Pijn en moe

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Pijn en moe

Bericht door Francis » 26-06-2008 11:04

Hoi hoi,

Ik heb de mirena nu ruim 4 maanden. Bij het plaatsen kreeg ik een enorme klap in mijn rechterbeen. Daar heb ik nu dus nog last van. Arts zei dat ik een spier had verrekt, maar ik weet zeker dat het door het plaatsen komt. Het duurde vrij lang omdat het niet lukte en ik verging echt van de pijn. Toen het eindelijk klaar was ging ik onderuit.
Nu na 4 maanden, nog pijn, moe en ben echt mega gegroeid. Is dit normaal? Ik overweeg om dat ding eruit te laten halen, dan maar weer veel vloeien en zware menstruatie pijn, maar dan weet ik waar ik aantoe ben.
Mijn huisarts vond ook dat ik dit niet moest doen, hij zei baarmoeder eruit en daarvoor ging ik dus naar de gynaecoloog. Zij vond echter dat ik gewoon niet meer ongesteld mocht worden en vond de mirena goed voor mij. Wou dat ik naar mijn huisarts had geluisterd.
Bij de laatste controle zat er een cyste, maar kon blijven zitten, ging vast wel zelf weg. Vind het maar vaag allemaal.
Volgens mij heb ik bij het plaatsen een zweepslag gehad.
En ik heb vaak hoofdpijn.

Groetjes Francis

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 26-06-2008 12:50

Hoi Francis, en welkom hier :wink:
Het zou heel goed kunnen dat de pijn in je been op de een of andere manier toch door de plaatsing komt. Er zijn legio vrouwen die Ischias-klachten krijgen na de plaatsing. En wat naar dat je onderuit gegaan bent! :shock:
De klachten van hoofdpijn, vermoeidheid, en het veel gegroeid zijn komen zeker door de hormonen in de Mirena. Dat je nu nog steeds pijn hebt is niet normaal. Dat kan natuurlijk door die cyste komen (12% van de Mirena gebruiksters ontwikkelt deze) maar is wel heel vervelend. Ze houden zo'n cyste in de gaten zodat ze kunnen ingrijpen als hij te groot wordt... (bij mij resulteerde dat in een operatieve verwijdering. Ik ontwikkelde die cyste pas toen ik de Mirena al meer dan een jaar had!)
Je gynaecoloog zal zeker zeggen dat je het gewoon wat meer tijd moet geven allemaal... de vraag is of je het zo veel tijd wilt geven? Veel vrouwen komen niet van de bijwerkingen af en hebben dan veel moeite om, wanneer ze de Mirena eindelijk hebben laten verwijderen, te herstellen. Er zijn natuurlijk ook veel vrouwen die baat hebben bij de Mirena als middel tegen hun zware menstruaties. Maar als je één van de vrouwen bent die deze nare bijwerkingen ondervindt, dan is het middel misschien erger dan de kwaal....

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Bericht door Francis » 26-06-2008 15:50

Ik was na een week weer aan het werk en mijn collega schrok zich rot en heeft mij op een stoel gezet, want ik ging toen bijna weer onderuit van de pijn.

Ik hoef van de arts niet terug te komen voor die cyste, maar ik denk dat ik na de vakantie (dan is er een half jaar om) maar is met de huisarts ga overleggen. Constant zeurende pijn in onderrug en rechterbeen is ook niks en steeds moe en binnen een paar maanden echt mega veel aankomen is echt waardeloos. Voel me er goed ongelukkig door.
Mijn zus en vriendin zweren overigens bij mirena en vinden dit dus heel raar!

Groetjes Francis

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 27-06-2008 19:26

Hoi Francis,

Tja, er zijn zat vrouwen voor wie de Mirena heel goed werkt en die er (nog) geen problemen mee hebben. Helaas is dat dus niet voor iedereen weggelegd... en je er ongelukkig door voelen is niet de bedoeling.
Ik ben benieuwd hoe je gesprek met de huisarts zal gaan. En raar dat je niet terug hoeft te komen voor die cyste? Men verwacht duidelijk dat deze vanzelf weg gaat (wat bij mij dus zoals ik al zei niet gebeurde, hij was al 6 cm in doorsnee toen men hem verwijderde).
Ik wens je een fijne vakantie trouwens :D

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Francis
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-06-2008 10:53

Bericht door Francis » 28-06-2008 13:04

Hoi hoi,

Heb de verhalen is goed gelezen, ik ga eind juli pas op vakantie, als ik dan terug kom is het zo'n beetje een half jaar geleden dat de mirena geplaatst is.
Aangezien ik maandag middag toch naar de ha moet, ga ik het toch is aankaarten.
Ik weet niet of ik nog wel 2 maanden wil wachten.
Ben echt humeurig en snauw iedereen af.
Loop alweer dagen met pijn en ja hoor, werd dus ongesteld.
Heb er goed de balen van.

Groetjes Francis

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 29-06-2008 08:32

Dat kan ik me voorstellen, Francis. Hou je ons op de hoogte van wat de huisarts maandagmiddag zegt? Veel succes!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie