Rebecca, 29 jaar: baarmoederverwijdering door de Mirena...

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Rebecca, 29 jaar: baarmoederverwijdering door de Mirena...

Bericht door Claudia » 21-03-2008 13:13

Een erg schrijnend verhaal is het verhaal van Rebecca. Zij vertelt hoe de Mirena er voor zorgde dat zij uiteindelijk haar baarmoeder kwijtraakte op 29-jarige leeftijd:
"Hallo, mijn naam is Rebecca. Ik ben een 29-jarige vrouw die in een normale gezondheid verkeerde. Op 14 maart 2008, ben ik onder het mes geweest voor een hysterectomie (baarmoederverwijdering). Hier is mijn verhaal vanaf het begin.

In juni 2002, koos ik voor de Mirena als anticonceptiemiddel. Ik had hem er in gedurende de complete vijf jaar. Gedurende die tijd, leek alles oké. Ja, ik had wel wat lichte buikpijnen, af en toe een bloeding (na de sex), hoofdpijnen enzovoort. Mijn gynaecoloog leek te denken dat het normale bijwerkingen waren geassocieerd aan het gebruik van de Mirena. Na vijf jaar, liet ik mijn Mirena verwijderen en een nieuwe terugplaatsen in augustus 2007. Sinds die tijd heb ik dezelfde bijwerkingen ondervonden, behalve dan dat ze vaker optraden en zwaarder waren.

Op 29 februari, had ik gemeenschap met mijn vriend en kreeg ernstige pijn van onderen. Binnen drie uur was de pijn zó ondraaglijk dat ik naar de eerste hulp ging. Na het doen van testen en een echo, vonden ze een cyste van bijna 9 centimeter doorsnee op mijn rechter eierstok. Toen werd ik ingeroosterd voor een laparoscopie ( met mogelijke verwijdering van de eierstok) op 4 maart.
De laparoscopie werd uitgevoerd. Gedurende de laparoscopie, kwam de chirurg er achter dat de cyste was gebarsten (gelukkig samengeklonterd). Toen maakte hij het gebied schoon en besloot om mijn eierstok te laten zitten.
Helaas constateerde hij dat ik ernstig littekenweefsel had als gevolg van de infectie, en dat hij me in de gaten wilde houden gedurende een paar maanden om te zien hoe het zou gaan, maar dat hij mogelijk een baarmoederverwijdering zou moeten uitvoeren. De Mirena bleef op zijn plaats.

Een week na mijn laparoscopie, voelde ik nog steeds zware pijn in mijn bekkengebied. Ik ging terug naar de dokterspraktijk om onderzocht te worden, omdat je eigenlijk al aardig opgeknapt zou moeten zijn binnen 1 week na zo'n soort operatie. Hij besloot dat de baarmoederverwijdering moest plaatsvinden en wel zo snel mogelijk. Mijn hysterectomie (met een buiksnede) werd ingeroosterd voor 14 maart. De operatie duurde langer dan verwacht doordat mijn baarmoeder in zo'n slechte conditie was. Ik had 1200 cc bloed verloren, maar gelukkig hoefde ik geen bloedtransfusie. Nadat ik bijkwam uit de narcose, kwam mijn arts bij me om over de operatie te praten.

Hij zei dat mijn baarmoeder een complete puinhoop was. Ik had een ernstige infectie door de Mirena, en hij zei dat de Mirena de oorzaak voor de baarmoederverwijdering was. Hij stelde dat het littekenweefsel kwam door een infectie die ook door de Mirena veroorzaakt was. Nu weet ik niet zeker of dit een PID (bekken en/of eileiderontsteking) was omdat hij dit nooit zo tegen me zei. Over drie weken moet ik terug komen voor controle, en dan krijg ik meer informatie van de arts. Ik ga ook de mogelijkheid van een rechtszaak onderzoeken wanneer dit hoofdzakelijk door de Mirena is veroorzaakt.

Ik zou graag willen weten of iemand anders ditzelfde probleem heeft gehad, of een soortgelijk probleem. Als dit zo is, zou je dan alle informatie die je er over hebt aan mij willen doorgeven?

Ook, voor diegenen onder jullie die overwegen om de Mirena te nemen, denk er nog eens over na. Hiervóór zou ik jullie hebben verteld om het te doen, dat het een geweldige vorm van geboortebeperking is. Maar na mijn tweede Mirena, zou ik niemand dit toewensen. "

Dit verhaal van Rebecca vind je terug op het Curezone Forum.
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie