Lemlem

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Lemlem

Bericht door Claudia » 24-02-2008 08:25

Gepost door Lemlem op 23 februari 2008 op Medications.com:

"Bij mij werd de Mirena een aantal maanden geleden, tijdens een tweede poging, geplaatst. Ik heb nog nooit een kind gehad, en er was wat moeite om mijn baarmoedermond ver genoeg open te krijgen om hem er in te duwen, dus moest ik nog een keer terugkomen terwijl ik ongesteld was om een nieuwe poging te doen, wat pijnlijk was, maar niet verschrikkelijk. De eerste twee weken waren geweldig. Ik had helemaal geen krampen, en alleen wat 'spotting', maar zelfs dat was meestal alleen maar wanneer ik naar de wc ging, en niet wanneer ik gewoon rondliep.

De eerste klacht die ik had was dat mijn vriend de touwtjes kon voelen. Het was niet alleen het merken dat ze er waren, maar een hevige pijn die hem trof iedere keer wanneer hij er tegenaan kwam. We stopten met sex. Toen, begon ik een complete bitch te worden. Ik heb een geschiedenis van klinische depressie, en ben daarvoor behandeld en het is al een paar jaar niet belangrijk meer geweest, maar ik weet hoe een depressie er uit ziet, en dit was dat niet.

Ik was vroeger ook gestresst. Dit is dat ook niet. Dit is mijn ergste PMS ooit, vermenigvuldigd met tien, constant, en iedere dag toenemend. Ik ben lerares, en ik merkte dat ik tegen mijn leerlingen begon te schreeuwen wanneer ze ook maar het kleinste dingetje verkeerd deden. Ik heb geschreeuwd tegen mijn moeder toen zij me probeerde te helpen, en de telefoon er op gegooid bij mijn vriend wanneer ik zonder reden kwaad op hem was.

Ik heb nog NOOIT zo'n prikkelbaarheid meegemaakt, en ik heb nog NOOIT de mensen van wie ik hou met zo weinig respect behandeld. Ik maak me zorgen dat wanneer dit zo blijft doorgaan, dat het mijn leven zal ruïneren.
Ik ben ook aanzienlijk in gewicht toegenomen. Ik was altijd een slanke vrouw, en nu passen mijn kleren niet meer. En dat terwijl ik juist actiever ben geworden en minder calorieën ben gaan eten sinds de Mirena is geplaatst.
Mezelf in mijn broek proberen te proppen 's ochtends helpt niet bepaald tegen de prikkelbaarheid.

Toen, op een ochtend, werd ik wakker met een INTENSE stekende pijn in mijn onderbuik. Ik wilde net naar het ziekenhuis gaan toen het stopte. De volgende dag zocht ik de touwtjes. Weg. De dag daarna, terug. De volgende dag, weg. Ik ging naar mijn arts, en na veel prikken en zoeken, kon ze de touwtjes niet vinden, gaf me een zwangerschapstest (alsof ik sex had gehad....) en maakte een afspraak voor een echo. Sinds die tijd, heb ik afschuwelijke krampen. Mijn arts denkt dat de heftige pijn is veroorzaakt door een openbarstende cyste aan mijn eierstok (wat kan kloppen met mijn medische geschiedenis), en dat de krampen die daardoor veroorzaakt waren de Mirena naar boven verplaatsten, wat toen nog meer krampen veroorzaakte toen het zich op een nieuwe plaats vastzette. Ze blijft volhouden dat de echo waarschijnlijk zal aangeven dat alles goed is, en dat het pas over vijf jaar een item gaat worden, wanneer ze op de een of andere manier moeten uitzoeken hoe ze de Mirena weer gaan verwijderen zonder de touwtjes, bijvoorbeeld door mijn baarmoedermond op te rekken en gebruik te maken van klemmen om het er uit te trekken.

Ik heb meerdere keren gevraagd of mijn Mirena kon worden verwijderd, en mijn arts blijft volhouden dat het beter zal worden, en dat ik mijn tijd zal moeten uitzitten. Ik weet dat ik niet kan doorgaan met het ondervinden van deze geïrriteerdheid of pijn, en dat ik niet wil afwachten of ik nog meer in gewicht zal toenemen. Komende dinsdag heb ik mijn echo, en daarna een afspraak met een andere arts die mij de resultaten zal vertellen en hem zal verwijderen.
Ik bezocht deze forums voordat ik de Mirena kreeg, en kort daarna, en dacht dat al deze bijwerkingen onzin waren, en dat de vrouwen die de berichtjes schreven die 1 op 10 waren die de Mirena niet aan hun vriendinnen zouden aanbevelen.
Ik was er zeker van dat dit niet met mij zou gebeuren, maar wat had ik het verkeerd. Ik geloof dat de cijfers die de Mirena website geeft helemaal zijn afgezwakt, en ik zou dit ding NOOIT aanbevelen aan een vriendin, zelfs niet aan een vijand."
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

alon
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-07-2013 08:45

hi,

Bericht door alon » 18-07-2013 08:47

informative.:)
pass4sure.com pass4sure
pass4sure ccna syllabus pass4sure ccna syllabus

Plaats reactie