Allerlei vaags.....

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Allerlei vaags.....

Bericht door Claudia » 17-12-2007 12:53

Mijn klachten begonnen enkele weken na de plaatsing van de Mirena. Ik ben op 3 januari 2007 bevallen van een gezonde zoon, en gaf borstvoeding. De gynaecoloog raadde me opnieuw de Mirena aan, vanwege de lage dosering hormonen, goed te combineren met het geven van borstvoeding. Binnen enkele weken had ik rugklachten, en tintelingen onder mijn voeten. Mijn linkerarm leek opeens minder krachtig dan mijn rechterarm, en ik had steeds het gevoel dat ik de controle over die arm zou verliezen. Ik werd er angstig van. De rugklachten weet ik aan het tillen van de baby. Soms stapte ik s ochtends uit bed en had dan een half uur nodig om een beetje mobiel te zijn, zo veel pijn had ik in al mijn spieren en gewrichten. Ook had ik vrij vaak hoofdpijn. Mijn darmen begonnen op te spelen. En ik was de hele tijd misselijk. Alsof ik nog zwanger was, een misselijkheid die even over is wanneer je iets eet, en daarna weer terug komt. Ik at dus de hele dag door. Als ik niet genoeg at, werd ik helemaal slap en trillerig. Mijn vagina zwol helemaal op. Mijn borsten werden twee keer zo groot (en ze waren al gegroeid door de borstvoeding), en waren pijnlijk tot onder mijn oksels. Mijn maag begon pijn te doen door al die misselijkheid. Al met al had ik het gevoel een ziekte te hebben, ik voelde me wel tachtig. Alles om me heen bleef liggen, ik deed alleen nog het hoognodige. Mijn haar viel vreselijk uit, de scheiding op mijn hoofd leek breder te worden. Mijn contactlenzen begonnen problemen te geven. Ik kon met mijn rechteroog niet meer goed zien, had moeite met focussen. En ik werd vergeetachtig. Een hele lijst dus, waarvan ik nu weet dat het door de levonorgestrel in de mirena is veroorzaakt. Ik heb het hele verhaal in een brief aan mijn huisarts uitgelegd, en die heeft mij gebeld en het met me besproken. Hij had het nog nooit meegemaakt dat iemand zo op de mirena reageerde, zei hij. En dat kan ik me voorstellen. Want als je het zelf al niet eens weet dat het door de mirena kan komen, en je huisarts weet het ook niet, dan wordt meer dan 90 procent van de gevallen niet gemeld, of vrouwen worden verkeerd doorverwezen (reumatoloog, neuroloog, diverse bloedonderzoeken, etc). Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van jullie.
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Romelly
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-01-2008 20:25

Rare dingen

Bericht door Romelly » 08-01-2008 20:38

Goede avond. Ik ben 20 jaar. :)
Ik wil mijn verhaal eigelijk kwijt want ik weet niet wat ik hier mee aan moet! :oops:
Ik slikte vanaf mijn 12e al de pil omdat mijn menstruatie een verschrikking was! Ik was bijna een jaar achter elkaar achter lekaar ongesteld.
Toen ik 20 werd (had ondertussen al een vriend) :D werd ik de pil zat ik had geen zin in sex en had elke dag hoofdpijn. Mijn vriendin rade mij de mirena aan.
Ik ging naar de Gynecoloog (weet niet hoe je het schrijft :?: ) Ik liet hem zetten en ik had nergens last van. Kreeg weer zin in sex blablabla, geen hoofdpijn meer. Het ging voor mij doen wel goed :) . Toen moest ik ongesteld worden nou ik lag zwaar ziek in bed. Misselijk hoofdpijn in mijn onderrug pijn, buikpijn , van mij vagina tot anus had ik pijn niet normaal. :cry: Ik de gyn. gebeld en die zei dat dat normaal was omdat mijn lichaam er nog aan moest wennen. Ik dacht nou ja dat kan. :roll: Hij zei het is maar 1 keer en dan is het over. Ik heb hem in september laten zetten en het is maar 4 maanden later maar zelfs als ik niet ongesteld moet worden heb ik er last van. Misselijk, buikpijn veel diarree, hypoventilatie, bang dat ik dood ga trillen duizelig ik weet het allemaal niet. :cry:
Ik weet gewoon niet wat ik hier aan moet doen ik durf niet naar de dokter want dalijk vinden ze mij een aansteller of weet ik het.
Wat vinden jullie wat ik het beste kan doen?

Groetjes

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 09-01-2008 13:04

Hoi Romelly, ten eerste welkom op het forum :wink:
Wat jij beschrijft kunnen heel goed klachten zijn die door de mirena worden veroorzaakt. Ze zijn ook geregistreerd door de fabrikant als bijwerkingen. Als je zoals jij gevoelig bent voor de hormonen in de pil (je beschrijft dat je geen zin in sex had, en veel hoofdpijn) dan kun je net zo gevoelig zijn voor de hormonen in de mirena.
Ik adviseer je om toch echt contact met je gynaecoloog op te nemen. Jouw bijwerkingen zijn na vier maanden nog niet minder geworden, zelfs erger. Het is wel vervelend omdat je dan op zoek moet naar andere vormen van anticonceptie, maar ik denk dat je ook niet op al deze klachten zit te wachten. Je gezondheid is natuurlijk het belangrijkste, en als je arts je een aansteller vindt, dan kun je hem een print geven van de bijwerkingen uit het rapport van de fabrikant. Ik wil je die ook wel per email toesturen :wink: Onthou: het is JOUW lichaam en dus ben JIJ degene die beslist wat daar mee gebeurt :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Romelly
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-01-2008 20:25

Bericht door Romelly » 13-01-2008 00:23

Heej ja bedankt :)
Ik zou graag een lijst met bijwerking willen ontvangen als je die hebt. Zou ik wel heel fijn vinden! Ik ben echt blij dat ik dit forum heb gevonden zeg ik dacht echt dat ik de enige was met die klachten maar gelukkig niet!

In ieder geval bedankt

Groetjes Romelly

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 14-01-2008 21:45

Als het goed is heb je het inmiddels ontvangen. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes,

Claudia :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 13-03-2008 13:59

hoi

Ik lees nu weer jouw klachten over het niet goed kunnen zien met je rechter oog. Ik heb daar ook last van.
Dit kan dus ook door het mirena spiraaltje komen? Moet steeds mijn lenzen aanpassen.
Kan daar zo onzeker van worden dan voel je de angst weer opkomen.
Het lezen en schrijven op het forum werkt voor mij goed. Je kan alles van je afschrijven.
Ben heel blij met jullie.

groetjes Jacqueline

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-03-2008 14:10

Hoi Jacqueline,

Ja dat klopt van mijn oogklachten :wink: Inmiddels is dat een stuk verbeterd.
Bayer zegt hier in het eigen rapport het volgende over:

Ophtalmologie
Contactlenzen
Visuele veranderingen of verandering in de verdraagzaamheid van contactlenzen kan voorkomen bij gebruikers van de Mirena. Wanneer dit gebeurt zou een oogarts geconsulteerd moeten worden.


Zelf had ik de volgende klachten: rode en geïrriteerde ogen, slechter zien (vooral rechts), focusklachten, 'droge' lenzen (ik kreeg ze soms niet eens meer uit, moest ik eerst mijn ogen bevochtigen). Eerst dacht ik dat het tijd werd voor een leesbril :roll: Ik kon de letters op het beeldscherm van de pc nauwelijks meer normaal lezen, het was net of ze 'versprongen'. Al die klachten zijn zoals ik al zei ofwel weg, ofwel een stuk verbeterd nu :wink: Zonder leesbril :wink:

Enneh... heel graag gedaan :D
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie