Cray

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Cray

Bericht door Claudia » 04-07-2008 08:12

OK dames, ik weet even niet waar ik vandaag moet beginnen. Ik heb 8 juni mijn bijdrage geplaatst en kon 2 dagen geleden eindelijk terecht om het ding te laten verwijderen. Ik weiger het ding bij zijn naam te noemen op deze website omdat wanneer je dat doet, het vetgedrukt wordt neergezet, alsof het bijzonder is, dus van nu af aan noem ik het ‘Evil Thing’ of ET.
Ik ben zo gedeprimeerd geweest sinds mijn afspraak, dat ik geen zin had om met mensen te praten en al helemaal niet hierover, maar vandaag begin ik me wat beter te voelen, dus daar gaat ie.
Vanaf het begin ging het al niet goed omdat mijn dokter er niet was, omdat ze naar het ziekenhuis moest voor een bevalling. Ik ben behoorlijk flexibel en ik begrijp dat hoewel ik zelf geen kinderen wil, andere mensen dat wel willen, dus ik kan mijn dokter wel delen. Ik vond het goed om een andere dokter te krijgen, zolang die dit ET maar zou verwijderen.
In eerste instantie klonk het of dat geen probleem zou zijn, zoals de verpleegster het zei, maar toen kwam er een dame binnenlopen die eruit zag als Moeder de Gans en tegen me begon te blaten dat ik het ding nog niet erg lang had (3 maanden) en waarom ik hem eruit zou willen hebben. Dus ik begon haar te vertellen welke problemen ik had. (Kleine samenvatting: extreme dagelijkse kramp, toegenomen eetlust, verminderde energie, flinke stemmingswisselingen, minder zin in seks en ongemak en pijn bij seks, acné en andere zaken). Ze begon me te vertellen dat het raar is dat ik problemen heb met kramp, omdat dit ET juist moet zorgen dat je minder kramp hebt. Dus ik zei: dat is allemaal leuk en aardig, maar ik had nooit kramp toen ik de pil slikte (gedurende 14 jaar) en ik heb de afgelopen 3 maanden letterlijk elke dag kramp gehad. Alleen al daarom wilde ik van het ET af. Ondanks haar scepsis wilde ze hem wel verwijderen, maar toen stelde ze me de vraag. De vraag die ik niet kon beantwoorden en de vraag die me totaal in de war bracht. Misschien had ik dit moeten weten voor ik naar de dokter ging, maar dat wist ik niet en niemand had de moeite genomen het me te vertellen. Ze vroeg wanneer het de laatste keer was dat ik seks had gehad omdat het erg belangrijk was dat dat meer dan een week geleden was vanwege de kans om zwanger te raken. Ondanks mijn volledige gebrek aan libido deed ik mijn man vorige week een plezier en hadden we seks. Omdat ik me niet meer kan concentreren en me herinneren wat er in mijn leven gebeurt omdat ik dit ET in mijn lichaam heb, kon ik me niet precies herinneren wanneer dat was. Ik heb zelfs mijn man gebeld terwijl ik daar vanaf mijn middel naakt zat en compleet in paniek, wanhopig hopend dat hij het zich wel kon herinneren, maar mannen kunnen NIETS onthouden! Moeder de Gans zei dat ze dacht dat het wel goed zou zijn, op basis van de periode waarin het volgens mij geweest moest zijn, maar ze vertelde me dat ze er eerder een had verwijderd en een vrouw was zwanger geworden omdat ze 3 dagen voor de verwijdering seks had gehad. (Ik wist wel dat het meer dan 3 dagen geleden was, maar het verhaal miste zijn uitwerking niet en beangstigde me.) Ik vroeg haar of ze met 100% zekerheid kon zeggen dat ik niet zwanger zou raken als ze het verwijderde en dat kon ze niet. Het behoeft geen betoog dat ik het rotding nu nog steeds heb omdat ik dat risico niet durf te nemen. Ik ben al een keer per ongeluk zwanger geraakt toen ik de pil slikte en dat wil ik niet nog een keer doormaken. Ik stortte in. Ik stortte volledig in in de praktijk omdat ik dacht er na de afspraak vanaf te zijn. Dat zou de dag zijn waarop het zou gebeuren. Ik zou van dit ET af komen en met mijn leven door kunnen en het voelde alsof het mijn schuld was omdat ik het me niet kon herinneren, maar het is mijn schuld niet omdat ik me zoiets wel zou kunnen herinneren als ik dit ET niet had! Dat was de manier waarop mijn gedachten rond maalden. Dus ik begon uit te leggen aan Moeder de Gans dat dit een perfect voorbeeld was van hoe het ET van invloed was op mijn stemming. Zodra ze dit vertoon zag, werd ze helemaal bezorgd en begon me meer vragen te stellen en zei steeds weer 'dus dit begon allemaal 3 maanden geleden?' Alsof ik het allemaal zat te verzinnen. Alsof ik eigenlijk depressief ben en dat waarschijnlijk al langer ben en ik het ET als excuus gebruik. Nou ja! Dus op dat moment was ik niet meer aan het snikken en ging ik door het lint omdat ik echt heel woest van haar werd. Ze ging maar door met vragenstellen over symptomen van depressie en vraagt hoeveel stress ik heb en uiteindelijk zei ik: ik ben een normaal persoon met normale problemen die weet hoe ze daarmee om moet gaan, maar nu kan ik dat niet vanwege dit ET! Ze zei het niet hardop, maar volgens mij stond ze op het punt om me een antidepressivum voor te schrijven. Ze zei wel dat ze nog NOOIT gehoord had dat het ET dit (of welke van de andere symptomen die ik had opgenoemd) veroorzaakte, maar ik kon haar eerste patiënt zijn. Ik was op dat moment al zo moe, dat ik zelfs de energie niet meer had om haar het een en ander bij te brengen over het ET, hoewel ik vond dat het mijn taak was in het belang van andere vrouwen die haar pad zouden kruisen. Ze stopte eindelijk met me ondervragen en toen kwam het toppunt van het hele bezoek toen ze naar voren boog, en een paar klopjes op mijn knie gaf en zei: ‘je weet nu wel dat je je liefje een tijdje van het lijf moet houden he?’ Mijn god! Ik ben 31 en getrouwd: ik denk dat mijn ‘liefje’ en ik wel een paar dagen van elkaar af kunnen blijven. Bovendien, heb je niet net de instorting gezien die ik kreeg toen je zei dat je het ET vandaag niet kon verwijderen omdat we seks hebben gehad? Zie ik eruit als een idioot? Godallemachtig! De Moeder de Gans-dame had geen idee hoeveel gevaar haar leven liep op dat moment, maar ik hield me in, voornamelijk omdat ik gewoon uitgeput was, ik had geen energie meer over. Maandag ga ik terug voor poging 2. Die afspraak is weer met mijn dokter; ik hoop dat ze er dit keer daadwerkelijk is. Bedankt dat ik me hier af kon reageren, ik had het nodig. Maar het voornaamste: als je je spiraal laat verwijderen, zorg dan dat je in de week voor verwijdering geen seks hebt. Moeder de Gans zei dat de meeste artsen 5 dagen voor verwijdering geen seks hebben aanhouden, maar zij voelt zich veiliger met 7 dagen. Persoonlijk vind ik het allemaal idioten! Groetjes aan iedereen.

Cray
{27 juni 2008, www.medications.com/se/mirena )

Bedankt voor het vertalen, Mo :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie