vaag vaag vaag

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
manon
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-07-2008 11:52

vaag vaag vaag

Bericht door manon » 21-07-2008 12:10

Hoi, en wat fijn dat ik jullie gevonden heb.

Toevallig vanmiddag (weer) een afspraak bij de huisarts over mijn klachten.

Ik heb 2 kinderen, de jongste is nu 3 en ik vond (na 20 jaar pilgebruik) dat het tijd werd voor een makkelijkere anticonceptie. Aangezien mijn man een schijtluis is en niet naar het ziekenhuis durft voor een sterilisatie was het wederom mijn beurt om iets er aan te doen. Sterilisatie bij mezelf vind ik gevoelsmatig erg ingrijpend. Uiteindelijk na veel vijven en zessen bij de Mirena uitgekomen. Heb nu een half jaar het Mirena-spiraaltje. In het begin, de eerste week, wel wat pijn gehad en het plaatsen vond ik ook wel erg tegenvallen. Gelukkig wist ik dat van tevoren niet.
Vanaf het begin heb ik geen menstruatie meer gehad, ideaal! Heerlijk is dat, geen gedoe meer met maandverband en tampons. Echter, sinds 2 maanden heb ik eind van de maand hele rare klachten. Heb dit nu 2 keer gehad en telkens de 30e van de maand. Krijg dan ineens pijn in het midden van de onderbuik, krijg een onbestemd gevoel in mijn lijf, mijn hoofd begint te zweten, vingers te tintelen en ik krijg het gevoel dat ik moet poepen, plassen en overgeven tegelijk. Ik ga direct op bed liggen en zweet een paar minuten heel heftig. kletsnat ben ik dan. Op een gegeven moment trekt het weg en is alles weer over. Heel eng en heel vervelend, het gevoel dat ik flauw ga vallen.
daarna wel nog een paar dagen last van buikpijn maar ervaring leert al dat paracetamol de oplossing biedt!
De huisarts zegt een hyperventilatie-aanval. Waarvan? Beide keren was er niets aan de hand, geen stress, geen drukte... In het ziekenhuis een inwendige echo laten maken: niets aan de hand, baarmoeder en eierstokken oke.
Binnenkort nadert weer het einde van de maand en ik denk er nu al aan.
Kan het te maken hebben met het Mirena-spiraal? Kan het van de eisprong zijn en heb je nog een eisprong met de Mirena? Ik maak me er erg ongerust over.
Manon.

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 21-07-2008 13:11

Hallo Manon,

Ikzelf heb deze klachten niet echt,in ieder geval,niet zo één keer aan het eind van de maand.
Vreemd dat het dan zo ineens ook weggaat.
Ik heb op een andere site wel gelezen dat vrouwen hier last van hebben,maar dan wel vaker.

groetjes van Brigitte

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 21-07-2008 14:17

Hoi Manon

Ik heb net als jij ook die klachten gehad raar gevoel in mijn lijf en hoofd en omdat ik dan zo angstig werd ging ik ook hyperventileren. Als dit gevoel weer verdween dan werd ik 2 dagen later ongesteld. Vaak kreeg ik dezelfde klachten dan weer terug rond mijn eisprong. Het heeft dus echt met je hormonen te maken.
Toen ik dit forum had gevonden waar ik heel blij mee was want je denkt dat je gek word heb ik het spiraaltje gelijk laten verwijderen.
Nu ruim 4maanden later gaat het een stuk beter.
Veel sterkte.

Groetjes Jacqueline

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Re: vaag vaag vaag

Bericht door Claudia » 25-07-2008 19:28

manon schreef:Hoi, en wat fijn dat ik jullie gevonden heb.

Toevallig vanmiddag (weer) een afspraak bij de huisarts over mijn klachten.

Ik heb 2 kinderen, de jongste is nu 3 en ik vond (na 20 jaar pilgebruik) dat het tijd werd voor een makkelijkere anticonceptie. Aangezien mijn man een schijtluis is en niet naar het ziekenhuis durft voor een sterilisatie was het wederom mijn beurt om iets er aan te doen. Sterilisatie bij mezelf vind ik gevoelsmatig erg ingrijpend. Uiteindelijk na veel vijven en zessen bij de Mirena uitgekomen. Heb nu een half jaar het Mirena-spiraaltje. In het begin, de eerste week, wel wat pijn gehad en het plaatsen vond ik ook wel erg tegenvallen. Gelukkig wist ik dat van tevoren niet.
Vanaf het begin heb ik geen menstruatie meer gehad, ideaal! Heerlijk is dat, geen gedoe meer met maandverband en tampons. Echter, sinds 2 maanden heb ik eind van de maand hele rare klachten. Heb dit nu 2 keer gehad en telkens de 30e van de maand. Krijg dan ineens pijn in het midden van de onderbuik, krijg een onbestemd gevoel in mijn lijf, mijn hoofd begint te zweten, vingers te tintelen en ik krijg het gevoel dat ik moet poepen, plassen en overgeven tegelijk. Ik ga direct op bed liggen en zweet een paar minuten heel heftig. kletsnat ben ik dan. Op een gegeven moment trekt het weg en is alles weer over. Heel eng en heel vervelend, het gevoel dat ik flauw ga vallen.
daarna wel nog een paar dagen last van buikpijn maar ervaring leert al dat paracetamol de oplossing biedt!
De huisarts zegt een hyperventilatie-aanval. Waarvan? Beide keren was er niets aan de hand, geen stress, geen drukte... In het ziekenhuis een inwendige echo laten maken: niets aan de hand, baarmoeder en eierstokken oke.
Binnenkort nadert weer het einde van de maand en ik denk er nu al aan.
Kan het te maken hebben met het Mirena-spiraal? Kan het van de eisprong zijn en heb je nog een eisprong met de Mirena? Ik maak me er erg ongerust over.
Hoi Manon,

Ik denk ook niet dat het hyperventilatie is. Een aantal van jouw symptomen herken ik wel, het is alsof je de controle over je lichaam verliest. Omdat je het steeds aan het einde van de maand hebt, denk ik wel dat het hormonaal is. Misschien had je anders ongesteld moeten worden, maar houdt de Mirena dit tegen, of heb je een eisprong. Je kunt wel gewoon een eisprong hebben met de Mirena! Ik hoop dat je het eind deze maand niet opnieuw krijgt. Sterkte en laat je ons weten hoe het ging?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie