Vocht vasthouden: foto's voor en na mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Vocht vasthouden: foto's voor en na mirena

Bericht door Claudia » 04-05-2008 19:30

Op het curezone forum vond ik iemand (inlognaam swtjen01) die een maand lang de Mirena heeft gehad, en in die periode last kreeg van gezwollen enkels. Na verwijdering van de Mirena waren haar enkels binnen een paar dagen normaal. Ze heeft er foto's van genomen om het verschil aan te tonen:

Gezwollen enkels

Dit om maar aan te tonen hoe veel vocht je kunt gaan vasthouden door de Mirena. Op de eerste foto zie je duidelijk gezwollen enkels (vooral links), op de tweede heeft ze met een vinger in de zwelling gedrukt, en er bleef een kuiltje achter.... Op de derde zie je haar enkels een paar dagen na de verwijdering van de Mirena.... :shock:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 11-07-2008 12:22

Heftige foto's! Ik hou zelf ook vaak vocht vast, sinds mirena. Zo erg als dit heb ik t gelukkig nog nooit ervaren trouwens. Voel me vandaag ook weer tonnetje rond pffff.....een dikke opgezwollen buik, zere dikke borsten, dikke vingers.

Morgendauw
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-06-2008 21:54

Bericht door Morgendauw » 11-07-2008 22:56

Hoi Anneke,

Gisterenavond had ik ook de bekende "dikke buik". Ik dacht toen echt dat mijn buik ging ontploffen zo enorm opgezwollen was deze. En dan hebben we het niet eens over mijn cupmaat BH! :roll:

Nu gaat het wel weer.

Groetjes, Morgendauw

jaz
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-05-2008 15:35

Bericht door jaz » 12-07-2008 13:47

Hallo,

Zo herkenbaar, dat vocht vasthouden. Heb vandaag ook weer een opgezette buik en gestuwde borsten. Ben vandaag ook weer 'lekker'zwaar. Pffff, wordt er gefrusteerd van. Heb normaaal een stabiel gewicht. Kan er nu geen peil op trekken.

groetjes, Jaz

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 16-07-2008 15:17

Hoi allemaal,

Dat zijn zeker heftige foto's maar wel een 'reality check'. Het is nu eenmaal zo dat vocht vasthouden een vaak voorkomende bijwerking is bij de mirena. Was ook regelmatig geheel opgezwollen, hoop dat het nu na het verwijderen snel zal verminderen. Even afwachten en voor de dames die de mirena nog hebben, goed in de gaten houden.


Plaats reactie