Continu bloedingen en af en toe pijn in de onderbuik

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
saartjeheeftlast
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-06-2012 20:27

Continu bloedingen en af en toe pijn in de onderbuik

Bericht door saartjeheeftlast » 13-06-2012 20:42



Tja, waar zal ik beginnen.....

Voor de mirena had ik opeens heel lang elke dag bloedingen, heftige bloedingen die ik alleen met kraamverband kon oplossen!!
Mijn ijzergehalte haalde natuurlijk en ik was helemaal kapot, lichamelijk en psychisch.

Afijn, de huisarts gaf medicatie en dat hielp niet, op mijn (!) verzoek kreeg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
Deze kon niks vreemds zien in mijn baarmoeder en gaf aan dat ze niet alles konden verklaren. Daar moest ik het mee doen.

Mijn huisarts gaf aan dat de mirena een uitkomst zou bieden, ik zou immers niet meer ongesteld worden.

Na het plaatsen van de spiraal stopte de heftige bloedingen.

Ik heb de eerste 4 maanden veel pijn gehad, mijn lichaam moest duidelijk wennen aan de spiraal.
Daarna zakte de pijn.

De stand van zaken nu is; ik heb heel vaak bloedingen, ik had vroeger een zeer regelmatig cyclus, op de dag nauwkeurig. Nu is er totaal geen cyclus meer. Terwijl ik dit schrijf ben ik al ruim twee weken ongesteld. ook heb ik af en toe steken in mijn baarmoeder. Alsof het weeën zijn.

Mijn huisarts nu zegt: " tja, als je de spiraal laat verwijderen dan komt de bloeding terug..." .... Dit is toch vreemd???

Ik word er helemaal gek van, ik ga van de zomer naar Turkije op vakantie en wil me daar uitgebreid laten onderzoeken in een Prive kliniek.

Heb geen vertrouwen meer in Nederland. In mijn huisarts en gynaecoloog.

Wie herkent zich ook hierin??

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 14-06-2012 11:39

Hoi Saartje,

ik heb 2 jaar geleden de mirena ook laten plaatsen, op advies van de gynaecoloog en huisarts, omdat ik hevige menstuaties had.
Ik heb maanden lang last gehad van mijn buik, maar ik wilde doorzetten omdat ik die bloedingen en krampen iedere maand niet meer terug wilde.
De bloedingen werden gelukkig een heel stuk minder en dat bleef ik zien.
Ik wilde het positieve ervan zien.

Toch bleef ik buikpijn houden, vage pijn, vooral rechtsonder in mn buik.
De gynaecoloog kon niets vinden en dacht dat het van de darmen kwam.
Ik heb inmiddels een darmonderzoek laten doen en ben onder behandeling bij een interniste.
Mijn darmen zagen er prima uit.
Het eerste jaar dat ik de mirena had, heb ik een onregelmatige cyclus gehad, het tweede jaar had ik wel een regelmatige cyclus, maar ook tussen door bloedverlies.
Het bloedverlies is in die 2 jaar dus wel stukken minder geworden, maar soms had ik weken achter elkaar tampons / verband nodig.
Dit onvoorspelbare was niet aangenaam.
Zwemmen of naar de sauna gaan werd hierdoor veel minder ontspannen.

Het is niet vreemd wat je huisarts zegt, het bloeden komt inderdaad terug zodra de mirena weg is omdat er dan weer opbouw van baarmoederslijmvlies is.
Maar iedere dag bloedverlies, zoals jij had, is niet normaal!

Groetjes Sunny

Annemiek
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-02-2011 18:24

Bericht door Annemiek » 12-07-2012 14:26

hoi Saartje

ik heb na t plaatsen van de Mirena 5 mnd gevloeid en dubbel gelegen van de steken in de buik. Het laten verwijderen was een enorme opluchting. ik heb nu ruim een jaar een implanonstaafje, hierin zit hetzelfde hormoon, alleen hierdoor GEEN buikpijn en GEEN vloeien meer..ik ben 2 keer licht ongesteld geweest maar dat is nauwelijks noemenswaardig.
Groetjes Annemiek

Plaats reactie