Jaya's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Jaya's verhaal

Bericht door Claudia » 19-12-2007 08:32

"Hallo, ik heb mijn Mirena net laten verwijderen (de Hemel zij dank) en ik kan nu mijn leven terug krijgen. Het enige goede er aan was geen menstruatie gedurende vijf jaar. De hormonen kwamen langzamerhand in mijn systeem en en alle bijwerkingen beslopen me. Mijn allergieën werden VEEL erger. Mijn huid werd dunner. Ik voelde me drieduizend jaar oud, de HELE tijd. Het haalde een aanzienlijke hoeveelheid calcium uit mijn lichaam, mijn tanden brokkelden af. (twee maanden na verwijdering van de mirena, zijn de dichtheid van zowel mijn botten als mijn tanden zichtbaar verbeterd, zonder supplementen te gebruiken, en mijn dokter en mijn tandarts zijn veel blijer). Ik had HELEMAAL geen zin in sex. Mijn gewicht nam toe ondanks dat mijn levensstijl niet was gewijzigd: 30 kilo! Ik ben gemiddeld weer een halve kilo per week verloren sinds de verwijdering. Geen verandering in dieet, of activiteit. Ik heb altijd lichte hormonale acne in mijn gezicht gehad, maar nergens anders. Met mirena had ik het op mijn voormalig brandschone rug en billen, buste en zelfs op mijn hoofdhuid. En nog veel meer kleinere ongemakken. Alsjeblieft, als je gevoelig bent voor hormonen uit de pil en andere hormoonbehandelingen, ga dan NIET aan de Mirena. Ik dacht dat ik heel snel oud werd- onzin! Ik ben alleen maar blij dat mijn man mij alle steun gaf om er voor te zorgen dat ik deze tragedie onder de aandacht van mijn huisarts en mijn gynaecoloog bracht! Ik heb zo lang gedacht dat het aan mezelf lag. Ik laat me nu steriliseren. Hormonale behandelingen werken gewoon niet voor mij."

Dit is de vertaling van de reactie van jaya22 op Medications.com , geschreven op 18 december 2007. Voor de link, zie onder het kopje geregistreerde bijwerkingen.
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie