continu ongesteld

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
astrid31
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2008 11:53

continu ongesteld

Bericht door astrid31 » 10-07-2008 12:01

Hoi, Ik heb verleden jaar mei de spiraal laten plaatsen en ben toen tot eind december niet ongesteld geweest. Sinds 31 december ben ik weer ongesteld, en ik heb dat ook eerst duurde het een paar dagen en zo word het steeds erger, ik ben nu gemiddeld 2,5/3 weken ongesteld het is soms maar een druppel per dag maar je hebt het wel weer.
Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij de pil yasmin voorgeschreven. Het zou aan mijn hoormoonhuishouding liggen. Ik ga nu die pil een paar maanden slikken en dan stop ik daarma dan moet mijn cyclus weer normaal zijn en als ik dan nog aan t klooien ben laat ik m eruit halen en neem ik weer de prikpil.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Groeten, Astrid

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-07-2008 12:33

Hallo Astrid,

Welkom op het forum!

Moet je de Yasmin slikken, terwijl je de Mirena nog hebt? Weet je huisarts dat de Mirena niet alleen lokaal in de baarmoeder werkt, maar ook door de rest van het lichaam? Waardoor je dus een dubbele dosis hormonen binnenkrijgt...

De Mirena kan je hormoonhuishouding behoorlijk overhoop halen en persoonlijk lijkt het me geen geweldig idee om dat tegen te gaan met nog meer hormonen.

Heb je wel altijd goed tegen de prikpil gekund?

Groetjes,
Mo

astrid31
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2008 11:53

Bericht door astrid31 » 11-07-2008 09:44

Hallo,

Dank voor je snelle reactie.
Ik kon op zich goed tegen de prikpil maar had veel last van de bijwerkingen ik had iedere maand het gevoel of dat ik zwanger was. Dus dat was nou niet echt de ideale situatie.
De dokter zei dat een lichte pil de cyclus juist weer in orde zou brengen dus ik geloof dat maar en de yasmin is de lichtste pil dus dat zou goed moeten komen denk je dan.

Ik zal anders eens kijken of ik ergens iets kan vinden op internet. Vind het erg vervelend hoor, ben bijna continu ongesteld.

Groetjes Astrid

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 11-07-2008 11:14

Hoi Astrid,

Ik snap dat verhaal van artsen van met de pil de cyclus 'in orde brengen' nooit zo goed. Met de pil schakel je de cyclus uit, er komt geen eisprong, waardoor er verder ook geen hormonen worden afgegeven die de cyclus regelen. De pil legt dit allemaal stil. De 'menstruatie' met de pil is ook geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding omdat je een week stopt met de pil. Welke invloed de Mirena daar dan weer op heeft als je ze allebei tegelijk gebruikt weet ik niet. Het voordeel van de Mirena (niet dagelijks aan een pil hoeven denken) verdwijnt zo wel, als je toch weer de pil moet slikken...
Sterkte! Hou je ons op de hoogte?

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 16-07-2008 15:24

Hoi Astrid,

Ik schrik er eerlijk gezegd ook een beetje van dat de dokter je naast de mirena ook nog eens aan de pil wil zetten. Die dubbele dosis hormonen kan nooit goed zijn. En met betrekking tot de bloedingen, dat hoeft natuurlijk geen menstruatiebloed te zijn ( de gehele tijd ). Een van de bijwerkingen van mirena is ook tussentijdse bloedingen. Dit kan spontaan opkomen of na/tijdens gemeenschap. Dit is ook gewoon helder bloed ( niet zoals menstruatiebloed donker en dikkig ) en is vaak slechts enkele druppels. Mijn gyneacologe bevestigde dit mij ook toen ik haar bij verwijdering de verscheidene klachten waaronder deze voorlegde.

In ieder geval veel succes en laat ons weten hoe het allemaal gaat.


mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 16-07-2008 16:12

Interessant dat je bloedverlies tijdens/na gemeenschap noemt. Ik had het na gemeenschap, er bleef enkele uren lichtrood bloed uit komen, niet heel veel, een inlegkruisje was voldoende. Toen ik ervoor naar de huisarts ging, werd er een uitstrijkje gemaakt. Daar kwam niets uit. Mijn bekkenbodemtherapeute (daar liep ik bij voor focale vulvitis, bleek achteraf ook te zijn veroorzaakt door de Mirena) dacht dat het door schaafwondjes kwam. Niemand wist dat het een bijwerking van de Mirena was. Sinds de Mirena eruit is, heb ik het nooit meer gehad (en de focale vulvitis is ook verdwenen). Goed dat jouw gynaecologe dat wel wist!

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 16-07-2008 18:40

Hoi Mo,

Dat wat je nu noemt is precies wat ik had. Eerst werd het ook afgewimpeld en zou het aan me 'eerdere' klachten hebben gelegen. Maar heb nu een andere gyn en deze gaf wel toe dat dit regelmatig voorkomt met de mirena, net als soortgelijke bloedingtjes gewoon zo maar. Toch komt het meestal voor na gemeenschap. Toch fijn om te weten waar het door komt.

astrid31
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2008 11:53

toch maar aan de pil

Bericht door astrid31 » 22-08-2008 16:53

Heb 't nog maar eens naar gevraagd bij een arts en het schijnt wel vaker voor te komen dat ze de pil voorschrijven om het bloedverlies te laten stoppen voorlopig slik ik 'm dus maar. Ik ben halverwege juli begonnen en eht bloeden is wel gestop dus nu ga ik de pil drie maanden slikken en dan stop ik ermee en dan hoop ik dat ik niet meer vloei.
Dus afwachten maar.

Groetjes Astrid

Plaats reactie