klachten na plaatsen mirena

Stel hier je vraag, voor advies of een doorverwijzing.
Plaats reactie
Dolfijn'72
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-09-2010 20:25

klachten na plaatsen mirena

Bericht door Dolfijn'72 » 16-09-2010 20:36

Een aantal maanden geleden liet ik voor de derde keer een Mirena plaatsen. Eigenlijk wilde ik laten steriliseren maar de gynaecoloog zei dat Mirena echt veel beter was. Nu had ik twee keer eerder een Mirena gehad. De eerste laten verwijderen omdat ik graag zwanger wilde worden. De tweede operatief verwijderd ivm eileiderontsteking. In principe heb ik mijn bezwaren geuit bij de arts maar deze werden allemaal van tafel geveegd. Bij de vorige twee Mirena's had ik namelijk altijd het gevoel dat mijn weerstand werd aangetast door de Mirena, maar hier werd bijna om gelachen..... :cry:
Toch maar weer een derde laten plaatsen maar sinds die tijd weer allerlei vage klachten. Ik ben nooit ziek maar nu constant niet helemaal fit en afgelopen week een longontsteking en bijholteontsteking vastgesteld. Daarnaast heb ik af en toe last van migraine/epilepsie in combinatie met aura's dus was het waarschijnlijk helemaal niet zo'n goed idee voor mij. De arts had dit toch moeten weten. Is er iemand die dit verhaal herkent en mij kan adviseren? Ik overweeg om de Mirena te laten verwijderen. :roll:

Dolfijn'72

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 17-09-2010 09:33

Hallo Dolfijn,

Ja, dat van die weerstand herken ik absoluut. Ik heb ook longontsteking gekregen tijdens de Mirena (na een griepje). Voor dat ik de Mirena had, mankeerde ik zelden wat, tijdens de Mirena was er altijd wel wat. Na verwijdering is mijn weerstand weer helemaal in orde gekomen. Voor mijn was er echt duidelijk verband, een andere oorzaak kan ik niet aanwijzen.
Sommige mensen met migraine hebben baat bij de Mirena, bij sommige verergert het juist.
Ik zou hem laten verwijderen en je alsnog laten steriliseren (ken je Essure?). Als je zeker weet dat je geen kinderen meer wilt, is het mijns inziens onnodig om tot de overgang hormonen te blijven gebruiken.
Beterschap!

Groetjes,
Mo

Plaats reactie