Sneller en vaker ziek? Vaker een koortslip?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Sneller en vaker ziek? Vaker een koortslip?

Bericht door Claudia » 22-07-2008 19:11

Op een ander forum schreef een vrouw over de herhaaldelijke terugkeer van een koortslip sinds ze de Mirena heeft. Zij vroeg zich af of daar een relatie mee zou kunnen bestaan.
De Mirena mag volgens de bijsluiter niet worden voorgeschreven aan vrouwen die problemen met hun immuunsysteem hebben (leukemie, aids, drugsverslaafd, kanker enz.). Dit betekent dus dat het immuunsysteem wel degelijk te lijden kan hebben van de Mirena.
Ik ben even benieuwd of jullie hier iets van hebben gemerkt in de zin van vaker ziek zijn, grieperig gevoel, infecties, koortslippen, verkoudheden, enzovoort. Ga jullie gang :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 22-07-2008 21:03

Jazeker Claudia, vlak na de plaatsing van de mirena kreeg ik aan de lopende band bronchitus, terwijl ik dit nog nooit van mijn leven had gehad! :evil: Gestopt met roken...dacht misschien helpt het, maar nee.(gelukkig rook ik nog steeds niet, dat is wel een voordeel geweest :lol: ) De bronchitus bleef maar terug komen, kuur na kuur gehad en de dokter wilde me zelfs al een inhaler voorschrijven.Ook elk verkoudheidje van mn kindje kreeg ik te pakken en monde uit in hevig ziek zijn.(veel keelontstekingen gehad) Dus dat de mirena je imuumstysteem aantast, daar ben ik wel van overtuigd. Benieuwd hoe het mij de komende tijd op dat gebied zal vergaan en wat de anderen hebben ervaren.Groetjes Anneke.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-07-2008 09:24

Ja, ik kreeg longontsteking na de griep. Ik vond dat toen wel vreemd voor een jong iemand (29) zonder chronische aandoeningen of iets dergelijks. De huisarts vond het niet vreemd, kon gebeuren zei ze. Dat zei ze ook toen ik zo'n beetje elke paar maanden langs kwam met klachten, terwijl ik voor de Mirena eigenlijk zelden iets mankeerde.
Direct na de verwijdering werd ik trouwens ook verkouden, met flinke nekpijn en opgezette klieren.

Tamara
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-07-2008 12:01

Bericht door Tamara » 23-07-2008 10:02

Hoi Claudia,

Ja ikzelf had daar ook last van. Had ondertussen zo om de maand wel een blaasontsteking als het al niet vaker was, en regelmatig een griepje te pakken en daarnaast verergerde mijn allergie. Dus denk wel degelijk dat het immuunsysteem het te verduren heeft met de mirena.


gothiclady
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-08-2008 16:12

Bericht door gothiclady » 27-09-2008 12:55

Herkenbaar. Ik werd voorheen nooit verkouden, en ik heb de Mirena maar heel kort gehad,
maar ik ben nu al enkele weken snipverkouden, en het lijkt niet over te gaan. Heb ook
ontzettende keelpijn. Ik weet niet of dit aan de Mirena ligt, maar ik werd voorheen echt
nooit verkouden.

Plaats reactie