Continu bloedverlies

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Mirena08
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-10-2008 09:03

Continu bloedverlies

Bericht door Mirena08 » 11-10-2008 09:10

Sinds juni van dit jaar heb ik de spiraal laten plaatsen. Om de bekende redenen: bijna niet meer ongesteld worden, 0,01% kans om zwanger te worden enz. Ik heb last van mastopathie (zere borsten) en volgens de ha en een kennis kan dit ook door de mirena worden verholpen.

Hiervoor hebben we 8 jaar een condoom gebruikt en we hebben inmiddels kinderen gekregen dus de mirena leek ons een goed alternatief, maar....in al die maanden tijd ben ik eerst na 1 maand, 3 dagen NIET ongesteld geweest. En na drie maanden ben ik twee weken NIET ongesteld geweest. Nu ben ik alweer drie weken ongesteld. Nooit heb ik problemen gehad met mijn cyclus (regelmatig, netjes drie dagen heftig ongesteld daarna bijna geen bloedverlies meer) en nu waardeloos dus! En extra vervelend omdat mijn borsten continu pijn doen (wordt snachts soms ook wakker van de pijn) en we hoopten 'condoomvrij' te kunnen vrijen :-(...

Binnenkort ga ik weer naar de ha maar ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van andere forumlezers, zijn er ook vrouwen die dit ook hadden en het vervolgens beter ging?

Alvast bedankt!

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 11-10-2008 11:45

Hallo,

Het komt bij de Mirena vaak voor dat je de eerste 3 tot 6 maanden last hebt van spotting. Heb je veel bloedverlies of blijft het bijna constant druppelen? Als je er na 6 maanden nog steeds last van hebt, is de kans aanwezig dat je het blijft houden en dat de Mirena geen goede optie voor je is. Mijn zus heeft twee jaar last gehouden van bloedverlies en hem toen maar laten verwijderen.
Ik kreeg trouwens mastopathie van de Mirena, ik had het ervoor niet en na verwijdering ook niet meer.

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 01-11-2008 14:44

Hoi hoi,

Ik heb 17 oktober de Mirena laten plaatsen. Op de dag van plaatsing verloor ik een beetje bloed en daarna een aantal dagen niet meer. Nu heb ik sinds 22 oktober continue bloedverlies en bruine afscheiding. Ook elke dag buikpijn.
Het lijkt alsof ik steeds mijn menstruatie heb nou. Ik krijg eerst heel veel buikpijn gevolgd door bloedverlies gedurende twee dagen, daarna twee dagen bruine afscheiding, en op de vijfde dag begint het hele verhaal weer opnieuw. Dus ik loop continue met maandverband voor :cry: Het het me allemaal anders voorgesteld.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-11-2008 14:39

Mirena08, een van de meest voorkomende bijwerkingen van de Mirena zijn pijnlijke borsten.... ook heeft men inmiddels de bijsluiter moeten aanpassen vanwege de toch (net als met de pil) toegenomen kans op borstkanker door de hormonen in de Mirena. Misschien zijn er vrouwen bij wie de pijn verdwijnt, dat weet ik eerlijk gezegd niet... maar het lijkt mij een onwaarschijnlijke keuze voor een arts om dit voor te schrijven bij bekendheid met mastopathie :roll:
De verandering in je cyclus is ook een hele vervelende bijwerking. Het kan nog beter worden, maar het hangt er van af hoe lang je bereid bent om nog te wachten. Het kan namelijk ook zijn dat de mirena voor jou inderdaad niet de juiste keuze is en dat deze klachten zullen blijven. Sterkte hoor!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Inge
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-12-2008 16:04

Bericht door Inge » 19-12-2008 16:13

Ik heb de Mirena spriaal nu 1 jaar en ben nu ongeveer 2 weken per maand ongesteld en 2 weken niet. Dan heb ik verder ook nog tussentijds bloedverlies. Het is erg vervelend om iedere keer maar zo ineens ongesteld te zijn. Ik overweeg nu serieus om de spiraal te laten verwijderen. Het vervelende is allen dat ik altijd erg veel last van PMS had en sinds ik het spiraaltje heb heb ik dat niet meer......

