continu ongesteld

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
astrid31
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2008 11:53

continu ongesteld

Bericht door astrid31 » 10-07-2008 12:01

Hoi, Ik heb verleden jaar mei de spiraal laten plaatsen en ben toen tot eind december niet ongesteld geweest. Sinds 31 december ben ik weer ongesteld, en ik heb dat ook eerst duurde het een paar dagen en zo word het steeds erger, ik ben nu gemiddeld 2,5/3 weken ongesteld het is soms maar een druppel per dag maar je hebt het wel weer.
Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij de pil yasmin voorgeschreven. Het zou aan mijn hoormoonhuishouding liggen. Ik ga nu die pil een paar maanden slikken en dan stop ik daarma dan moet mijn cyclus weer normaal zijn en als ik dan nog aan t klooien ben laat ik m eruit halen en neem ik weer de prikpil.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Groeten, Astrid

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-07-2008 12:33

Hallo Astrid,

Welkom op het forum!

Moet je de Yasmin slikken, terwijl je de Mirena nog hebt? Weet je huisarts dat de Mirena niet alleen lokaal in de baarmoeder werkt, maar ook door de rest van het lichaam? Waardoor je dus een dubbele dosis hormonen binnenkrijgt...

De Mirena kan je hormoonhuishouding behoorlijk overhoop halen en persoonlijk lijkt het me geen geweldig idee om dat tegen te gaan met nog meer hormonen.

Heb je wel altijd goed tegen de prikpil gekund?

Groetjes,
Mo

astrid31
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2008 11:53

Bericht door astrid31 » 11-07-2008 09:44

Hallo,

Dank voor je snelle reactie.
Ik kon op zich goed tegen de prikpil maar had veel last van de bijwerkingen ik had iedere maand het gevoel of dat ik zwanger was. Dus dat was nou niet echt de ideale situatie.
De dokter zei dat een lichte pil de cyclus juist weer in orde zou brengen dus ik geloof dat maar en de yasmin is de lichtste pil dus dat zou goed moeten komen denk je dan.