3jaysmom's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

3jaysmom's verhaal

Bericht door Claudia » 28-12-2007 11:56

'Ik lees al een paar weken de berichten op deze site, en het heeft me heel erg geholpen, zonder deze site zou mijn spiraal er misschien nog steeds in zitten, en zou ik me nog steeds zorgen maken over wat er met me aan de hand was. Als het helpt, hier is mijn verhaal:

Op aanraden van mijn zus en een paar vriendinnen, nam ik de mirena omdat mijn man nog niet klaar was voor sterilisatie- en met drie kinderen onder de 4 jaar kon ik er niet op vertrouwen dat ik er iedere dag aan zou denken om de pil te nemen- en mij werd verteld dat dit een van de weinige methoden van anticonceptie was waarbij je borstvoeding kon blijven geven.
Het plaatsen ging goed-niet echt pijnlijk-en alles leek een paar maanden lang goed te gaan.

Rond de derde maand na de plaatsing, was ik er van overtuigd dat ik zwanger was. Ik had vreselijk last van maagzuur, was kortademig, had last van ochtendmisselijkheid, het hele pakket. Ik deed iets van 3 of 4 zwangerschapstesten, allemaal negatief. Ik belde mijn gynaecoloog, en die zei dat mijn klachten met het maagzuur waarschijnlijk kwamen doordat ik ouder werd (een oude bes van 31!). Oh ja, ik verloor praktisch geen gewicht, ondanks dat ik trouw aan de Weight Watchers was, maar ook toen zeiden ze dat dat kwam omdat ik ouder was ( maar ik had 18 maanden daarvoor alle 48 zwangerschapsponden na mijn tweede kind er wel af gekregen! Dus ik denk niet dat dat een goede verklaring was). De symptomen namen af en ik vergat ze, totdat ik ze een paar weken later opnieuw kreeg. Ik maakte toen de grap tegen mijn man dat ik waarschijnlijk vanaf nu 1 keer per maand zou denken dat ik zwanger was, en dat hij me er dan maar aan moest herinneren dat het vast door de spiraal kwam.

Nadat dit een paar maanden zo door ging, begon ik steeds opnieuw terugkerende blaasontstekingen te krijgen. Ik vroeg de arts of dit door de spiraal kon komen, en of die andere zwangerschapssymptomen daar ook door konden komen. De arts zei nee, omdat de hormoondosis minimaal was en alleen lokaal werd toegediend. Ik had het gevoel dat wat hij zei niet klopte. In de daaropvolgende maanden begon ik pijn aan de achterkant van mijn knieën te krijgen, en werd vaker kortademig, en toen ik naar de arts ging omdat ik me zorgen maakte over bloedstolsels, vertelde hij dat ik wel meer kans daarop had dan een ander, door de spiraal, maar dat ik niet rookte en me dus geen zorgen hoefde te maken, en dat ik niet zo veel overgewicht had wanneer ik die zwangerschapspondjes er af zou hebben- dus maakt u zich geen zorgen!

Een paar weken later begon ik me zorgen te maken... en zorgen te maken... en zorgen te maken. Ik maakte me zorgen over bloedstolsels, over de gevoelloze plekken die ik inmiddels had gekregen, hartkloppingen, pijn op de borst, het niet af kunnen vallen, het gebrek aan energie....alles. De angst was zo erg dat ik de hele nacht opbleef om te googelen op MS en Lupus. Tenslotte belandde ik bij de eerste hulp arts, en stortte in. Ik vertelde de verpleegster toen ze naar mijn medicijnen vroeg dat ik niets anders gebruikte dan de mirena, en toen zei ze 'oh maar dat is niet echt een medicijn', dus noemde ik het niet bij de arts. Ik kreeg de diagnose paniekaanval en ze gaf me 1 mg ativan.

Toen die aanval over was, maakte ik mijn hoofd helder en googelde op "mirena bijwerkingen" en vond deze site. Zo veel verhalen klonken zo bekend, het kalmeerde me en maakte me tegelijkertijd enorm boos. Een paar dagen later liet ik mijn spiraal er uit halen, en de symptomen gaan een voor een weg. Het kost wat tijd, maar je gezondheid, en je gelukkig voelen zijn het waard om op te wachten. Voor iedereen die dit ook meemaakt: HOU VOL!!!"

Dit verhaal van 3jaysmom vind je op http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1071525#i
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie