Mona

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Mona

Bericht door Claudia » 02-03-2008 08:26

Dit is het verhaal van Mona (Monanigro), door haar gepost op 28 febr. 2008 op Medications.com

"Deze site vond ik onlangs, toen ik op het internet aan het zoeken was om te zien of anderen misschien ook last hadden van extreme opgezetheid en gewichtstoename. Mijn God, ik kan niet geloven hoeveel andere bijwerkingen ik heb en waarvan ik me niet realiseerde dat die zijn begonnen na de plaatsing. Mijn verhaal: Ik liet de Mirena twee maanden geleden plaatsen. Ik besloot om van de pil af te gaan omdat ik er al zo veel jaren aan was. Ik kreeg geen menstruatie tijdens mijn pilgebruik en dacht dat mijn lichaam wel even een pauze kon gebruiken. De arts beval me de Mirena aan en was zo enthousiast dat ik hem ging proberen. Ik googlede op Mirena voor de plaatsing en het leek er op dat het geweldig zou zijn. Laten we beginnen met de plaatsing....HET MEEST PIJNLIJKE OOIT! De arts vertelde me dat mijn baarmoedermond aan de nauwste kant van nauw was (ik heb geen kinderen) en hij leek gestresst toen hij hem plaatste omdat hij het er erg moeilijk mee had om hem te plaatsen. Op het laatst gaven ze me een plaatselijke verdoving en dat hielp om het gebied te verdoven, maar het hielp niet veel. Ik voelde me vreselijk toen ik de praktijk verliet. Mijn krampen waren zo erg dat ik onmiddelijk naar huis en naar bed ging. De krampen duurden dagen en ik "spotte" zwaar.
Na in eerste instantie de pijn, begon ik te merken dat ik opgezwollen was. Ik bedoel niet een beetje opgezwollen-ik bedoel dat het leek alsof ik 12 pizza's had gegeten en vijf kratten bier opgedronken. Het was krankzinnig. Mijn buik bleef opgezwollen en mijn buik was erg gevoelig-een beetje het "raak me daar niet aan"-gevoel. Toen begon het me op te vallen dat ik aankwam. Ik stopte met fast food en at gezonder dan ik in tijden had gedaan. Ik begon te denken, wel, misschien word ik ouder en wordt mijn stofwisseling trager? Ik ben bijna 39 en was er niet zeker van of dat het was. Mijn broeken gingen strakker en strakker zitten, en ik dacht bij mezelf "wat is hier in vredesnaam aan de hand?".
Toen kreeg ik een griep die rondging en na dag 10 ging ik naar de dokter. Wel, we weten allemaal dat ze je OVERAL voor moeten wegen... dus dat deden ze en ik kon niet geloven hoe veel ik woog! Ik ben ongeveer vijf kilo aangekomen sinds dat ding is geplaatst! Nu klinkt dit misschien ijdel maar ik dacht dat ik maar eens online moest gaan om te kijken of anderen ook die opgezetheid en gewichtstoename hebben. Ik dacht dat dit het wel MOEST zijn omdat het het enige is dat er is veranderd in de afgelopen drie maanden. Wat ik vond verbijsterde me. Niet alleen hebben jullie allemaal gewichtstoename, en zijn opgezwollen...MAAR jullie hebben ook allemaal andere bijwerkingen die ik ook heb en waarvan ik me niet realiseerde dat die ook waren begonnen na de plaatsing van de Mirena!
Ik heb: opgezette buik, gewichtstoename, migraines, zwaar nachtelijk zweten, gevoelige borsten, slapeloosheid, toegenomen angstgevoelens en hartkloppingen, stemmingswisselingen, PMS zoals je niemand toewenst, pijnlijke gemeenschap (ik dacht dat dat weg zou gaan en dat deed het niet), verlies van sex drive, acne op mijn borst,rug,nek en oren, spotting dat dagen en dagen duurt. Dit zijn allemaal dingen die ik NOOIT had voor de Mirena! Ik ben nu compleet uit mijn vel gesprongen en heb een afspraak gemaakt om de kleine demon te laten verwijderen!
Ik ben wel nerveus om hem te laten verwijderen omdat de plaatsing zo VRESELIJK pijnlijk was. Ik zou het heel fijn vinden om feedback te krijgen van iedereen die hem heeft laten verwijderen - goed of slecht. Ik kan niet geloven hoe veel bijwerkingen ik heb van dit ding. Ik ben zo veel jaren aan de pil geweest en NIETS heeft ooit dit bij me veroorzaakt.
En om het nog helemaal mooi te maken: de arts had me voorafgaand aan de plaatsing al laten betalen, ongeveer 700 dollar, nog voordat ze een rekening voor de verzekeraar opstelden. Mijn verzekeraar bleek het te vergoeden maar de artsenpraktijk heeft me nu na drie maanden nog steeds niet terugbetaald. Dat was de eerste keer voor mij. Van te voren betalen, en dan de rekening naar mijn verzekeraar sturen. Ze zeggen dat ze dat met alle IUD's (spiraaltjes) doen omdat niet iedere verzekeraar het vergoedt... ja ja. Zeker omdat zo veel mensen hem meteen weer laten verwijderen en hun geld meteen terug willen!
Wij zijn nog maar pas getrouwd (korter dan 1 jaar) en ook al hebben we er nog discussies over of we kinderen willen, wil ik dat ons huwelijk sterk is. Dit ding hebben helpt zeker niet- ik ben een bitch, ik wil niet aangeraakt worden, ik baad in het zweet wanneer ik wakker word, ik heb acne, ik word mollig, en daarbovenop heb ik geen zin in sex en ben chagrijnig.
Mijn arme man.... hij zal wel denken, waar ben ik in Godsnaam aan begonnen... Dank aan iedereen die hier geschreven heeft. Ik kan zien dat ik niet alleen ben! Mona. "
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie