Rugweeën

Bespreek hier je lichamelijke klachten
lizzyprins
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-12-2007 18:04

Rugweeën

Bericht door lizzyprins » 18-12-2007 18:10

HALLO

GRAAG WIL IK MIJN MENING OOK KWIJT HIER, OMDAT IK ZELF OOK EEN MIRENA HEB GEHAD.
IK WIL HEM NOOIT MEER IN MIJN LICHAAM, OMDAT IK, ZOLANG IK HEM GEHAD HEB, LAST
VAN MIJN ONDERRUG HEB GEHAD. DAARBIJ KOMT KIJKEN, DAT IK ZWANGER BEN GEWORDEN
MET MIRENA. GELIJK NADAT IK ZWANGER GEWORDEN BEN, STOOTTE MIJN LICHAAM, DE MIRENA
AF, EN DIT GING GEPAARD MET EEN MISKRAAM. IK BEN HIER ERG ZIEK VAN GEWEEST.
DE GEESTELIJKE KLACHTEN, KOMEN MIJ BEKENT VOOR, WANT IK HEB PRECIES DEZELFDE KLACHTEN
GEHAD. ANGSTAANVALLEN, HYPERVENTILATIE, HOOFDPIJN, EN VOORAL DE GEDACHTE OM DOOD
TE GAAN. IK HEB HIERMEE BIJ DE GGZ GELOPEN, EN EIGENLIJK AL GAUW, NADAT DE MIRENA
VERWIJDERD WAS, ZIJN DEZE KLACHTEN VERDWENEN. HET LIJKT MIJ DUS LOGISCH, DAT DE KLACHTEN
BIJ DE MIRENA VANDAAN ZIJN GEKOMEN. NEE, BIJ MIJ GEEN SPIRAAL, NOOIT MEER.
IK VIND OOK, DAT MENSEN DIT MOETEN WETEN, OMDAT DE KLACHTEN BEHOORLIJK HEFTIG KUNNEN ZIJN.

LIEFS, LIZZY

Kouklamou
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 13:03

soort van weeen

Bericht door Kouklamou » 20-12-2007 13:18

Beste Lizzy..

Ik had je verhaal gelezen, Wel erg van die miskraam.. zal wel even heftig zijn geweest.
Ik ben de laatste dagen aan het zoeken voor wat er met mij aan de hand kan zijn..

Deze afgelopen week hele week last van lage rugpijn gehad, En in een keer gisteravond kreeg ik heftige krampen en stekenn inn mijn baarmoeder,.. Ik ging echt door een ware hel :? Ik wist niet meer hoe ik moest gaaan zitten liggen of staan.. :shock: Er kwam geen bloeding bij ofzo , zoals ik veel lees ofzo. Ik ben namelijk nooit meer ongesteld geworden na het plaatsen van de Mirena. Wat best rot is, want het is op zich fijn voor Controle.

Ik heb die middag voor die heftige 'weeen' 2 zwangerschapstesten gekocht, beiden negatief. maar ik vind het toch nog onzeker, vooral omdat het goedkope huismerken waren. En toen gebeurden dat 'S avonds werd ik wel even bang.
kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is.. :cry:

xxx SUZY
./..

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 20-12-2007 17:21

Beste Suzy,

Wat naar dat je die vreselijke krampen hebt gehad. Ik zou voor de zekerheid contact opnemen met je huisarts of liever nog, als dat mogelijk is, je gynaecoloog. Deze kan dan een echo maken om te kijken of je Mirena nog op zijn plaats zit. De Mirena wil namelijk nog wel eens verschuiven, en is dan niet meer betrouwbaar. In extreme gevallen kan de Mirena de baarmoederwand perforeren en dan aan de wandel gaan, vandaar dat ik je die echo wil adviseren. Zit de Mirena nog wel goed, dan kan de gynaecoloog je misschien uitleggen waar die pijn dan wel vandaan komt.
Het is ook niet ongewoon bij Mirena dat er buitenbaarmoederlijke zwangerschappen optreden, of dat je een cyste op je eierstok ontwikkelt. Ook deze cystes kunnen heel pijnlijk zijn. Ongeveer 10 tot 12 procent van de vrouwen ontwikkelt deze cystes na plaatsing van de Mirena, en de meeste verdwijnen spontaan. Zoals je ziet, genoeg mogelijkheden. De meest extreme bijwerkingen zijn echter vrij zeldzaam, maar neem alsjeblieft contact op met je arts, al is het maar voor je eigen geruststelling.
Veel sterkte!

Vriendelijke groet,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

lizzyprins
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-12-2007 18:04

Bericht door lizzyprins » 20-12-2007 18:43

Hey Susy

Die pijn in je onderrug, is eigenlijk hetzelfde als wat ik bedoelde met rugweeën. Zoals je de pijn beschrijft, was het bij mij ook. Ik zou naar de Gynacoloog toe gaan als ik jou was.

Liefs, Lizzy

Kouklamou
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 13:03

Bericht door Kouklamou » 21-12-2007 12:41

Dankje voor de snelle reacties

Om 3 uur kan ik terecht bij de dokter, De huisarts.
Ik belden naar de Gyn. en deze reageerden heel bot,
Ik vertelden dat ik vreselijke krampen, steken had in mijn baarmoeder en dat ik echt zo snel mogeljik langs wilden komen want dat het niet meer te houden was . REACTIE: ja maar mevrouw, we kunnen niet iedereen die een steekje of krampje heeft hier laten komen hoor.. dus ga maar naar de huisarts. :shock: :shock: :? :? :?
Jeeeeeeeeetje!!!
Dus ik maar de huisarts bellen (gister, donderdag) , ik had geen zin in een discussie want ik stikte van de pijn...
Deze werden ook boos omdat ik vroeg of ik misschien zo snel mogelijk kon komen.. dan had ik smorgens vroeg maar meoten bellen :? Na een preek aan gehoord.. kon ik vandaaag (vrijdag) om 3 uur terecht.

Nou vriendelijkheid heerst :D

Maar het is bijna 3uur, ben wel echt heel zenuwachtig.. Vooral omdat het bij mijn eigen huisarts is, Wat ik geen fijn idee vind.. Want als ik keer om bv pols ofzo bij hem kom.,, weet ik dat hij in mijn ** heeeft lopen frutte.. :roll: hahaa..

Maar beter dan onzekerheid!

Ik hou jullie op de hooogte!1

xxx
./..

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-12-2007 13:32

Wat naar dat ze zo bot reageerden. Alsof je ze voor niks belt zeg :? :( Goed dat je terecht kunt om 3 uur, ik ben benieuwd. Ik hoop dat je huisarts je klachten serieus zal nemen en je eventueel zal doorsturen. Heel veel sterkte straks!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Kouklamou
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 13:03

Bericht door Kouklamou » 21-12-2007 13:53

Dankje voor de steun

MAAAR Ik ben zoo bang.. want ik lig nog steeds krom van de pijn in mijn buik!! :?

ik laat het jullie wten!
xx
./..

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-12-2007 15:45

En? Hoe ging het?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Kouklamou
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 13:03

Bericht door Kouklamou » 21-12-2007 16:04

hee..

Ja zoals ik eigenlijk al verwachttte..
Ik moet nu afspraak maken, voor een Echo.
dus nog geen stap verder:S
En voor de zekerheid is er een uitstrijkje gemaakt, Wat mij onsterk lijkt.
heb nu eeen jaar een vriend, en afgelopen mei heb ik mijzelf toch nog laten testen op een Soa.. gewoon voor mijn vriend dat je elkaar wel 100% kunt vertrouwen. je weet wel.
Dus ik denk niet dat ik een soa heb, maar dat het mijn MIRENA is :twisted: :twisted: :twisted:
Nou dat word toch pas rond 2 week van januarie, met al die kerstdagen en feestdagen er tussen.
Fijn is dat!

:(
./..

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-12-2007 17:05

Oei, jammer dat je dan nog zo lang moet wachten. Hopelijk valt het een beetje uit te houden. Ik zou er wel op aandringen dat je zo snel mogelijk moet worden gezien, wanneer je belt voor een afspraak. Wellicht hebben ze, als je geluk hebt, een plekje tussendoor. Mijn gynaecoloog heeft altijd zo'n plekje vrij voor noodgevallen. Hou ons op de hoogte!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie