Mirena - Klachten?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
shebaax
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-01-2013 14:21

Mirena - Klachten?

Bericht door shebaax » 02-01-2013 14:33

Hallo,

Nu wil ik al even zeggen dat de Mirena er bij mij maandag uit gehaald word.
Maar ik wil toch nog even zeker weten of mijn klachten door de Mirena kunnen komen.

Om te beginnen heb ik in het verleden veel verschillende soorten pillen gehad, na twee jaar raakten ze allemaal uitgewerkt waardoor ik graag op de mirena overstapte. Het leek mij wel een handige oplossing, aangezien ik veel pijn en gezeik heb tijdens menstruatie. Hij zat er voor 5 jaar en ik kon hem nooit vergeten.

Nu heb ik hem sinds december 2011 en ik had ontzettend veel pijn bij het zetten. Ik heb 4 dagen lang non -stop (met uitzondering van plassen, douchen en avond-eten) op bed gelegen.
Daarna ging het een periode erg goed. Werd nauwelijks ongesteld en had weinig pijn.
Nu kreeg ik voor het eerst in maart daarna erge buikklachten. Ik had zoveel pijn en je kon mij op de grond vinden. Ik kreeg eerst antibiotica voorgeschreven, want het zou wel een blaasontsteking kunnen zijn. De pijn bleef. Toen was het nog een keer zo erg geworden dat ik naar de weekendarts moest in het ziekenhuis, want ik dacht toen nog: Zou wel weer blaasontsteking zijn (heb er in het verleden ook veel gezeik mee gehad). Toen kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat het geen blaasontsteking was. Ik werd naar huis gestuurd met pijnstillers en moest maandag maar weer de dokter bellen. Toen heb ik dat gedaan en kreeg ik dingen mee voor mijn darmen (ondanks dat ik zei dat ik bang was dat het aan mijn spiraal lag, er is toen ook verder niet meer naar gekeken).

Maar daarna heb ik nog erg veel buikpijn gehad, zo rond mijn menstruatie ook. Vooral veel aan de linkerkant met uitstraling naar mijn been.

Nu is dat weer begonnen. Sinds gister heb ik non-stop pijn aan mijn buik en loop ik de hele dag met een kruik rond. Ik heb licht bruin bloedverlies. Ik laat maandag de Mirena er dan ook uit halen, want ik heb het gevoel dat alles daardoor komt.

Overzicht van mijn klachten zijn:
- Erge buikkrampen, vooral links, met uitstraling naar beneden.
- Ik ben aanzienlijk zwaarder geworden. Ik vind mezelf meer 'opgeblazen.'
- Last van puisten
- Weinig zin in seks en sneller bloeden bij seks (ondanks dat ik sinds mijn 16e seksueel actief ben)
- Moeheid
- Duizeligheid

Ook heb ik het idee dat ik psychische klachten erdoor heb gekregen, maar dit durf ik niet met volle 100% zekerheid te zeggen:
- Veel vaker last van 'dipjes'
- Huilbuien

Ik heb dus voor mijn gevoel geen voordeel beleefd aan de Mirena, behalve het feit dat ik hem nooit kon vergeten.

Ik ben echt ontzettend bang voor maandag. Ik heb dinsdag een crematie en hoop dat de pijn dan weggetrokken is. Ik heb aangegeven bij de dokter dat ik heel erg gespannen ben, dus ik krijg sowieso van te voren nog wat toegeschreven aan ontspannend medicijn. Vorige keer lukte het zetten pas bij de tweede keer, zo gespannen was ik. Bij de eerste keer kregen ze de eendenbek niet in.

Maar zou iemand me hierover kunnen toelichten of mijn klachten inderdaad van de Mirena kunnen komen? Ik heb vriendinnen die hebben hem ook en die hebben gewoon nergens last van. Wel ken ik een meisje bij wie die is gaan 'zweven' en later hebben ze hem operatief moeten verwijderen.

En ook ik ben zo bang voor maandag en ik hoop dat het spiraal de bron is voor mijn klachten.

Deels is dit ook mijn ei kwijt kunnen, want ik loop hier al zo lang mee rond en stiekem baal ik er ook van. Ik had gehoopt dat de Mirena zou werken voor mij, aangezien de meeste pillen dat niet doen. Maar dit werkt ook niet zo, ik heb teveel pijn.

Groetjes, ShebaaX

Ps. Ik ben 20 jaar.

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 02-01-2013 20:06

bij mij waren het eigenlijk ook een stuk dezelfde twijfels...Zouden de klachten wel degelijk van de mirena komen; het merendeel van jouw klachten had ik ook met uitz van het verdikken en de acne. Al de rest had ik wel. Ik ben nu sinds vrijdag 'verlost' van mirena en ik heb terug de energie die ik vroeger had. Het enige wat me voorlopig blijft achtervolgen zijn de hartkloppingen etc maar voor zover ik hier een beetje kan volgen kan dat nog een tijdje in je lichaam blijven zitten. De rest van al mijn klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Me terug happy :D Ik hoop echt dat je klachten verminderen na de verwijdering. En stel dat de klachten blijven, dan ben je zeker dat je naar een andere oorzaak moet zoeken. Hier is men ventje in elk geval in de wolken en dat na 2,5 jaar op de sukkel!!!! Voor mij geen dokters meer!! Suc6 en laat je weten hoe het hopelijk goed afloopt??? Grjs

shebaax
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-01-2013 14:21

Bericht door shebaax » 03-01-2013 11:08

mbolleke schreef:bij mij waren het eigenlijk ook een stuk dezelfde twijfels...Zouden de klachten wel degelijk van de mirena komen; het merendeel van jouw klachten had ik ook met uitz van het verdikken en de acne. Al de rest had ik wel. Ik ben nu sinds vrijdag 'verlost' van mirena en ik heb terug de energie die ik vroeger had. Het enige wat me voorlopig blijft achtervolgen zijn de hartkloppingen etc maar voor zover ik hier een beetje kan volgen kan dat nog een tijdje in je lichaam blijven zitten. De rest van al mijn klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Me terug happy :D Ik hoop echt dat je klachten verminderen na de verwijdering. En stel dat de klachten blijven, dan ben je zeker dat je naar een andere oorzaak moet zoeken. Hier is men ventje in elk geval in de wolken en dat na 2,5 jaar op de sukkel!!!! Voor mij geen dokters meer!! Suc6 en laat je weten hoe het hopelijk goed afloopt??? Grjs
Kunnen hartkloppingen en onrustigheid daar ook komen van? Ik dacht dat ik spontaan geen cafeïne meer kon verdragen.

En ik laat zeker weten hoe het afloopt! Ik hoop vooral dat ik er niet meer zo opgeblazen uit zie en dat die vage net niet doorzettende buikpijn voor eens en altijd weg is en dat mijn levenslust weer terug is.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 03-01-2013 15:08

Hallo shebaax,

Heb je de bijsluiter van de Mirena gelezen, daar vind je veel van de door jou genoemde bijwerkingen terug http//db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf (zie pagina 8 en 9).

Sterkte maandag met verwijderen. Bij mij helpt buikademhaling bij uitstrijkjes en dergelijke leg je hand op je buik en adem naar je hand toe. Dat helpt je te ontspannen.
Ik hoor graag hoe het is gegaan en of je klachten daarna afnemen.

Groetjes,
Mo

shebaax
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-01-2013 14:21

Bericht door shebaax » 04-01-2013 13:45

mo schreef:Hallo shebaax,

Heb je de bijsluiter van de Mirena gelezen, daar vind je veel van de door jou genoemde bijwerkingen terug: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf (zie pagina 8 en 9).

Sterkte maandag met verwijderen. Bij mij helpt buikademhaling bij uitstrijkjes en dergelijke: leg je hand op je buik en adem naar je hand toe. Dat helpt je te ontspannen.
Ik hoor graag hoe het is gegaan en of je klachten daarna afnemen.

Groetjes,
Mo
Ik had het inderdaad in het begin wel gelezen, maar daarna weer vergeten. Opnieuw doorgekeken en ik heb inderdaad aardig wat van de klachten.

Vanochtend de diazepam gehaald voor maandag, dat is een spierverslapper aangezien ik nogal gespannen ben voor dit soort dingen. Ook mag ik er twee paracetemol bij nemen van de apotheek :).
Me vriend gaat mee, dus dat scheelt.

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 06-01-2013 13:02

ja idd ik wens jou ongeloofelijk veel sterkte. Bij mij nu zo'n twee weken en er is een wereld voor me opengegaan. ongerustheid is weg, hartkloppingen sterk aan het minderen; enorm veel energie!!! Zalig.
Het eruit halen was eigenlijk niets; ik kreeg een wee en floep gedaan. Efkens 5 minuten bekomen. Enrom veel sterkte en ja, ik drink nog steeds koffie hoor en ik word er niet zenuwachtig van dus idd kan één van de bijwerkingen zijn.
Sterkte!

IsaRay
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-04-2013 16:21

zo herkenbaar!

Bericht door IsaRay » 02-04-2013 16:35

Wat een verheldering deze website! Ik kan me voor de kop slaan dat ik niet eerder gegoogled heb op mirena bijwerkingen... Alles is zo herkenbaar. Ik kom op het einde van mijn 2de mirena, en nu is het gedaan ermee. Ik loop al enkele jaren slecht rond. De grootste klacht is de acné, die exponentieel toeneemt: op mijn 43ste durf ik mijn rug niet tonen wegens "dikke zweren", in mijn gelaat heb ik ook alsmaar meer last van zweren net onder de huid. Als puber had ik ook wel wat last van acné, maar dit is andere acné. Maar ook allerlei andere symptomen die jullie vermelden zijn zo herkenbaar:
- haaruitval het laatste jaar
- haargroei op het gezicht de laatste 3 jaren
- gewichtstoename (al was het bij de eerste 2 jaar van de eerste mirena net andersom)
- humeurschommelingen en geen libido at all
- jeukaanvallen
- netelroos (en echte "roosplekken")
- slapeloosheid
- hartkloppingen

Ik heb recent bij de arts wegens deze vage klachten een volledig bloedonderzoek laten doen, ik was er rotsvast van overtuigd dat ik mijn schildklier te traag werkte. Mijn bloedonderzoek was pico bello, ik was denk ik de eerste die bij de dokter zat te wenen omdat er "niets" aan de hand was en er enkel "stress" overbleef (heb een stressy job dus leek me ook niet onlogisch). Ik kreeg de raad mijn levenstijl aan te passen. :roll:

Nog nooit heeft de arts iets negatief over mirena gezegd. Mijn gynaecoloog zweert bij Mirena; ik maak morgenochtend onmiddellijk een afspraak om ze te verwijderen maar weet nu al dat hij daar niet mee akkoord zal zijn. Het is wel zo dat ik dit spiraaltje heb gekregen wegens hoofdpijn met pilgebruik na mijn 2de zwangerschap. Heb ook eens een koperspiraaltje geprobeerd, maar de bloedingen waren te erg. Ergens zal het jammer zijn om terug mijn menstruatie te krijgen, anderzijds is het de moeite om even zonder mirena te proberen.

Bedankt voor deze site!

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 10-04-2013 22:16

idd, ik pleit ook voor HERKENNING en ben blij dat deze site bestaat. Veel mensen vinden gelukkig hun weg naar deze site en kunnen net als ik geholpen worden. We moeten het zoveel mogelijk kenbaar maken!!! Succes aan iedereen!!!

chocolate
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-01-2014 06:06

Bericht door chocolate » 17-01-2014 06:06

Sterkte maandag met verwijderen. Bij mij helpt buikademhaling bij uitstrijkjes en dergelijke: leg je hand op je buik en adem naar je hand toe. Dat helpt je te ontspannen.
Smile PleazZZZzzzZZZzzzz

Marjootje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2014 19:52

Bijna Geen klachten meer na verwijdering

Bericht door Marjootje » 07-07-2014 22:16

Vorige week woensdag mirena laten verwijderen, de arts zei dat 8 van de 10 klachten wel zouden verdwijnen maar dat dat een tijdje ging duren voordat ik dat ging merken, echt niet....na 2,5jaar lang met bakstenen in mijn buik te hebben gelopen is dat al weg, verder geen rugpijn meer, geen hoofdpijn meer, energievol, vrolijk, slapen als een os, geen jeuk meer etc...wat een verademing, ik had 2,5 jaar geleden niet weer een moeten laten plaatsen, deze bracht mij alleen maar ellende. En het verwijderen piece of cookie, had het gevoel dat er een ventiel uit getrokken werd en dat de band langzaam leegliep, ook de bolle buik is al stukken minder.....heb het idee dat ik eindelijk er achter ben waarom ik mij al die jaren zo rot heb gevoeld....hormonen my ass....nooit meer....me so happy,....hopen dat het zo blijft of alleen maar beter wordt....

Plaats reactie