Gewrichtontstekingen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Saphria
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-08-2015 16:52

Gewrichtontstekingen

Bericht door Saphria » 24-08-2015 17:09

Beste allemaal,

Na een half jaar een koperspiraal te hebben gehad was ik het ongesteld zijn zat en besloot ik een Mirena Spiraal te laten plaatsen. Dit is woensdag 5 augustus gebeurd. De maandag na de plaatsing kreeg ik last van 1 enkel. Pijn en stijfheid. Moeilijk met lopen en opstaan. Ik dacht dat het van het sporten kwam dat ik op de zaterdag daarvoor had gedaan. Op woensdag ging ook mijn andere enkel pijn doen. Overbelast dacht ik. De pijn en de zwelling werden alleen maar erger en ik kon bijna niet meer lopen. Daarnaast voelde ik me ook niet zo lekker. Ibuprofen geslikt maar de zwelling en de pijn werden niet minder. Na veel aandringen van familie en vrienden de maandag erna (dus een week later) naar de huisarts gegaan. Zij heeft mij direct doorgestuurd naar de reumatoloog en diclofenac voorgeschreven. Ik kon donderdag al terecht in het ziekenhuis. Daar is gekeken naar de klachten, de enkels en zij denken aan sarcoidose of spondylartropathie. Maar ik heb niet alle sympthomen die bij deze ziektes horen. Bloedonderzoek en röntgenfoto's gemaakt van mijn longen en enkels. Vandaag (maandag) weer terug voor de uitslagen en alles was goed. Geen afwijkingen te zien (wel iets verhoogde suikerwaarden). Ik heb gevraagd of dit door het Mirena Spiraal zou kunnen komen maar ze zei dat ze dat nog nooit had gehoord. Ook kwam het niet van sporten. Er is aanvullend bloedonderzoek gedaan waarbij ze nu ook gaan kijken of het een virus kan zijn geweest. Morgen (dinsdag) krijg ik een ct-scan en donderdag moet ik terugkomen bij de reumatoloog voor de uitslagen. Maar ik vertrouw de link mirena > gewrichtsontsteking niet dus vanmiddag ook gelijk de huisarts gebeld. A.s. Maandag gaat de mirena eruit.
Nou vraag ik me af of er anderen zijn die ook sarcoidose als mogelijke diagnose hebben gehad of een gewrichtsontsteking kregen kort na het plaatsen van de Mirena.
Doe ik er goed aan om de link mirena > gewrichtsontsteking te wantrouwen en de mirena te laten verwijderen? Of zie ik spoken en zoek ik te hard naar een verklaring van mijn klachten?

vrouw47
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-09-2015 20:05

gewrichtsklachten bij mirena ?

Bericht door vrouw47 » 28-09-2015 20:13

Al 2 x heb ik spiraal laten plaatsen en had voor mijn gevoel geen klachten. dacht ik . alleen die moeheid en pijnlijke gewrichten wees ik aan iets anders toe.
vorige week zou ik een nieuwe spiraal krijgen, maar het lukte de gynaecoloog niet (wat een kluns). na 5 pogingen met veel pijn ben ik gestopt. Dan maar even niet.
en nu sinds 2 weken moet ik bekennen dat ik me goed voel. Geen depressie, meer energie om wat te doen en geen zere gewrichten.
het zal toch niet waar zijn wat je op internet leest ? ik ga voorlopig nog even 2 maanden aanzien zonder hormonen !
dus dan maar even het ouderwetse condoom. en dan ben ik benieuwd. anders laat ik er wel een knoopje inleggen. mijn leeftijd, bijna 48 is niet meer voor kinderen.

ik hoop dat andere vrouwen die hier last van hebben eens de optie proberen om geen hormonen te gebruiken of anders tenminste niet de mirena spiraal.
je weet maar nooit of het hiervan komt. ik had geen idee.

nu maar afwachten hoe het de komende weken verder gaat.

groetjes van een blije hormoonvrije vrouw

Plaats reactie