Rachael's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Rachael's verhaal

Bericht door Claudia » 21-12-2007 08:50

"Ik dacht dat ik gek werd totdat ik deze site vond. Mijn Mirena werd op 19 november 2007 ingebracht. Het was een zeer pijnlijke handeling. Ik werd niet 'wijder' gemaakt en er is ook niet tegen mij gezegd om van te voren pijnstillers te nemen. Mijn arts (die een man is en geen gynaecoloog) zei me dat er weinig tot geen pijn voelbaar zou zijn. Ik stapte in mijn auto en kreeg onmiddelijk verschrikkelijke krampen in mijn linkerzij. Ik voelde me extreem duizelig en haastte me naar huis. Toen ik thuis kwam begon ik vrij ernstig te 'spotten'. Meer met bloedstolsels dan met bloed. Twee uur later werden mijn krampen zo erg, dat ik moeite had om mijn 9 maanden oude dochter nog te tillen. Die hele nacht en de volgende dag voelde ik me miserabel. Ik voelde een soort van zwangerschapsmisselijkheid. Ik heb eens een allergische reactie op Ibuprofen gehad dus ik nam gewoonlijk alleen maar Tylenol. Ik nam er drie maar dat verlichtte de pijn niet, en ik belde mijn arts om te zien of ik Tylenol met codeïne kon krijgen. Dat hielp een beetje maar ik had nog steeds last van krampen. Na een week met nare krampen en een beetje hulp van de Tylenol, werd ik behoorlijk misselijk. Ik kan s ochtends nauwelijks uit bed komen, terwijl ik het grootste gedeelte van de nacht wakker lig. Mijn lichaam doet de hele tijd pijn, vooral in mijn benen. Ik heb daar pijnscheuten in. Ik ben zwaar depressief en ik heb angstaanvallen, terwijl ik die in geen jaren heb gehad. De krampen zijn niet het ergste, maar de emotionele kant en de constante rugpijn maakt me ongelukkig. Om nog maar niet te noemen dat ik twee kilo ben aangekomen in minder dan een maand tijd. Mijn gewicht is normaal gesproken vrij stabiel. Ik overweeg echt om de Mirena te laten verwijderen. Ik had een rare menstruatie die een paar dagen te laat was en alleen maar bloedstolsels bevatte. Ik ben al een beetje een hypochonder maar ik heb ik heb wel de meeste bijwerkingen gehad die jullie hier hebben gepost. Ook de benauwdheid met de druk op de borst. Ik was net begonnen met hardlopen voordat ik de Mirena kreeg, en ik kan nu nog nauwelijks een flinke wandeling maken sinds een week nadat hij werd ingebracht. Ik heb morgen een afspraak om te bespreken of hij verwijderd moet worden. Dat is waardeloos want mijn verzekering betaalde de Mirena niet, ik heb dus 698 dollar contact betaald. Maar als ik mijn leven er mee terug krijg laat ik de Mirena er zo snel mogelijk uit halen. Heeft iemand deze symptomen gehad, en gingen ze na een paar maanden weg? Al mijn vriendinnen zeggen dat ik moet volhouden maar ik weet niet of ik dat kan. Als ik deze site had gevonden voordat ik de Mirena kreeg had ik hem nooit genomen! Bedankt voor al jullie berichten!

Rachael"

Deze reactie werd op 19 december 2007 gepost op medications.com door Rachael (rachca).
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie