Kate's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Kate's verhaal

Bericht door Claudia » 10-01-2008 19:23

Posted at 2:47 PM on Dec 27, 2007 by kates, #25888

Toen de arts de Mirena voorstelde, dacht ik dat het de beste uitvinding ooit was. Ik ga al bijna tien jaar naar dezelfde arts, dus hij wist dat ik last had van bijwerkingen van anticonceptiepillen, waaronder zware depressie en angstigheid. Ik had deze problemen niet meer sinds ik de pil niet meer gebruikte. Het was vijf jaar geleden. Vijf weken na de geboorte van mijn kind kreeg ik de Mirena nadat mijn arts enthousiast beweerde dat ‘deze geen bijwerkingen had’. Ik wens dagelijks dat ik het had onderzocht en hem niet had vertrouwd. Ik houd vocht vast, ik ben depressief, ik heb zoveel haar verloren dat ik kale plekken heb, ik ben altijd moe. Ik zat vroeger dagelijks op de sportschool, maar nu heb ik niet de energie om te gaan sporten. Ik heb veel meer gezichtshaar gekregen. Zelfs zo erg dat ik mijn hele gezicht onthaar met was ;( Dit is voor mij waarschijnlijk het ergste probleem omdat het dodelijk is voor mijn zelfvertrouwen. Ik ben een aantrekkelijke vrouw, maar vanwege het gezichtshaar wil ik de deur niet eens uit. Ik had dit probleem vroeger nooit. Mijn acne is onbeheersbaar. Al deze symptomen kunnen het gevolg zijn van het krijgen van een baby, maar de meeste symptomen zouden dan binnen een half jaar tot een jaar moeten verdwijnen. Ik zou willen dat artsen wachtten tot je hormonen weer in evenwicht zijn voordat ze aandringen op de Mirena. Op die manier is het duidelijker wat bijwerkingen zijn, en zouden mensen juiste informatie krijgen over de risico’s van Mirena. Ik laat hem volgende week verwijderen. Ik hoop dat enkele symptomen zullen verminderen, vooral het gezichtshaar dat een van de hoofdoorzaken van mijn depressie is. Ik ben hier diepbedroefd over. Maar ik heb gehoord dat als je eenmaal begint met ontharen met was, je daar voor de rest van je leven aan vast zit ;(, dus ik zit er misschien voorgoed mee, mogelijk is er niets meer aan te doen. Ik zal mijn arts nooit meer zomaar vertrouwen.

Posted at 2:55 PM on Dec 27, 2007 by kates, #25889

Nadat de Mirena was geplaatst, had ik wekenlang last van bloedingen (ook dit kan zijn geweest omdat ik zojuist was bevallen). Ik ben nu in de afgelopen negen maanden slechts twee keer ongesteld geweest, dat kan niet normaal zijn, en ik heb tegenwoordig na gemeenschap altijd bloedverlies, wat nooit eerder is gebeurd. Ik had altijd een perfect regelmatige cyclus. Ik was verrukt over het idee om niet meer te menstrueren, maar nu denk ik: menstruatie was een makkie vergeleken met dit. Het goede nieuws is dat ik niet zwanger ben geraakt, ook al zou dat waarschijnlijk een verbetering zijn geweest vergeleken met gezichtshaar ;( Voor sommigen is dit misschien een geweldig product, maar niet voor mij ;(

Posted at 3: 2 PM on Dec 27, 2007 by kates, #25890

Constante afscheiding en nare geur met Mirena. De arts zei dat het normaal was en dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Ik heb nooit eerder last gehad van hoofdpijn en nu heb ik het voortdurend. Vaak plassen. Kleine gewichtstoename. Ik was al het extra gewicht van de zwangerschap binnen vijf weken na de bevalling kwijt, maar nadat ik de Mirena had gekregen, kwam ik weer tien pond aan. Dames, het is niet goed om iets in je lijf te stoppen dat je hormoonspiegels verandert. Zorg dat je dat aan iedereen vertelt. Dit zijn dezelfde bijwerkingen die ik had met anticonceptiepillen en er werd mij verteld dat dit product deze symptomen absoluut niet kon veroorzaken. Ze hadden het mis.

Deze berichten vind je terug op Medications.com (zie 'Links')
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie