vermoeidheid en spierpijnen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
mieken
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-06-2008 15:19

vermoeidheid en spierpijnen

Bericht door mieken » 21-06-2008 15:34

Hallo, ik ben hier nieuw op het forum. Heb al aardig meegelezen en ben hier ook met mijn verhaal.

Ik heb de mirena laten plaatsen in oktober 2006. Was wel pijnlijk omdat ik nooit zwanger geweest ben. Heb toen weken aan een stuk gevloeid.. Bij de eerste controle zat hij goed op zijn plaats. Na een paar maanden pijn in de linkeronderbuik werd er een echo genomen en het resultaat was een cyste van 5 op 4 cm. Dit zou wel weggaan en kwam door de mirena. Inderdaad na een volgend onderzoek was die weg. Paar maanden nadien terug hetzelfde. Blijf nog altijd regelmatig vloeien (door die cyste) maar waar ik nog het meeste last van heb is vermoeidheid en spierpijnen. Ik neem wel een cholesterolverlagend middel en dat kan spierpijnen teweegbrengen. Heb dan van de huisarts al regelmatig moeten veranderen van medicijn om te zien of ik daar dan beter tegen kon, maar het resultaat blijft hetzelfde. Ben ook 2 maanden met het medicament mogen stoppen om te zien hoe ik me dan voelde, wel ik voelde me wel beter maar niet 100 %. Heb ook bij een neuroloog mijn spieren moeten laten testen, ook een bloedonderzoek naar de enzymen, alles was in orde, echt frustrerend !
En nu stel ik mij echt de vraag of die vermoeidheid en spierpijnen enkel door de mirena zouden teweeg gebracht worden.
Ik denk er aan om de mirena te laten verwijderen. Alhoewel dit het enige voorbehoedsmiddel is dat ik mag nemen en ik zeer zware maandelijkse bloedingen had.
Wat zouden jullie doen? Ik weet dat dit nogal een rechtstreekse vraag is maar ik geraak er zelf niet meer aan uit :?
Alle info is welkom
Groetjes
Mieken

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 22-06-2008 22:24

Hoi Mieken,

Welkom op het forum :wink:
Vermoeidheid en spierpijnen zijn wel geregistreerd als bijwerkingen van de Mirena. Het kan dus heel goed dat deze klachten bij jou door de Mirena worden veroorzaakt.
Bayer omschrijft in de testresultaten dat na drie maanden 0.3 procent van de testpersonen pijnklachten had op de aanhechtingsplaatsen van de spieren aan het skelet. Na vijf jaar was dit percentage gegroeid tot 1.0 procent... Vermoeidheid kwam voor bij minder dan 1.0 procent van de testpersonen. Toch hoor je deze klacht vrij vaak. Ik denk dat er een groep vrouwen is die de vermoeidheid niet linkt aan de Mirena. De spierpijnen kunnen ook door tekorten aan bepaalde vitamines en mineralen worden veroorzaakt. Die tekorten worden bijvoorbeeld veroorzaakt door een verstoorde hormoonbalans als gevolg van pilgebruik, of in dit geval de hormonen in de Mirena.
Misschien is het mogelijk om de zware menstruaties op een andere manier te behandelen? Kijk bijvoorbeeld ook eens op het forum voor hormonale disbalans van Marja. Zij geeft daar gratis adviezen. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

mieken
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-06-2008 15:19

Bericht door mieken » 25-06-2008 13:44

Hey Claudia,

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Groetjes
Mieken

mieken
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-06-2008 15:19

Bericht door mieken » 20-07-2008 15:00

Hey
volgende dinsdag heb ik afspraak met gynecologe, heb nu terug veel buikpijn en denk dat er daar terug een grote cyste op de eierstok zit, ga ook vragen om de mirena te verwijderen, heb er genoeg van...
heeft iemand van jullie al een cyste laten verwijderen (eventueel met eierstok) want bij vorige raadplegingen is dit reeds ter sprake gekomen, voor de eierstok zelf zit ik er niet mee in, ik ben al 50, dus kindjes komen er niet meer.. :lol:
graag een beetje advies van lotgenoten, vooral hoelang de ingreep duurt, hoelang je in ziekenhuis moet blijven, hoe je je nadien voelt, enz.... :roll:

groetjes
mieken

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-07-2008 21:22

Hoi Mieken,

Ik heb inmiddels geantwoord op je andere berichtje :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Mall
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-05-2011 21:20

Bericht door Mall » 16-05-2011 21:41

hoe herkenbaar!!
Heb je ook echt krampen gehad op dat moment?
Ik wordt er snachts echt wakker van!!! Ik laat hem er woensdag uithalen met de hoop dat het snel beter wordt!!
(ook ben ik erg moe en soms super chagerijnig!!!!)

Plaats reactie