verschijnselen

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

verschijnselen

Bericht door Bright » 24-06-2008 20:15

Hallo allemaal,

Ik heb vandeweek op dit forum iets gelezen,dat ik nu niet meer terug kan vinden.
Het was van ene Marja,die had een lijst van klachten opgeschreven,die dus het gevolg zijn van een hormonale disbalans.
In dit lijstje stond dus ook ziekten aan de galblaas.
In eerste instantie stond ik er niet bij stil.
Maar sinds de Mirena had ik geregeld galaanvallen,en vorig jaar april is deze verwijderd,zat vol stenen.
Dit is ook weer mede door andere dingen,maar toch.

Ook stond ik stil bij wat m'n moeder mankeert,die d'r baarmoeder is jaren geleden verwijderd,ook de eierstokken zijn verwijderd.
In het begin kreeg ze een implantaat in haar bil,dan voelde ze zich altijd goed,als die dan was uitgewerkt werd het minder,tegen die tijd werd er weer een nieuwe ingebracht.
Zo kon ze evengoed alles wel blijven doen zonder problemen.
Toen is er na een onderzoek uitgekomen dat deze middelen kankerverwekkend zouden zijn,en heeft ze die implantaten niet meer gekregen,
Vanaf die tijd voelt ze zich ellendig,ze mankeert van alles,er zijn weinig klachten die ze niet heeft.
Die lijst heb ik uitgeprint voor haar,om te laten zien dat het lijkt op háár medisch dossier.
Ze zei,"nou ik zou liever 10 jaar minder lang leven en dan zonder klachten"
Het geeft dus aan dat teveel hormonen niet goed zijn,maar dat te weinig,of helemaal géén,ook niet goed is.
Hoe denken jullie daarover?

groetjes Bright

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 25-06-2008 15:41

Hoi Bright,

Ik denk dat het om de balans gaat inderdaad. Neem je het één weg, dan kan het ander ook niet meer goed functioneren, want het is nu eenmaal een samenspel/wisselwerking van alle hormonen. De lijst staat overigens ook op Marja haar website: Eyeopener.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie