Ernstige hoofdhuidaandoening

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Zonnestraaltje
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-03-2008 11:49

Ernstige hoofdhuidaandoening

Bericht door Zonnestraaltje » 30-03-2008 11:54

Beste lezeres,

Ook ik heb anderhalf jaar gebruik gemaakt van spiraal Mirena. Wat zo geweldig leek, bleek vreselijk. Ongeveer vier maanden na het plaatsen van de Mirena kreeg ik op mijn hoofdhuid, aan de randen van mijn haargrens en op mijn voorhoofd, grote ontstekingen en puistjes. Het was ondragelijk om mijn haar te kammen, zo pijnlijk. Ik heb aan de voorzijde mijn haar tot een pony afgeknipt omdat het voor anderen afzichtelijk was. Ik heb andere shampoo, borstel, hoofdkussen, voeding geprobeerd, niets hielp. Bij twee bezoeken aan de huisarts heb ik anti-biotica kuren gekregen wat iets hielp. Ik heb een doorverwijzing voor een huidarts gekregen die mij ook anti-biotica voorschreef. Ook dit hielp iets maar was zeker niet afdoende.

Na anderhalf jaar modderen was ik weer bij de huisarts en hij stelde voor weer een kuur te geven. Ik had inmiddels internet geraadpleegd en kwam daarop ook mijn ernstige huidklachten als bijwerking tegen. Ik had tegen de huisarts gezegd wat ik had gelezen en na wat leeswerk tijdens het consult kwam hij tot de conclusie dat het inderdaad mogelijk was dat ik de huidklachten van de Mirena had gekregen. Binnen vijf minuten was de Mirene er uit.

En toen? Na vier dagen was ik volledig vrij van alle bovenstaande klachten.

NOOIT MEER MIRENA VOOR MIJ!

Ik hoop dat ik met deze uiteenzetting andere vrouwen kan helpen. Wat een lijdensweg!

Met vriendelijke groet,
Zonnestraaltje

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 31-03-2008 10:39

Hoi Zonnestraaltje, welkom op het forum! :D :wink:

Wat een enorm vervelende klachten moeten dat zijn geweest :( Zo kun je maar zien dat zowel een huisarts als een huidarts puur uit onwetendheid voorbij kunnen gaan aan de mogelijke bron van de huidontstekingen. Fijn dat het nu zo goed gaat! Bedankt voor het delen van je verhaal! :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie