In het begin ideaal, daarna steeds meer pijnklachten...

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Conny
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-05-2008 09:57

In het begin ideaal, daarna steeds meer pijnklachten...

Bericht door Conny » 29-05-2008 10:32

Hoi,

Wat fijn dat ik een goed forum tegenkom over de mirena. Ik ben inmiddels een jaar aan het tobben en weet t even niet meer...

Ik heb zo'n twee jaar geleden de mirena laten plaatsen. Ideaal was het. Ik was het eerste jaar niet meer ongesteld, had geen pijnen, geen psychische klachten alles was ideaal!! Na 9 maanden ongeveer kwamen de problemen. Ik kreeg op dat moment een vaste relatie en had dus ook regelmatiger gemeenschap (mss dat het er wel niks mee te maken heeft maar goed).. Vanaf dat moment had ik constant bloedingen ook na de sex. Soms duurde de bloedingen zelfs wel 2 weken lang.. Na gemeenschap had ik telkens bloedverlies en ik begon lichte krampen te krijgen in mn onderbuik. Dit duurde zon maand of 4. Toen toch eens naar de huisarst gegaan, het verhaal uitgelegd en ik wilde het spiraaltje laten verwijderen. Dit kon niet omdat ze de draadjes niet mee kon vinden!!!! Ze heeft tevens een uitstrijkje gemaakt van mn baarmoedermond. Na een paar weken bleek het uitsrijkje niet goed te zijn: pap 2. Ik na een maand of 5 naar het ziekenhuis. De gyneacoloog heeft erna gekeken en ik heb haar gevraagd de mirena te laten verwijderen. Dit kon niet aangezien de draadjes omhoog geschoten waren en als ik het wilde verwijderen moet dat met een kleine operatie. Ze heeft een echo gemaakt en ze zei dat hij wel op de goede plaats zat. Het bloedverlies kon aan twee oorzaken liggen: 1 mn paptest zou weer niet goed zijn, of mijn baarmoedermond is te gevoelig en ik zou erover na kunnen denken om deze te laten dichtbranden....(??) zodat de huid wat taaier zou worden..

Uiteindelijk 3 weken erna bleek de paptest goed te zijn en van de assistent hoorde ik niks meer over dat dichtbranden van mn baarmoedermond dus ik dacht zelf laat maar zitten (ook omdat ik half in het buitenland woon).

Mn klachten zijn de afgelopen maanden weer toegenomen.. Ik heb soms ontzettende buikkrampen de ene keer heeft het verband met mn menstruatie periode en de andere keer niet.. De pijn begint in mn onderbuik en wordt langzaam heviger en waar ik dan dus last van heb: een soort van ontlastingdrang (persdrang). Ik heb het gevoel dat ik naar het toilet moet maar dat hoef ik helemaal niet. Dit is echt zoooo vevelend en pijnlijk. Ik moet dan iedere keer een behoorlijk zware paracetamol nemen en dan verlicht de pijn iets en de persdrang neemt iets af. De volgende dag als ik wakker word gaat het dan wel weer.

Iemand een idee hoe dit kan en of die persdrang (ontlastingdrang) met mn mirena te maken heeft?

Ik heb ook nog steeds vaak last van tussentijds bloedverlies.

Het is dat ik absoluut niet meer aan de pil wil maar anders....

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 30-05-2008 08:14

Hoi Conny,

Ten eerste welkom hier, en bedankt voor het delen van je verhaal. Wat vervelend, die bloedingen en buikkrampen... Het zijn wel bekende Mirena-verschijnselen, en bij de één beginnen die klachten meteen na de plaatsing en gaan later weer over, bij de ander gaat het eerst goed en komen de klachten pas later... Wat dat betreft is het voor iedere vrouw weer verschillend.
Om uit te sluiten dat je klachten door de Mirena komen is er eigenlijk maar één methode, en dat is je Mirena te laten verwijderen. Het kan zijn dat je dan meteen van al je klachten bent verlost :wink: Mocht het na de verwijdering niet snel opknappen kun je e.e.a. altijd nog nader laten onderzoeken. De persdrang waar je het over hebt kan veroorzaakt worden doordat je baarmoeder de Mirena wil afstoten. Het bloeden na de sex is ook een regelmatig gehoorde klacht trouwens, en het kan zijn dat je baarmoedermond zo gevoelig is geworden juist dóór de Mirena, omdat die daar vlak boven zit en de touwtjes (normaal gesproken dan) door de baarmoedermond heen naar buiten hangen. Misschien zitten bij jou de touwtjes ergens 'in de weg' en irriteren de omgeving van de baarmoedermond?
Er zijn wel alternatieven voor de pil en de Mirena, maar het is soms even zoeken naar iets wat goed bevalt. Ik weet niet of je in de toekomst nog een kinderwens hebt? Op het forum staan ook een aantal alternatieve methodes genoemd, misschien zit daar een goede tip tussen :wink: Ik hoop in ieder geval dat je snel van je buikklachten en bloedingen af zult komen. Sterkte!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie