Ashley

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Ashley

Bericht door Claudia » 20-12-2007 09:01

"Ik had de Mirena zo'n twee jaar voordat de bijwerkingen mij begonnen op te vallen-het meest de depressie en een vreselijke huid maar ook veel andere dingen die nadelig waren voor mijn leven, zonder heel dramatisch te zijn. Mijn libido was opvallend laag en maakte dat ik me een ander persoon voelde. Ik heb de spiraal laten verwijderen en gebruik nu condooms, wat prima bevalt. Ik kan helemaal geen hormonen nemen. Ik denk dat heel veel mensen dat ook niet kunnen-ze kunnen bijwerkingen hebben die ze niet toeschrijven aan hun anticonceptie.
Hoe dan ook, ik heb de Mirena sinds drie maanden niet meer en het is het beste dat ik ooit heb gedaan. Het enige dat ECHT LANG duurt voordat het opklaart en wat ik vreselijk vind is de acne. Het heeft littekens in mijn gezicht veroorzaakt en mijn rug voelt vreselijk. De plekken zijn er nog, maar ze nemen WEL af. Ik heb nooit puistjes gehad voor de Mirena. Het maakt me wel wat overstuur dat ik dit heb omdat ik altijd een perfecte huid heb gehad."

Dit bericht is van 19 december 2007, geschreven door Ashley (mushroom22) en vind je terug op www.medications.com/se/mirena
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Update van Ashley

Bericht door Claudia » 18-01-2008 19:44

In het begin veroorzaakte de Mirena, die ik kreeg van de arts van de 'family planning' in Stockbridge, Edinburgh, me niet zo veel problemen. Het was in het begin pijnlijk en dat kwam waarschijnlijk doordat ik nog geen kinderen heb gehad en mijn baarmoeder nog klein is. Ik kon met de lichamelijke pijn echter wel omgaan, ik hoefde alleen maar een vrij sterke pijnstiller te nemen. Waarschijnlijk niet echt goed voor mijn gezondheid, maar goed. De pijnen waren erg vreemd, ik kon pijn in mijn vagina voelen en later in mijn eierstokken. Maar ik ging naar de kliniek en ze zeiden dat het goed met me zou komen en ik dacht laat me hier maar bij blijven want het leek een goede keuze. De pijn kwam vrij regelmatig, gedurende de eisprong en de menstruatie. Na een paar maanden, ik denk ongeveer 6, kreeg ik last van stemmingswisselingen. Ik werd erg huilerig en irrationeel en had vaak ruzie met mijn partner. Ik werd zelfs erg gewelddadig. Ik was angstig en dacht er over om antidepressiva te gaan nemen. Ik had ook moeite met slapen en kreeg vaak nachtmerries. Ik kreeg acne op mijn rug en borst en mijn gezicht, terwijl ik dat nog nooit had gehad. Mijn huid is ietwat veranderd net zoals de blijvende acne, waar ik maar niet vanaf schijn te kunnen komen ook al heb ik de Mirena al zes maanden er uit. Het verdwijnt langzamerhand maar ziet er nog steeds onaantrekkelijk uit en ik voel me daar erg overstuur door. Hoe dan ook, er zijn nog steeds littekens en de huid is niet meer zo stevig en erg vlekkerig. Mijn huid was ook merkbaar geïrriteerder toen ik de mirena had gekregen. Mijn libido was erg laag, en dit had invloed op mijn wezen omdat ik me geen mens meer voelde op een bepaalde manier. Ik leed aan vaginale droogte en pijn gedurende sex, wanneer ik me liet verleiden. Ik ben nog maar 23 jaar. Nu heb ik weer normaal zin in sex en ik voel me zo opgeleefd, als een ander persoon. Ik zal NOOIT meer hormonen nemen, zeker niet de Mirena. Ik had ook last van pijnlijke gewrichten in mijn handen. Ik weet niet of het door de Mirena veroorzaakt is, maar ik heb het nooit eerder gehad en nu sinds de verwijdering ook al een poos niet meer gehad. Ik ben ongeveer 6.5 kilo afgevallen, ik weet niet of dit van de Mirena kwam, maar omdat ik een nerveus wrak was lukte het me regelmatig niet om genoeg te eten. Ik ben bijna 100% hersteld van deze bijwerkingen, behalve van de acne.

Dit verhaal van Ashley (mushroom22) vind je terug op medications.com , geschreven op 18 januari 2008
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie