moe nog eens moe en je spiraal voelen bij iedere beweging

Bespreek hier je lichamelijke klachten
diantha
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-07-2008 20:24

moe nog eens moe en je spiraal voelen bij iedere beweging

Bericht door diantha » 17-07-2008 20:34

Hoi ik ben Diantha 25 jaar spiraal nou ongeveer 8 weken ik ben zo moe dat ik alleen maar wil slapen. Bij iedere beweging voel ik me spiraal bewegen gek word ik er van bij trampoline springen met de kids of als ze op me buik zitten doet het zeer. Echt raar en ik word ook wat zwaarder en heb veel meer trek in zoetigheid. Maar soms kan ik niet eens eten van de vermoeidheid. Arsten zeggen dat het niet kan dit soort dingen dat het perfect is allemaal. Nou het enige perfect is dat ik geen bloedverlies meer heb gehad zo als bij ongesteldheid. Maar wel af en toe wat bloed druppels de eerste weken. Tijdens de sex voel ik niks echt raar maar dag daarna mega buikpijn. Dit ding moeten ze van de markt afhallen vind ik als er zoveel vrouwen zoveel klachten hebben dit kan toch niet goed zijn. Ik wacht tot 6 maanden als het dan niet goed gaat gaat tie er uit. ga me zelf niet zitten martelen

groet diantha

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 17-07-2008 20:51

Wacht inderdaad niet te lang, ik heb zelf een dik jaar met "vage"klachten gelopen, zowel lichamelijk en geestelijk. Had ik eerder geweten dat dit wel es met de mirena te maken zou kunnen hebben had ik m dr al veel eerder uit laten halen! Sterkte met je keuze, groetjes van Anneke.

diantha
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-07-2008 20:24

Bericht door diantha » 18-07-2008 21:38

Vandaag gemeenschap gehad met me vriend. Nu deed het wel zeer ik voelde hem gewoon nu een paar uur later mega buikpijn en bloedverlies is dit normaal de eerste maanden wie kan mij helpen.

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 19-07-2008 11:43

Hoi Dianthe,

Het is wel een van de bijwerkingen van Mirena ookal word het vaak als zijnde van niet weggeschoven. Had er zelf ook last van. Regelmatig bloedverlies na gemeenschap en flinke steken in de buik en soms al tijdens de gemeenschap dat de pijn optrad. Mijn eerste gyn zei dat dat allemaal van de nieuwigheid was en nadat tijd vorderde dat het geen samenhang had met de Mirena. Mijn nieuwe gyn, die hem ook heeft verwijderd voor me, gaf wel direct toe dat het regelmatig voorkomt met de Mirena. Naast deze bloedingen had ik ook om de haverklap een blaasontsteking te pakken, of schimmeltje en na gemeenschap rook het ook niet meer fris, bijna onmenselijk ( sorry voor details =S ). Nu hij eruit is, geheel geurloos =D en geen van de andere genoemde klachten meer gehad. Wel nog erg moe en prikkelbaar zo nu en dan maar krijg mijn energie weer terug en zin in alles ( ook gemeenschap dat zakte ook weg tot een minimum, lust was na een paar mnd mirena weg en vooruitzicht op pijn werkte ook niet lustopwekkend ). En belangrijkste geen pijn meer tijdens de gemeenschap en geen rare bloedingen , geurtjes.... gewoon zoals het hoort.

Zelf zou ik het in jouw situatie goed in de gaten houden, maar wel beseffen dat het blijvend kan zijn en goed andere veranderingen in je gestel zowel lichamelijk als geestelijk in de gaten houden. Hou ons op de hoogte hoe het gaat, en veel sterkte ermee.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 23:30

Hoi Diantha,

Eigenlijk heb ik niets meer toe te voegen aan wat Tamara en Anneke al hebben gezegd. De veranderingen die je aan je lichaam merkt zijn typische Mirena bijwerkingen... De pijn die je hebt is erg vervelend, en komt ook heel regelmatig voor (pijn bij het vrijen, bloeden na gemeenschap, de spiraal voelen, een gevoelige buik). Ik hoop voor je dat je klachten zullen verminderen of verdwijnen binnen de komende maanden. De vermoeidheid, trek in zoetigheid, de gewichtstoename....zulke klachten kunnen ook nog verergeren dus hou het goed in de gaten!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 20-07-2008 11:10

Hoi Diantha, de pijn en bloedverlies herken ik, na gemeenschap. Heel erg lastig, want het is toch bedoeld als iets en moois en prettigs? Ik heb zelfs een aantal keren hevige koorts gehad na de tijd :( en dan de dagen erna steken in mn buik en een grieperig gevoel. Overigens begonnen bij mij de echte klachten pas nadat de Mirena er al een dik jaar inzat.

diantha
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-07-2008 20:24

Bericht door diantha » 20-07-2008 14:45

Vandaag is de buikpijn niet te harden begin gewoon een hekkel aan me zelf te krijgen dit wil ik niet iedere stap die ik zet voel ik bewegen dat stomme ding. Maar wat ik raar vind ik heb hem 5 jaar geleden ook gehad maar toen had ik nog geen kinderen maar had nergens last van. Voel me zo machteloos. Me man die klaagt nu dat ik zo moe ben en alleen maar wil slapen. Dat ik eens naar de dokter moet omdat tie het niet gezond vind hoe ik me voel. Over 3 weken heb ik me controle echo vraag me af zou ik hem vervroegen en hem der uit te laten hallen. Weet dat de gyn het niet doet omdat tie der net in zit. Dus dat word een probleem. En anders ga ik naar de vervangende huisarts om hem der uit te hallen. Vanacht kreeg ik zo'n doof gevoel in me onderbuik.

Nomaci
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-07-2008 10:43

Bericht door Nomaci » 20-07-2008 22:31

Herkenbare klachten, heb zelf iets meer dan een jaar dat onding in mijn lijf gehad en sinds dinsdag is ie er gelukkig uit.
Bloedverlies en buikpijn na sex had ik ook en we hebben al de proef op de som genomen, zonder voelt het weer heel erg goed gelukkig. Ook het totaal geen zin meer hebben herken ik en dat zorgde op een gegeven moment wel voor wat spanningen...ook al heb ik een heel begripvolle partner, hij had natuurlijk wel zin he :wink:
Vergeet niet dat je nog altijd baas bent over je eigen lichaam, eis van je gyn dat ie hem verwijderd als jij dat wil!
Zot zijn doet geen pijn!

diantha
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-07-2008 20:24

Bericht door diantha » 21-07-2008 10:23

heb vanmorgen naar de dokter gebeld dat ik hem met spoed er uit wil hebben dat ik gek word van de pijn zegt tie ik schrijf je wel een pilletje voor dan loopt tie weer als een tirelier. Ik zeg dat maakt toch niet ik wil dat ding niet meer klaar en ik ben nog altijd me eigenbaas over me lichaam. Nou gaat tie de woensdag uit beetje ernstig om veel geld neer te tellen voor dat ding en nou alleen maar elende er over. Nou nog effe oppas regelen voor de kids dan kan tie der woensdag uit wat voor hel zou dat weer zijn. Ik laat me niet over hallen heb ik tegen hem gezegd woensdag en anders trek ik hem der zelf uit met een pincet

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 21-07-2008 12:01

Hallo Diantha,

Goed dat je een beslissing hebt genomen.
Als je je er niet lekker bij voelt,moet je het eruit laten halen.
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je.
Blijf op je strepen staan,het is jouw lichaam!.

Ik had en heb ook allerlei klachten.
En heb ze niet eens allemaal genoemd.
Zoals jij vertelde dat je pijn en bloed had na het vrijen,dat had ik dus ook,daar kom ik nu pas weer bij op.
Vermoeidheid,dat was al normaal geworden voor me,ik liep als een zombie de dag door,gapende!
Ook heb ik indertijd 3 zwangerschapstesten gedaan vanwege misselijkheid,vermoeidheid,en gevoelige borsten.
Moet je nagaan wat dat ding allemaal teweeg brengt!
Ben nu 5 weken Mirena-vrij,ben nog steeds erg moe,maar ik hoop dat dat weer over gaat.

Veel succes woensdag,dan ben je er lekker vanaf.

groetjes van Bright

Plaats reactie