Nog steeds buikklachten na Ashermann & Mirena

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Chris
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-06-2008 13:21

Nog steeds buikklachten na Ashermann & Mirena

Bericht door Chris » 26-06-2008 13:31

Hoi hoi!
Allereerst: wat fijn dat er een forum is waar je met meiden kunt praten die OOK de Mirena hebben! Vond het namelijk steeds erg moeilijk om via internet ergens een antwoord te vinden op bepaalde vragen!

Vorig jaar oktober ben ik bevallen van onze zoon, echt helemaal fantastisch! Superbevalling, heerlijke baby! Alleen... een week na de bevalling kreeg ik hoge koorts en buikpijn... Ben aan de antibiotica gezet maar na een week nog buikklachten... Naar de gyn gestuurd en bij de echo bleek dat ik nog geïnfecteerd zwangerschapsweefsel in m'n baarmoeder had zitten.. Dus... gecurreteerd. Na 4 maanden was ik nog niet ongesteld en bleef maar buikklachten houden. Toch weer naar de gyn en wat bleek: M'n baarmoeder zat potticht... er zaten allemaal verklevingen in m'n baarmoederhalls, ook wel het syndroom van Asherman genoemd (verklevingen nav curretage). Deze zijn via een hysteroscopie verwijderd en toen hebben ze ook de Mirena achtergelaten om te voorkomen dat de baarmoederwanden weer zouden gaan verkleven. Inmiddels zijn we nu 3 maanden verder en ik heb echt al 3 maanden continue een vevelend gevoel in mijn onderbuik, een soort gevoel van lichte weeën... Af en toe steekt het er zelfs even heel pijnlijk door... Gelukkig mag ik volgende week weer terugkomen voor controle, maar kan iemand mij vertellen of dit er "bij hoort" of dat ik me terecht zorgen maak? We willen heel graag nog een tweede kindje in de toekomst (en wellicht nog een derde als ons dat gegund is :lol: ) dus het zit me erg dwars...

Alvast bedankt!

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 29-06-2008 08:48

Hoi Chris, welkom op het forum!
Wat een narigheid allemaal na je bevalling! :shock:
Er zijn veel vrouwen die hun Mirena als het ware 'voelen zitten', of buikkrampen na de plaatsing krijgen.
Het zal waarschijnlijk een reactie van je baarmoeder zijn op het vreemde voorwerp dat er nu in zit, ook omdat het voelt als lichte weeën met af en toe die steken (je baarmoeder wil het dan kwijt en dat lukt niet). Bij de controle volgende week, zal er vast ook een echo worden gemaakt? Dan weet je in ieder geval of de Mirena nog goed in zijn positie zit.
Hopelijk gaat die vervelende pijn dan na verloop van tijd dan nog wel weg :wink: Ik kan me voorstellen dat je wel blij bent met de Mirena als oplossing voor het verklevingsprobleem, maar dat je aan de andere kant ook niet steeds met dat vervelende gevoel wilt blijven rondlopen.
Hou je ons op de hoogte van hoe je controle verliep?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Chris
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-06-2008 13:21

Bericht door Chris » 03-07-2008 14:50

Hoi!
Nou, ben vanochtend naar de gyn geweest en alles zag er keurig uit met de echo! Heb aangegeven dat ik vaak buikkrampen en dergelijke heb en toen gaf de gyn al aan dat het voor mij dan dus niet de oplossing is... De Mirena moet deze maand nog blijven zitten, maar omdat m'n baarmoeder hem dus afstoot, adviseerde hij om 'm toch met een maand of 2 te laten verwijderen... Hij zei wel dat ik dan wel in de gaten moest houden of mijn klachten dan ook weggingen... Dus ik ben benieuwd! Eerst maar met vakantie straks en daarna dat ding laten weghalen... Hoop dat dan m'n klachten ook verdwijnen. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik dan met anticonceptie moet doen, want de pil wil ik eigenlijk ook niet meer en hoogstwaarschijnlijk willen we binnen nu en een half jaar toch voor een tweede gaan... Iemand nog tips (en dan graag een ander antwoord dan geheelonthouding :lol: :wink: )

Chris

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 03-07-2008 19:02

Chris schreef:Iemand nog tips (en dan graag een ander antwoord dan geheelonthouding :lol: :wink: )

Chris
:lol: Dat was nou net de meest effectieve oplossing :wink:

Er zijn natuurlijk méér manieren om de liefde te bedrijven (zonder penetratie, even je creativiteit de vrije loop laten)... condooms vindt niet iedereen leuk maar misschien werkt dat voor jullie wel... je zou ook kunnen temperaturen (kijken wanneer je een eisprong hebt en in die periode geen gemeenschap hebben). Kom op dames, denk eens mee? :wink: :lol:

Trouwens, fijn dat alles er verder goed uit zag, en dat je gynaecoloog begripvol reageerde!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie