"klachten"

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Ilona1990
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-02-2013 06:29

"klachten"

Bericht door Ilona1990 » 06-03-2013 07:26

Hoi!
Bij deze wil ik toch eventjes wat klachten kwijt, hoewel ik hier ook een tijdje heb over na moeten denken.

Afgelopen paar weken 's nachts plots misselijk en soms benauwd (kan ook aan astma liggen), soms ook wat verhoging.
Nu sinds een paar dagen (vandaag numero 5) steken en krampen in mijn onderbuik, ik denk zelf mijn eierstokken, maar nog niet gevloeid. (wat ik normaal wel doe, na 2 dagen en dit is nu al de 2e periode dat ik amper tot niet gevloeid heb, terwijl ik normaal een aardige vloeier ben)
Lage rugpijn, sneller geïrriteerd/vermoeid.
En tot slot, kreeg ik gisteren ineens te horen dat het leek alsof mijn borsten gegroeid waren!
Moet ik wel eerlijk toegeven dat mijn bh al strak zat naar mijn gevoel

Na die misselijkheid en verhoging, gyno gebeld, kon onmogelijk zwanger zijn gezien goede plaatsing mirena, huisarts gebeld, en gezien het weer het griepseizoen is, werd het afgescheept met een griepje. Maar na 2 nachten hield de misselijkheid op.. hoewel die nu weer langzaam begint te komen..

Iemand ervaring hiermee?
Graag wat tips!

Elena
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-03-2013 18:18

Bericht door Elena » 14-03-2013 18:33

Hoi Ilona,

Voor mezelf heb ik voors en tegens tegenover elkaar gezet en toen duidelijk de beslissing moeten nemen om de mirena spiraal eruit te laten halen. Hij gaat er komende week uit en ik kan niet wachten!

Reden waarom ik de mirena heb laten plaatsen is in de eerste plaats voor anticonceptie. Maar daarnaast omdat ik met de pil erge last had van stemmingswisselingen en hoofdpijn tijdens de stopweek.

Mijn stemmingswisselingen zijn niet alleen erger geworden, maar ik ben nu ook ten alle tijden erg nerveus voor alles en voel me lichtelijk depressief. Ook mijn hoofdpijn heb ik nog steeds.
Voordeel is wel dat ik niet meer aan de pil hoef te denken en dat ik niet meer ongesteld wordt.

Bij wat ik hierboven al beschreef heb ik de volgende bijwerkingen;

Zeurende pijn baarmoeder
Zeer pijnlijke tepels
Opgeblazen buik
Puistjes op rug, hoofdhuid en gezicht
Zeer vet haar en berg
Haaruitval
Jeuk aan huid van benen en armen met soms rode vlekken
Stemmingswisselingen (nervositeit en depressie)


Het mag duidelijk zijn dat ik absoluut meer last heb van de spiraal dan dat ik er baat bij heb.

Ik ben vorige week met bovenstaande klachten naar de dokter geweest. Daar zij mij wel serieus nam, verwachtte ze niet dat dit door de spiraal kon komen en heeft me (nadat ik in huilen uitbarstte) een doorverwijzing gegeven naar de psychologe. Na nog een week te hebben rondgelopen met de symptomen heb ik teruggebeld en aangegeven dat ik de spiraal toch wil laten verwijderen.

Hopelijk kun jij ook de juiste beslissing voor jezelf nemen.
Mijn beste vriendin heeft bijna geen last van bijwerkingen en is heel tevreden over de werking van de spiraal. Ik geloof ook echt dat het voor sommige mensen echt goed werkt. Helaas niet voor mij.

Succes!
Groetjes Elena.

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 21-03-2013 23:15

goh ik kom slecht als ik lees dat de gynae doorverwijzen doet nr de psycholoog. Twee jaar ben ik op de sukkel geweest met al deze klachten en 2 jaar ongeloof moeten aanhoren. Het maakt me eigenlijk boos als ik lees dat men het probleem 'mirena' niet wil herkennen. Luister naar jullie lichaam en weet dat in heel veel van de gevallen de symptomen wel degelijk van de mirena komen!!!! Veel sterkte aan jullie! Ik (her)lees opnieuw mijn verhaal; pijnlijk.

Plaats reactie