Colitus ulcerosa/ spastische darm

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Marie-Anne
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-08-2013 22:12

Colitus ulcerosa/ spastische darm

Bericht door Marie-Anne » 01-08-2013 22:28

Hallo,

Ik weet niet of dit onderwerp al eerder is behandeld, maar ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?

3-4 jaar geleden heb ik na een ongewenste zwangerschap een abortus gehad. Er is toen bij mij een mirena spiraal geplaatst, die ik na een maand heb laten verwijderen omdat ik niet tegen de hormonen kon (dit was ook de reden dat ik net van anti conceptie aan het wisselen was toen ik zwanger werd). Ik had erg veel pijn, dat vrijwel snel verdween na de verwijdering van de mirena.

Nu, een aantal jaren verder, is mij (helaas) weer hetzelfde overkomen. Afgelopen vrijdag heb ik helaas weer een abortus moeten ondergaan (ik ben nu 35) en omdat de anticonceptie bij mij een lastig ding blijft omdat ik niet tegen de hormonen kan. Omdat ik absoluut geen zin heb om dit een derde keer te moeten ervaren, heb ik wederom de mirena laten plaatsen in de hoop dat mijn lichaam er dit keer wel tegen kan.

Ik heb echter heel veel pijn, steken en last van mijn darmen (gist, pijn, ontsteking?). Ik durf er nog niet met volle 100% wat over te zeggen want ik hoop eigenlijk dat de klachten die ik heb, passen bij de klachten die ik her en der lees na het plaatsen van de mirena.

Ik slik op dit moment 3 diclofenac om de pijn tegen te gaan, maar het wil nog niet vlotten. Ik durf bijna niet alleen te lopen, bang dat het zwart voor mijn ogen wordt en dat ik "knock-out" ga. Lopen is dus lastig, maar ook liggen, bukken, te veel bewegen etc. etc. Andere momenten, voel ik soms niks (en hoop ik dus dat mijn baarmoeder de mirena heeft geaccepteerd? Helaas duurt deze pijnvrije periode nog niet langer dan circa 5 uur.

Op diverse Amerikaanse fora lees ik het verband met de darmen. Ik heb dus colitus ulcerosa (lichte vorm) en een spastische darm (zware vorm).
Toen ik in de bijsluiter van de mirena las dat er een chronische ontsteking werd gecreeerd ging er bij mij al een alarmbel af, omdat mijn lichaam erg ontstekingsgevoelig is.

Ik wacht het nog even af - terwijl ik twijfel - omdat ik graag wat feedback wil hebben van mensen die misschien hetzelfde hebben ervaren?
Horen de klachten bij de mirena, of is het, waar ik bang voor ben, geen goede combi (mijn darmen en de mirena).

Ik heb dus heel veel pijn, opgezette buik. Steken die op messteken lijken. Het bloeden is gestopt. Wel vloei ik nog steeds oud bloed heb ik het idee. Of het moment dat de ergste krampen opspelen, vloei ik ook het meest.

Wie of wie heeft ervaring met colitus ulcerosa en een spastische darm in combinatie met de mirena? Of heeft dezelfde klachten als ik hierboven beschrijf gehad, waarbij ze later zijn verdwenen (en hoef ik de relatie niet te leggen met colitus ulcerosa en de spastische darm?) - De mirena zit morgen precies een week in mijn lichaam.

Liefs, Marie-Anne x

Plaats reactie