaatst hebben?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes, Daisy

Anouk
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-06-2009 22:13

Bericht door Anouk » 28-06-2009 22:18

Eerlijk waar heb ik nog nooit zoveel negatieve verhalen gelezen als hier. Het lijkt wel of hier juist alle negatieve verhalen groeperen. Ik heb Mirena zelf al zo'n 3 jaar en vele vriendinnen en kennissen van me zijn ook gelukkige 'bezitters' van Mirena. Van vrijwel iedereen hoor ik zeer positieve geluiden en ik ben er zelf ook erg gelukkig mee. Al 3 jaar niet ongesteld, minder 'moodswings' en minder last van maandelijkse problemen. Minder kans op endometriose, enz. Ik weet het wel, Mirena is voor mij geweldig, en ik weet ook cijfermatig dat meer dan 90% van de vrouwen meer dan gelukkig is met Mirena. Het 'probleem' is alleen dat negatieve verhalen zich vaak groeperen en dat je dan alleen nog negatieve zaken leest...
“My biggest problem is what to do about all the things I can't do anything about” - Ashleigh Brilliant

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 29-06-2009 08:30

Hallo Nanuq,

Fijn dat hij bij jou en vriendinnen van je wél goed bevalt. Het probleem is meer dat bij vrouwen waar het niet goed uitpakt, dit niet door artsen wordt herkend en ze jaren onnodig met problemen rondlopen omdat de klachten volgens artsen onmogelijk van het spiraaltje kunnen komen.
De vrouwen bij wie de Mirena wel bevalt, zetten deze ervaringen doorgaans niet op internet, dus het is logisch dat op deze site vooral negatieve ervaringen staan. Er zijn toch behoorlijk wat vrouwen die hun situatie herkennen als ze hier de verhalen lezen, het spiraaltje laten verwijderen en daarna opknappen.
Volgens de fabrikant is 90% tevreden, onderzoeken in o.a. Engeland duiden eerder op zo'n 50%...

Groetjes,
Mo

Anouk
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-06-2009 22:13

Bericht door Anouk » 30-06-2009 22:41

De 90% cijfers haal ik niet bij de fabrikant vandaan mo ;)

Het valt me gewoon zo ongelovelijk op dat hier echt alleen negatieve geluiden te horen zijn en ik er elders maar een paar hoor. Ik zit veel op internet en kom elders nooit zoveel negativiteit tegen.
“My biggest problem is what to do about all the things I can't do anything about” - Ashleigh Brilliant

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 01-07-2009 16:12

Hallo Nanuq,

Misschien kun je een link naar je bron plaatsen? Hoe vollediger de info op deze site, hoe beter D

Er zijn wel meer sites te vinden met negatieve ervaringen, een paar voorbeelden uit andere landen

http//www.hormonspirale-forum.de/viewforum.ph ... 75dabf4ee1
http//curezone.com/forums/f.asp?f=713

Als ik zelf niet zo'n last van het spiraaltje had gehad, zou ik ook moeite hebben te geloven dat je zoveel klachten kunt krijgen van een lage dosis hormonen. De lage dosis was voor mij juist de reden om voor de Mirena te kiezen.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie