"normale" klachten of zwanger?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
guiri
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-11-2012 19:08

"normale" klachten of zwanger?

Bericht door guiri » 24-03-2013 12:25

Dag allemaal,
Ik ben 23, nooit kinderen gehad, en heb nu zo'n 4,5 maand een Mirenaspiraal. De plaatsing was goed gegaan, huisarts had me voorbereid op de pijn (zware diclofenac-pijnstiller voorgeschreven), absoluut geen pretje natuurlijk, maar dat was te verwachten omdat ik nog nooit een bevalling heb gehad.
Verder had ik met name de eerste 2 maanden de volgende bijwerkingen:

- buikkramp, 'steken' in mijn buik, opgezette buik, vocht vasthouden.
- onregelmatig bloeden, in het begin zo'n 3 weken achter elkaar, later af en toe 'spotting'
- chagrijnig, lichte hoofdpijn, dit is later minder geworden. Omdat mijn lichaam aan de Mirena moet wennen neem ik maar aan dat dit normaal is. Toen ik de pil slikte was dit erger namelijk.
- lichte gewichtstoename
- af en toe opgezette/gevoelige borsten

Nu mijn reden tot ongerustheid: Door de opgezette buik/borsten, gewichtstoename word ik vaak bang dat ik misschien zwanger kan zijn. Mijn vriend en ik hebben seks zonder condoom, maar na 3 maanden Mirena word ik nauwelijks meer ongesteld (af en toe wat druppeltjes). Ik check de touwtjes regelmatig en ze zitten nog goed, maar hoe zijn er specifieke symptomen die wijzen op zwangerschap en niet onder de 'normale' Mirena-bijwerkingen vallen? Vanwege mijn leeftijd wil ik echt nog geen kinderen. Ik ga sowieso morgen een zwangerschapstest halen, maar ik vraag me af of ik dit dan iedere 2 maanden moet doen voor de zekerheid?

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 24-03-2013 15:57

Hallo Guiri,

Dat klinkt als normale bijwerkingen van de Mirena. Als de touwtjes goed zitten, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Groetjes,
Mo

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 25-03-2013 17:39

idd lijken me ook klachten van mirena en gn zwangerschap;)

Plaats reactie