Cystes

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Lisa K
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2008 11:57

Cystes

Bericht door Lisa K » 16-07-2008 16:22

Voor iedereen bij wie cystes worden geconstateerd na inbrenging van Mirena, let op. Half jaar nadat ik de mirena had werd tijdens een controle een cyste gevonden op mijn eierstok. Volgens de gyn. was er niet zo veel aan de hand. Ik moest een paar maanden later weer voor controle komen. Wat bleek, cyste was flink gegroeid, zelfs zodaing dat er niets meer van mijn eierstok over was..... Hadden ze m nu maar eerder verwijderd. Nu ben ik 27, nog zonder kinderen en met één eierstok. Voelt toch net wat minder prettig. Bovendien hebben ze me na verwijdering alleen maar technische informatie gegeven, nul aandacht voor het emotionele aspect....

NU heb ik vandaag mijn mirena verwijderd. eindelijk geen hormonen meer.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 13:51

Hoi Lisa,

Tjonge zeg....wat een nare geschiedenis. Ik had al gereageerd op je andere bericht. Gelukkig heb je de Mirena nu niet meer. Hoe voel je je nu?
Mijn gynaecoloog liet me na een paar weken terugkomen om te kijken of mijn cyste al kleiner geworden was. Toen dat niet zo bleek te zijn heeft hij meteen een operatie gepland. Dat had jouw gyn denk ik ook moeten doen.... meestal gaat een cyste n.a.v. de Mirena spontaan weer weg maar dat moet je dus wel in de gaten houden....
Belachelijk dat men je op het emotionele vlak niet goed heeft opgevangen :evil: Ik kan mij goed voorstellen dat er vrouwen zijn die hun arts of de Mirena fabrikant willen aanklagen na zulke ervaringen. Gelukkig heb jij nog één eierstok, maar zoals je zelf al aangeeft, prettig is anders, vooral wanneer je nog geen kinderen hebt :(

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie