schimmelinfecties

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Ladybug
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-02-2013 11:35

schimmelinfecties

Bericht door Ladybug » 13-02-2013 11:51

Hi,

Ik laat vrijdag a.s. toch mijn mirena eruit halen na 2 jaar. Had verder niet zo heel veel klachten de afgelopen 2 jaar maar toch idee dat ik meer schimmelinfecties kreeg door de Mirena, iemand ook deze fijne bijwerking gehad? Dokter zegt ja sommigen zijn gevoeliger voor infecties...ja heb ik niks aan, dat hoefde niet aan de spiraal te liggen zei ze.

Het plaatsen vond ik enorm pijnlijk (geen kinderen gehad) en verder nooit meer ongesteld geweest dat dan weer wel. Toch als je alles optelt had ik wel eens pijn na het vrij in mijn onderbuik en moest echt een half uur liggen (2x gebeurd maar toch). Huid is degeliljk veranderd, pukkeltjes, vlekjes ergens een week per maand, had ik nooit met de pil!! Ook pijnlijke borsten horen erbij oftewel veel ongemakken die je hebt ook zonder pil of spiraal. Wat is dus het voordeel dan dat er iets in je zit wat er niet hoort. Ik was dus voor een schimmelinfectie afgelopen maandag bij de dokter en ik ben er klaar mee, heb er nog even over nagedacht maar de afspraak staat. Dan maar even aan de condooms en wellicht over op een pil zonder Levonorgestrel hormoon schijnt ook beter te zijn voor je humeur oh en hoop dat de libido ook omhoog gaat, ik ben een non volgens mijn vriend hahaa.

Groetjes,

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 13-02-2013 19:21

veel succes met het verwijderen. Je zal je idd een stuk beter voelen erna; ben ik zeker van!!!!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 13-02-2013 20:12

Hallo Ladybug,

Onder invloed van het progestageen uit de Mirena kan de balans in de vagina veranderen, waardoor je eerder infecties krijgt.

Op zich kun je nog wel een pil met levonorgestrel proberen (dat is beter dan pillen van de 3e generatie, die zorgen voor een hoger tromboserisico), maar dan in combinatie met oestrogeen. De Mirena bevat alleen een progestageen (levonorgestrel) en geen oestrogeen.

Succes met verwijderen, ik hoor daarna graag hoe het met je gaat.

Groetjes,
Mo

Ladybug
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-02-2013 11:35

Bericht door Ladybug » 14-02-2013 09:16

Dank voor jullie reacties, ik heb toch een vraagje in de Marvelon komt het levonorgestrel niet voor wel desogestrel daarom ben ik van plan die pil te gaan proberen na verloop van tijd als alles "het weer doet " zeg maar omdat levo invloed heeft op je humeur enzo, volgens mij las ik dat ergens bouwt enzym op in je hersenen die de serotine weer afbreekt...nou ja het is maar weer proberen.

Ik laat weten hoe het verlopen is, ik voel vaag de touwtjes zitten eerst niet dus ik denk oh nee moet ik weer naar gyn. Maar ik heb hoop, morgen deze tijd is eruit.

Groetjes,
L

Plaats reactie