Dutchmom's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Dutchmom's verhaal

Bericht door Claudia » 27-12-2007 23:03

"Na de geboorte van mijn zoon in Augustus 2006 begon ik na te denken over anticonceptie en ik wilde eigenlijk niet weer opnieuw aan de pil. Ik had nooit echt ernstige reacties op de pil, maar het tastte wel mijn zin in sex aan. Ik sprak er met mijn dokter over en hij prees me de Mirena op een grootse manier aan. Hij deed het lijken alsof het de 'gouden oplossing' voor mij was. Hij zei me dat het geen invloed op mijn hormonen zou hebben, zoals de pil wel had gehad. We wilden niet nog meer kinderen, maar ik wilde nog niet dat mijn man zich zou laten steriliseren-veel te definitief. Ik vond het een heel aantrekkelijke gedachte dat ik vijf jaar niet aan anticonceptie zou hoeven te denken en dat ik waarschijnlijk niet meer ongesteld zou worden. Dus liet ik de spiraal in maart 2007 inbrengen. Kort daarna merkte ik dat ik me angstiger begon te voelen. Ik ben van nature een piekeraar, maar dit was anders. Ik maakte me erg druk om kleine dingen en snapte zelf dat het niet rationeel was, maar had er geen controle over. Ik begon ook moeite te krijgen met slapen. Ik moest een paar keer per nacht opstaan om te kijken of het nog goed ging met mijn kinderen. Ik was er van overtuigd dat er iets ergs met ze zou gebeuren. Ik maakte een afspraak met mijn dokter in juli 2007 om mijn zorgen over de angsten te bespreken. Hij verzekerde me dat het niet mogelijk was dat mijn spiraal deze klachten veroorzaakte en schreef me een recept voor antidepressiva voor. Ik nam deze niet omdat ik diep van binnen wist dat het de spiraal was die dit veroorzaakte. Maar, ik vertrouwde mijn dokter en ik negeerde mijn instinct. Ik hield mezelf voor dat mijn lichaam er nog aan moest wennen, en dat ik het nog wat tijd moest geven. In september 2007 begon ik problemen met mijn gezichtsvermogen te krijgen. Het was niet vaag of dubbel, maar ik had moeite met focussen. Ik liet een oogonderzoek doen en mijn gezichtsvermogen bleek prima. Toen begon ik vreselijke migraines te krijgen met duizeligheid. Ik voelde me wankel, alsof ik op een schommelende boot liep. Ik merkte een zwaarte in mijn rechterarm op, en daarna begon ik gevoelloosheid/elektrisch-achtige sensaties in mijn linkerbeen en -voet te krijgen. Ik was er van overtuigd dat ik diabetes of MS had ontwikkeld. Ik raakte geobsedeerd om uit te vinden wat er met me aan de hand was. Ik was steeds op diabetes en MS aan het googelen, en er over aan het lezen. Ik was een wrak. Ik was bovenmatig angstig en spendeerde hele avonden aan de computer om te 'researchen' en geobsedeerd te zijn. Het was een strijd om de dag door te komen. Mijn familie, mijn vrienden en mijn collega's maakten zich veel zorgen om mij. Gedurende mijn research, ontdekte ik dit forum en kwam er achter dat het toch wel degelijk de spiraal kon zijn, omdat zo veel vrouwen dezelfde symptomen hadden. Maar, omdat er geen dokters waren die toegaven dat de Mirena de oorzaak zou kunnen zijn, had ik nog steeds die twijfel in mijn achterhoofd dat ik echt ernstig ziek zou kunnen zijn.
Ik ging naar mijn huisarts in oktober 2007. Hij deed wat bloedonderzoeken en liet ook een hartfilm maken. Mijn bloedsuikerspiegel en mijn schildklier bleken in orde. Hij ontdekte dat ik ook hartkloppingen had. Ik vertelde hem over de spiraal, en hij was het er mee eens dat ik hem er uit zou moeten laten halen om het als oorzaak uit te sluiten (hij besloot uiteindelijk dat het de angstaanvallen waren die dit veroorzaakten ook al vertelde ik hem dat ik daar nooit last van had gehad voordat ik de spiraal kreeg-hij schreef me ook een recept voor antidepressiva, die ik nooit heb genomen)
Ik liet de spiraal verwijderen op 12 oktober 2007. Ik vertelde de arts die de spiraal er uit haalde dat het voelde alsof mijn lichaam er om schreeuwde om het ding er uit te halen. Hij leek er erg over verbaasd te zijn. Het voelde alsof ik gek was, vooral omdat er geen medische professionals waren die me steunden in mijn gedachte dat de spiraal de oorzaak was. Ik voelde me meteen opgelucht toen hij verwijderd was, maar toen crashten mijn hormonen en ik had de ergste migraine van mijn leven, die 10 dagen duurde. Nadat ik op dit forum had gelezen dat ik de cafeïne uit mijn voedingspatroon moest weglaten, ging de migraine weg. Ik had nog steeds last van de gevoelloosheid, zelfs nog na mijn eerste menstruatie sinds de verwijdering. Ik was buiten mezelf van angst omdat dit de bijwerking was die mij het meeste angst inboezemde. Ik dacht dat, omdat het niet wegging nadat de spiraal verwijderd was, dat ik misschien toch echt MS zou kunnen hebben. Het begon me op te vallen dat het voor een week of twee weg was, en dan weer voor de periode van een week ongeveer terug kwam. Ik begon een dagboek bij te houden om mijn symptomen naast mijn cyclus te leggen. Ik stelde vast dat de gevoelloosheid en de angst op zijn hoogst waren tijdens mijn eisprong en vlak voor de menstruatie. Uiteindelijk, na mijn tweede menstruatie, verdween de gevoelloosheid. Ik was zo opgelucht. Nu, tien weken na de verwijdering, is mijn enige bijwerking nog af en toe die angst. Deze is nog steeds het ergste aanwezig tijdens de eisprong en vlak voor de menstruatie. In het begin van december 2007, maakte ik een afspraak met een vrouwelijke gynaecoloog om te zien wat zij hier over zou zeggen. Ik wilde weten of een vrouwelijke arts, die dezelfde hormonen als mij in zich heeft, zou toegeven dat de Mirena de oorzaak van dit alles zou kunnen zijn. En zij gaf ook toe dat de Mirena de oorzaak zou kunnen zijn. Ik vertelde haar hoe boos ik was dat de andere dokters in de praktijk niet echt naar me hadden geluisterd en me het gevoel hadden gegeven dat ik gek was. Ik voelde me daarna beter, gewoon omdat ik het gezegd had. Dus, nu eet ik gezond en neem natuurlijke vitaminen, en wacht af, en hoop dat de angsten volledig zullen verdwijnen. Het spijt me dat dit zo'n lang verhaal was. Bedankt voor het lezen. "

Dit verhaal van Dutchmom vind je op http://curezone.com/forums/f.asp?f=713
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie