SharN's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

SharN's verhaal

Bericht door Claudia » 27-12-2007 22:01

"Ik kreeg de spiraal op 21 maart 2006 en vond het geweldig. Het inbrengen was pijnlijk maar niet verschrikkelijk. Ik vond het heerlijk dat ik me niet druk hoefde te maken over pillen, pleisters, condooms of wat dan ook. Maar, ongeveer 1 maand nadat hij was ingebracht kreeg ik last van acne. Het was niet echt vreselijk, maar ik had daarvoor nog nooit acne gehad. Ik dacht dat het van het hormoon in de spiraal kwam. Daar kon ik mee leven. Halverwege juli kreeg ik een schimmelinfectie die niet weg wilde gaan (ik had er ook een in april gehad maar die ging weg met medicatie). Ik had het van juli tot september, en ook daarna had ik aanvallen van jeuk en irritatie. Mijn artsen vertelden me dat het van wasmiddel, toiletpapier of zeep kwam. Nu heb ik altijd een wasmiddel voor de gevoelige huid, Dove voor een gevoelige huid en Angel soft toiletpapier gehad. Ze zeiden dat ik ze een voor een moest uittesten tot ik wist wat de irritatie veroorzaakte. Ik deed dat niet, want ik gebruikte deze middelen al zo lang, dus waarom zou dat nu ineens problemen geven? Ik vroeg of het van de spiraal kon komen, en ze zeiden nee, dit was geen bijwerking. Dus elke keer dat ik het kreeg werd ik behandeld met OTC. Ik bleef de infecties houden totdat de spiraal verwijderd was.
Ik begon ook last te krijgen van een depressie, prikkelbaarheid en totale uitputting. Mijn haar begon ook uit te vallen. Degene die het meeste te lijden had onder mijn stemmingswisselingen was mijn 8-jarige zoon. Ik kon hem niet aan, omdat hij 8 was en om de manier waarop hij zich gedroeg. Ik zweer het, ik zou hem hebben kunnen slaan, ik wilde het in ieder geval wel. Ik kwam tot het punt waarop ik hem begon te duwen.
Ik verloor de zin in sex. Het nam niet af, het ging gewoon helemaal weg. Er zat twee maanden tussen de sex. Ik had er gewoon geen zin in. Wanneer ik toegaf aan mijn man was de sex extreem pijnlijk. Ik wilde wel bij mijn man zijn maar mijn lichaam weigerde. Ik zocht naar informatie op het internet en kwam op forums terecht waar vrouwen dezelfde problemen hadden als ik! Sommigen hadden ernstiger klachten en hadden anti-depressiva nodig (die niet hielpen). Ik besloot dat ik dit ding er zo snel mogelijk uit moest laten halen. Ik belde de dokter en twee dagen later was het er uit, op 8 februari 2007. Het eruit halen deed helemaal geen pijn. Toen de dokter me vroeg waarom ik het er uit wilde laten halen, vertelde ik hem het verhaal. Weet je wat hij tegen me zei? Dat dit geen bijwerkingen zijn van de Mirena. ONZIN! Ik zie het alsof mijn lichaam deed wat het kon om te vechten tegen dit ding dat niet in mij thuishoorde. Op die dag vroeg hij me ook wanneer ik voor het laatst een infectie had gehad en ik vertelde hem dat ik die maandag er voor nog jeuk had. Hij nam een kweek en wat een verrassing.. ik had een bacteriële infectie! Hij vertelde me opnieuw dat het door mijn zeep kwam, en niet door de spiraal. Hij gaf me een recept voor een vaginale gel. Die ik niet heb gebruikt en raad eens? De jeuk en irritatie verdwenen! 2 dagen later werd mijn stemming weer normaal. Er komen geen bossen haar meer uit mijn hoofd. Ik kan 6-8 uur achter elkaar slapen en voel me geweldig! 11 dagen nadat de Mirena er uit was gehaald kwam mijn zin in sex helemaal terug! Mijn man was er erg blij mee. Ik heb nog steeds problemen met de acne, maar ik denk dat dit ook wel zal verdwijnen wanneer mijn cyclus weer normaal wordt in de komende maanden."

Het verhaal van SharN kun je vinden op http://curezone.com/forums/f.asp?f=713.
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Update van SharN

Bericht door Claudia » 14-01-2008 22:09

Update van SharN:

'Ik was een van de vrouwen die last kreeg van irritaties/infecties met de Mirena. Het begon een week na de plaatsing. Ik heb de spiraal 11 maanden lang gehad voordat ik hem in februari 2007 heb laten verwijderen. De jeuk en irritatie bleef af en toe terugkomen. Uiteindelijk ging ik naar een nieuwe arts en hij zei dat ik Lichen Simplex heb. Je krijgt het door constante irritatie. Hij zei dat het het meest waarschijnlijk is dat het door de Mirena is gekomen omdat de jeuk begon na het inbrengen. Ik draag altijd katoenen ondergoed en ik gebruikte zeep voor de gevoelige huid, en neutrale wasmiddelen. Mijn vorige arts snapte het gewoon niet! Hij gaf allerlei andere dingen de schuld behalve dat stomme apparaat.'

Dit vind je terug op Curezone, geplaatst op 14 januari 2008.
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie