mirena spiraal

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Plaats reactie
m.frencken
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-09-2008 13:22

mirena spiraal

Bericht door m.frencken » 22-09-2008 13:28

hallo,

Ik heb sinds 2 weken het mirena spiraaltje.
Heb sinds 1 week last van hoofdpijn, duizeligheid, neiging tot flauwvallen en licht in het hoofd.
Ben hier mee naar de huisarts geweest en heb contact gehad met de gynecaloog.
Beiden zeggen dat mijn klachten niets met het spiraaltje hebben te maken.
Maar als ik jullie verhalen lees dan denk ik toch dat het klachten zijn vanwege het mirena spiraal.
Zijn er meer mensen die specifiek deze klachten hebben gehad en wat hebben jullie hier aan gedaan.
Spiraal laten verwijderen????

Groetjes,
Marion

Bibi
Ervaren Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10-09-2008 14:51

Bericht door Bibi » 24-09-2008 10:23

Hallo Marion,

Ik had deze klachten ook vrijwel direct na het plaatsen van het spiraaltje en het leek mij onzin dat deze klachten op zo'n korte temijn al van mijn spiraaltje konden komen. Ach je vindt altijd wel andere omstandigheden om het op af te schrijven :wink: ! Nu ruim anderhalf jaar later en véle bijwerkingen en forse klachten verder heb ik het 2 weken geleden accuut laten verwijderen!! Er zijn dagen dat ik me een stuk prettiger voel afgewisseld met 'slechte' dagen. Maar met dat verschil dat ik weet dat het van nu af aan alleen maar de goede kant op kan gaan :) :) .

Besef dat vooral jij je lichaan kent als geen ander, wat alle artsen ook roepen. Zie het maar als een overgevoeiligheidsreactie, je reageert overmatig op (zeer) geringe doseringen. En dat die hormomen alleen maar plaatselijk zouden werken is natuurlijk onzin. Je huid, het grootste orgaan, zorgt er prima voor dat alles in de bloedbaan komt, met alle gevolgen dien.

Succes en sterkte met je beslissing Bibi

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 26-09-2008 09:49

Hoi Marion, en welkom :wink:

De klachten die jij noemt zijn typische Mirena-bijwerkingen. Je kunt afwachten of het vanzelf weg gaat, of de mirena toch weer laten verwijderen. Huisartsen en gynaecologen staan er om bekend dat ze vaak niet op de hoogte zijn van bijwerkingen... Sterkte!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie