gewichtstoename

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
sail
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-04-2008 14:54

gewichtstoename

Bericht door sail » 26-04-2008 15:12

hallo allemaal. ik ben nieuw hier op het forum maar vind het geweldig wat jullie hier allemaal al hebben in staan .

In september 2006 kreeg ik een mirena geplaatst,dit omdat ik gewoon niet meer wist wanneer ik nu precies mijn menstruatie zou moeten krijgen en als ik het al kreeg dan was het veel te erg.
Nadat ze hem geplaatst hadden voelde ik meteen een pijnscheut onderin mijn buik.de gyneacoloog vertelde dat dit weer weg ging.
Een paar dagen had ik wat bloedverlies en ging dan ook weg.Na precies twee weken werd ik weer ongesteld, maar echt wel minder en lichter van kleur. Na een maand of 6 bleef ik maar klachten houden . pijn onderin de buik(zelfs zo erg dat ik soms letterlijk krom lag op de bank),pijn onderin de rug. gewichtstoename, Zelfs kreeg ik een buikje en mijn heupen dijden uit.(dar was ik helemaal niet blij mee).
Na 8 maanden nam ik contakt op met de huisarts en die stuurde me door naar de gyneacoloog, die zei dat ik nog even vol moest houden en dat het beter werd.
De klachten bleven bestaan en de rugpijn werd erger en verplaatste zich op hele andere plaatsen. en soms kreeg ik last van overmatig afscheiding.
ik was erg moe ,en kreeg acné op mijn kaaklijn.
Nu drie dagen geleden heb ik de knoop maar weer door gehakt en heb uiteindelijk de mirena laten verwijderen.
meteen was ik van mijn buikpijn af.de rugklachten zijn er nog maar ik hoop dat ook die minder zullen worden.
Al met al heb ik de mirena maar 1,5 jaar gehad, maar bleef om de drie weken toch wat ongesteld.
En nu ben ik toch blij dat ik hem heb laten verwijderen.

groetjes betsie

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 27-04-2008 11:39

Hoi Betsie,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht :wink:
Wat vervelend dat je 1,5 jaar met deze klachten hebt moeten rondlopen en hopen op verbetering. Ik vind het vreemd dat een gynaecoloog na 8 maanden nog steeds durft te beweren dat het beter zal worden. De richtlijn die de meeste artsen aanhouden is 6 maanden. Alle bijwerkingen die je in je bericht noemt zijn bekende Mirena-klachten, ook die vervelende gewichtstoename. Fijn dat je hem er nu uit hebt! Je rugklachten zullen hopelijk in de komende weken minder worden, dat gaat niet van de ene op de andere dag inderdaad. Eerst moet je lichaam weer in balans komen :wink: Elders op de site vind je de rubriek 'na de verwijdering' waar je een beetje kunt volgen hoe het met de andere forumleden gaat sinds hun Mirena is verwijderd.
Hou je ons op de hoogte van je verdere herstel?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie