klachten na 1 jaar gebruik van Mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Michella
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2012 19:38

klachten na 1 jaar gebruik van Mirena

Bericht door Michella » 05-06-2012 20:38

Hallo, ik heb net een profiel aangemaakt en al wat verteld van voor de mirena spiraal.

Ik heb in dat eerste jaar geen relatie gehad, dus alles verliep eigenlijk vlotjes en super, ... absoluut geen klachten! :D

Nu heb ik sinds 3/4 maanden een relatie en in het begin ging dat ook allemaal goed, zowel tijdens als na geslachtsgemeenschap
geen veranderingen geen probleem.

Sinds een kleine maand nu heb ik dat dus wel! :?
Zowiezo onregelmatige bloedingen, die ik kan koppelen aan het begin van de maand en dus opeens weer een week ongesteld wordt daarin en
soms na de geslachtsgemeenschap. Heel raar ... zei wel nog tegen mijn vriend ... geloof dat je mij ontstopt hebt als een geintje (zo droog ben ik dan ook weer in opmerkingen) ... maar nu vind ik het eigenlijk niet meer zo leuk. Langzaam aan voel ik ook weer wat pijn terugkomen hierbij.
Tevens heb ik sinds kort (2weken terug) een week lang pijnlijke opgezwollen borsten gehad, steken in mijn onderrug en pijn in mijn onderbuik (dacht eerst aan ovulatiepijn).
Kwam er ook achter dat je jezelf regelmatig moest checken op touwtjes om te voelen dat de spiraal er nog zit of goed zit ... wist ik niet. Maar ik kon ze ook niet
vinden toen ik dat probeerde. :roll:

Maar komen deze klachten nu van omdat ik sinds een paar maanden geslachtsgemeenschap heb wat ik eerder dus niet had of moet ik ergens anders aan denken?
Ik heb zoveel info gelezen en ervaringen van mensen dat ik het eigenlijk niet meer weet. :oops:

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 11-06-2012 22:57

Hoi Michella, heb je op dit forum de lijst met bijwerkingen weleens gelezen? De pijnlijke borsten is wel een van de bijwerkingen. Wellicht kun je het voor jezelf in de gaten houden, voor sommige vrouwen lijkt de Mirena prima te werken, bij sommigen helemaal niet en anderen (waaronder ikzelf) krijgen heel geleidelijk bijwerkingen. De onregelmatige bloedingen komen volgens mij wel vaker voor.

Als je trouwens de draadjes niet voelt is het misschien een idee om naar de huisarts te gaan voor een controle, voor je eigen gemoedsrust. Je hebt hem tenslotte om onbezorgd met je partner te kunnen vrijen en niet om toch weer na te denken over Mirenatouwtjes. :wink: De huisarts is misschien ook wel op de hoogte van bijwerkingen en kan je misschien hier ook mee helpen. Mijn huisarts was erg begripvol.

Plaats reactie