Mirena geeft klachten na zwangerschap?!?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Linnie1980
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-05-2013 23:07

Mirena geeft klachten na zwangerschap?!?

Bericht door Linnie1980 » 12-05-2013 23:20

Hallo allemaal,

Graag wil ik weten of iemand iets herkent in mijn verhaal. Heb jarenlang de Mirena gebruikt (2x een nieuwe laten plaatsen) zonder noemenswaardige klachten. Vervolgens ruim een jaar geleden de spiraal eruit laten halen omdat ik zwanger wilde worden. En dat lukte, van een hele mooie zoon! 8 weken na de bevalling heb ik de Mirena weer laten plaatsen. En nu heb ik verschillend klachten waarvan ik het vermoeden heb dat het door de spiraal komt. Eerst dacht ik dat alles kwam doordat je 'ineens' mama bent geworden. Dit vraagt veel van je, zowel op lichamelijk gebied als op geestelijk gebied. Maar de kleine jongen is nu ruim 4,5 maand oud, we hebben een fijn ritme en het lijkt nu allemaal erger te worden. Ik heb ineens onwijs zware hoofdpijnen, veel afscheiding en ineens regelmatig schimmelinfecties, hele heftige rugpijn waardoor lopen en tillen bijna niet mogelijk is (op sommige dagen kan ik amper de kleine man tillen en dat is niet echt handig..., ineens onregelmatige bloedingen (en dan voornamelijk 'oud/bruin' bloed en duurt ruim 2 weken) en veel haarverlies. Op geestelijk gebied is het nog ff een graadje erger... Paniekaanvallen, nerveus zijn, supervergeetachtig, angstig zijn, stemmingswisselingen. Al met al, zit ik dus niet lekker in m'n vel. Nu kunnen veel van de klachten door de zwangerschap komen. Is dit voor iemand herkenbaar? Stel ik me aan en moet ik nog even ontzwangeren of raden jullie aan de spiraal te laten verwijderen?
Alvast bedankt!

Groetjes Lindsey

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-06-2013 10:23

Hallo Lindsey,

Hoe is het nu met je? Ontzwangeren schijnt toch ook weer 9 maanden te duren en ik heb ook wel gehoord dat na een zwangerschap je hormoonbalans anders kan zijn waardoor je ineens niet meer goed op de Mirena reageert.

Groetjes,
Mo

Linnie1980
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-05-2013 23:07

Bericht door Linnie1980 » 22-06-2013 07:33

mo schreef:Hallo Lindsey,

Hoe is het nu met je? Ontzwangeren schijnt toch ook weer 9 maanden te duren en ik heb ook wel gehoord dat na een zwangerschap je hormoonbalans anders kan zijn waardoor je ineens niet meer goed op de Mirena reageert.

Groetjes,
Mo
Hallo Mo,

Hartelijk bedankt voor je berichtje. Het gaat gelukkig al iets beter, maar de extreme rugklachten en dergelijke blijven. Ik kijk het nog even een maandje aan en anders ga ik toch in gesprek met de huisarts.

Groetjes Lindsey

Plaats reactie