vocht uit borsten

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
stella
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-05-2008 13:38

vocht uit borsten

Bericht door stella » 23-05-2008 19:45

hoi, naast alle henkenbare klachten die ik heb van mijn geweldige mirena ( :? ) heb ik een aantal maanden geleden een borstonsteking gehad waarbij ik vocht verloor.
Daarna ben ik een maand ongesteld geweest en nu dat over is komt er weer vocht uit mijn tepels. Ik geef al bijna twee jaar geen borstvoeding meer ! zijn er vrouwen die dit ook hebben gehad?

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-05-2008 22:57

Hoi Stella,

Zelf heb ik dat niet gehad, maar er zijn wel gevallen van bekend. Bayer noemt het ook als bijwerking die volgens hen bij minder dan 1% van de vrouwen voorkomt. Het valt onder de endocrine stoornissen (hormoonstoornissen) en heet lactation nonpuerperal (wat zo veel betekent als wel melk geven zonder dat je een kind hebt gebaard).
Misschien dat anderen op het forum het wel zelf hebben meegemaakt?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

judith11
Ervaren Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-05-2008 22:41

vocht uit borsten

Bericht door judith11 » 31-05-2008 19:50

Ik dacht ook ben ik nou gek of wat? ik geef nu 9 maanden geen voeding meer. Ik heb wel veelmelk gehad bijmijn tweede kindje ze stikte af entoe bijna. Maar ik herken het ook.ineens weer melk uit je borsten. en een toeschiet refelx. ze hebben mijn spiraal 3 dagen gelden weg gehaalt en ik hoop dat het nu over gaat. Maar ik ben blij datik niet de enige ben. EN jij waarschijnlijk ook. Echt idoot. Ik voel me als of ik de meeste vreselijke ziekte onder de leden heb. ik was moe, natuurlijk buikpijn van het dingzelf(dat was overgnes gelijk weg.(al heb ik nu bleodverlies en menstruatie krampen). Ik ben zo suf als een konijn. zere borsten natuurlijk met die melk er uit. in het begin carpaal tunnelsyndroom. geen eetlust. En nu heb ik weer zin in koken en heb gelijk ook weer wat gezonde maaltijden op. Heel erg sjagerijnig, lusteloos tot deprie. Zelfs de kinderen vond ik op de duur niet meer leuk. En nu heb ik weer staan lachen. Ik ben nu wel heel bewust bezig of ik veranderingen merk. maar mijn geheugen is ookniet optimaal. Ik slaap vreselijk slecht(ook door de kinderen en de zorgen) minder zin in sex, Hoofdpijn niet te zuinig. geen haar uitval maar wel slechter zien. Ik voelde me of ik half dood ging of dat ik zwanger was.

En nu de eerste dagen heel erg misselijk sochtends en hoofdpijn die ook ineens weer weg was. Veel bloedverlies. maar dan wel maar een dag. En zo moe en suf.

Ik benweer aan de floradix om mijn ijzer beter te krijgen en hoop dat dat gaat helpen.

dus noem maar op. ik hoop zo dat het allemaal snel overgaat.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 01-06-2008 20:49

Hoi Judith,

Dat hoop ik ook voor je! Er zijn er meer hier die dachten dat ze een of andere enge ziekte hadden (ik incluis). Je hormonale systeem wordt compleet ondermijnd en als je hier gevoelig voor bent dan voelt het ook alsof je aan het 'aftakelen' bent.
De moeheid en sufheid, en ook de misselijkheid zijn reacties van je lichaam. Het beste is om af en toe, voor zo ver dat lukt, wat rust tussendoor te nemen (en gezond eten maar dat is je al gelukt lees ik :wink: ) En wat fijn dat je weer kunt lachen met je kinderen!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anna
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-08-2008 12:36

vocht uit tepels

Bericht door Anna » 01-08-2008 13:16

Hoi Stella,

Ik heb nooit bedacht dat het wellicht door de Mirena spiraal zou kunnen komen dat ik vocht uit mijn tepels krijg. Ik heb voor mijn zoon de mirena gebruikt (en tijdens de mirena zwanger geworden), toen had ik idd vocht uit mijn tepels wanneer ik in mijn borsten kneep. Na dat ik mijn zoon borstvoeding heb gegeven (nu toch ruim een half jaar geleden) heb ik het vocht uit mijn tepels nog steeds. Zou het echt door die Mirena komen?
groetjes en succes!

Plaats reactie