Wat te doen..

Bespreek hier je lichamelijke klachten
lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 22-04-2009 21:57

Rachel joh lekker laten verwijderen.

Ik ben 'm nu ook een maand kwijt heerlijk op mn menstruatie na dan....maar beter veel dan alleen maar klachten.
En als je tegen de pil kan neem je toch de pil...

Veel sterkte met je keuze,

Gr Lien

Rachel
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-09-2008 16:43

Bericht door Rachel » 06-07-2009 15:53

Meiden,

Morgen een afspraak bij de Gyn. En hoe ik er nu over denk.. gaat ie eruit!
Hopelijk helpt t voor de pijn die ik voel, en de gewichtstoename haha

Liefs

Rachel
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-09-2008 16:43

Bericht door Rachel » 07-07-2009 15:25

Hoi allemaal,

Ik weet eindelijk wat er zo pijn doet.. er zit n cyste! Hij is nu 3 cm en er volgen meer onderzoeken.
Voorlopig blijft het spiraaltje even zitten gedurende deze onderzoeken. En er word ook meteen gekeken naar mijn gewichtstoename, hier ben ik wel blij om. Ze nam me gelukkig serieus. Maandag moet ik weer terug voor een andere echo en uitslagen.

Wie heeft er ervaringen met cysten?

Groetjes!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-07-2009 15:30

Je bedoelt een cyste op een van de eierstokken? Dat is een bekende bijwerking van de Mirena zo'n 12% van de gebruiksters krijgt hiermee te maken. Eierstokcysten kunnen na verloop van tijd vanzelf verdwijnen, maar soms moeten ze chirurgisch worden verwijderd.

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 07-07-2009 16:54

Hallo Rachel,

Inderdaag een bekend verschijnsel van de Mirena (las ik ook pas later) ik heb er zeker drie gehad van een behoorlijke omvang die inderdaad vanzelf oplostte. Wat overigens ook niet geheel pijnloos was. Maar dat was logisch volgens de gyn omdat het vocht dat vrijkomt in het lichaam opgenomen moet worden. Bij mij heofde ze dus niet chirurgisch verwijderd te worden. Ik ben in 14 mnd 15 kilo aangekomen!! En dat is er ook tijdens de Mirena niet afgegaan. Sterker nog nu 10 mnd na verwijdering is het nog steeds een hard gevecht en moet ik er véél meer inspanning voor leveren. Afgelopen week met het mooie weer ben ik in de gelegenheid geweest lange afstanden te fietsen en dat helpt gelukkig. Zo maar een beetje minder eten en niet snoepen doet helaas helemaal niets. Kort na de verwijdering zijn er wel spontaan wat kilo's verdwenen maar niet voldoende :twisted: . Voor het gebruik van de Mirena had ik geen enkel probleem om op gewicht te blijven. ook dit is een verschijnsel dat bij vele gebruiksters voorkomt. Zie maar de vele andere berichten op dit forum.

Sterkte en beterschap,
Bibi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-08-2009 22:59

Hoi Rachel, hoe is het nu met je?

Groetjes

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie