Melathome's verhaal

Hier vind je de vertalingen van ervaringen van andere vrouwen
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Melathome's verhaal

Bericht door Claudia » 18-01-2008 18:53

Posted at 11:37 AM on Jan 10, 2008 by melathome, #26212

Ik heb de Mirena ongeveer 15 en een halve maand gehad en ik laat hem vandaag om 14.00 uur verwijderen. In het begin had ik last van scherpe pijn wanneer ik ging zitten en het voelde of de draadjes me prikten en irriteerden. Mijn gynaecoloog wil dat patiënten één maand na het plaatsen terugkomen, zodat hij kan controleren of het spiraaltje nog op zijn plek zit. Bij dit onderzoek knipte hij ook de draadjes korter, hoewel hij zich gedroeg of hij me niet geloofde toen ik hem vertelde dat ik ze voelde prikken als ik ging zitten en dat het pijn deed. In het begin merkte ik geen slechte bijwerkingen, maar ik had wel een goede bijwerking: ik menstrueerde niet meer, maar ik had af en toe wel last van spotting. Ik kwam niet op het idee om op zoek te gaan naar slechte bijwerkingen omdat ik het spiraaltje had gekregen met het idee dat het geen slechte bijwerkingen had. Ik dacht dat alleen baarmoederperforatie heel zelden voorkwam, maar omdat uit de controle na één maand bleek dat de mijne op de goede plaats zat, dacht ik er verder niet meer over na, totdat ik onlangs begon te denken over nog een baby. Ik ging op internet zoeken of ik de Mirena door een arts moest laten verwijderen of dat ik het zelf kon doen en ik kwam erachter dat het het beste door een arts kan worden gedaan, omdat het anders slecht kan uitpakken en dan moet je alsnog naar de dokter. Bovendien wilde ik niet het risico lopen dat ik geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Ik ontdekte ladingen forums op internet waarin vrouwen schreven over dezelfde problemen die ik de afgelopen maanden had gehad en ze gaven allemaal de Mirena de schuld. Sommige beweerden dat hun klachten waren verdwenen sinds ze de Mirena hadden laten verwijderen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat er verband zou kunnen zijn tussen mijn kwalen en de Mirena, maar toen ik zag hoeveel vrouwen precies dezelfde problemen hadden als ik, wist ik dat ik het spiraaltje zo snel mogelijk moest laten verwijderen. Hier is een lijst met de bijwerkingen waar ik last van had en ik ben erachter gekomen dat andere vrouwen deze ook hadden met de Mirena: gewichtstoename, opgeblazen buik, depressie, kort lontje naar echtgenoot en dochter, acné, laag libido, spotting, kramp, constipatie en rugpijn. Er zijn er misschien nog meer, maar daar kan ik zo gauw even niet opkomen. Sommige klachten houden misschien geen verband met het spiraaltje, maar ik heb verhalen van zoveel vrouwen met een Mirena gelezen die dezelfde problemen hebben (gehad), dat ik het vermoeden heb dat er een verband is tussen mijn klachten en de Mirena. Ik hoop dat dit vrouwen helpt die op zoek zijn naar antwoorden.

Dit verhaal vind je terug op Medications.com
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie