Eerst NPC-crème, dan Mirena uit de poort?

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Soesa
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-12-2009 09:00

Eerst NPC-crème, dan Mirena uit de poort?

Bericht door Soesa » 11-12-2009 03:30

Heb op http://deeyeopener.web-log.nl, gelezen dat iemand zgn. NPC-crème 3 maanden gebruikte alvorens te stoppen met de pil. Dit omdat ze best bang was voor wat haar lichaam zou doen als ze met de pil stopte. Nu ben ik aan het overwegen om Mirena te laten verwijderen en ben ook een beetje bang voor wat mijn lijf na 7 jaar op Mirena gaat doen. Of het beter met me zal gaan of juist helemaal niet. Heeft iemand enig idee of ik beter eerst met NPC-crème aan de slag kan?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 11-12-2009 08:44

Hallo Soesa,

Ik zou het in eerste instantie zonder proberen en kijken wat er gebeurt. Als je na een paar maanden het gevoel hebt dat het niet goed gaat, kun je je hormonen laten meten (niet meteen na verwijdering, dat heeft nog weinig zin) om te kijken of je progesteron aangevuld moet worden of dat je lichaam dat zelf weer voldoende is gaan maken. Ik zou niet met die creme beginnen als je niet weet of dat nodig is, het zijn toch weer hormonen, al zijn ze bio-identiek.
Probeer gezond te eten, genoeg te bewegen en genoeg te slapen, dan kan je lichaam heel veel zelf herstellen.

Laat je ons weten hoe het met je gaat?

Groetjes,
Mo

Plaats reactie