patries1304
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-05-2009 16:39

Re: Continu bloedverlies

Bericht door patries1304 » 05-05-2009 16:43

Mirena08 schreef:Sinds juni van dit jaar heb ik de spiraal laten plaatsen. Om de bekende redenen: bijna niet meer ongesteld worden, 0,01% kans om zwanger te worden enz. Ik heb last van mastopathie (zere borsten) en volgens de ha en een kennis kan dit ook door de mirena worden verholpen.

Hiervoor hebben we 8 jaar een condoom gebruikt en we hebben inmiddels kinderen gekregen dus de mirena leek ons een goed alternatief, maar....in al die maanden tijd ben ik eerst na 1 maand, 3 dagen NIET ongesteld geweest. En na drie maanden ben ik twee weken NIET ongesteld geweest. Nu ben ik alweer drie weken ongesteld. Nooit heb ik problemen gehad met mijn cyclus (regelmatig, netjes drie dagen heftig ongesteld daarna bijna geen bloedverlies meer) en nu waardeloos dus! En extra vervelend omdat mijn borsten continu pijn doen (wordt snachts soms ook wakker van de pijn) en we hoopten 'condoomvrij' te kunnen vrijen :-(...

Binnenkort ga ik weer naar de ha maar ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van andere forumlezers, zijn er ook vrouwen die dit ook hadden en het vervolgens beter ging?

Alvast bedankt!
van dat bloedverlies is zooooo herkenbaar. voorheen idem met menstruatie. optijd,maar 3 dagen.. ik heb hem pas sinds 2 maart. ben tot nu toe nog maar een week of 2 rotzooivrij geweest :-(
hoe is het nu met je?

groetjes Patries

kawa-anja
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-06-2009 21:28

Bericht door kawa-anja » 10-06-2009 21:48

Hallo, ik ben anja 44 jaar en heb vorig jaar september de mirena laten zetten omdat ik zo ontzettend veel bloed verloor tijdens m'n menstruaties dat m'n hb gezakt was tot 4,6. Het zetten was geen pretje maar wel te doen, en ik dacht nou dan ben ik straks niet meer zo zwaar ongesteld maar helaas dat is niet zo, De eerste maanden ging het nog wel maar de laatste 3 maanden ben ik ongeveer 3 van de 4 weken aan het vloeien (terwijl het zonder de mirena 3 dagen heel heftig was maar dan was ik er wel vanaf)
Voor de rest heb ik gelukkig niet veel lichamelijk klachten alleen wat harde borsten in de week voordat het vloeien weer begint. Ik raak dit aardig beu want loop dus bijna de hele maand met tampons of maandverband/inlegkruisjes rond!!
Wat denken jullie nog even aanmodderen of terug naar de gyneacoloog?

patries1304
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-05-2009 16:39

Bericht door patries1304 » 10-06-2009 21:54

kawa-anja schreef:Hallo, ik ben anja 44 jaar en heb vorig jaar september de mirena laten zetten omdat ik zo ontzettend veel bloed verloor tijdens m'n menstruaties dat m'n hb gezakt was tot 4,6. Het zetten was geen pretje maar wel te doen, en ik dacht nou dan ben ik straks niet meer zo zwaar ongesteld maar helaas dat is niet zo, De eerste maanden ging het nog wel maar de laatste 3 maanden ben ik ongeveer 3 van de 4 weken aan het vloeien (terwijl het zonder de mirena 3 dagen heel heftig was maar dan was ik er wel vanaf)
Voor de rest heb ik gelukkig niet veel lichamelijk klachten alleen wat harde borsten in de week voordat het vloeien weer begint. Ik raak dit aardig beu want loop dus bijna de hele maand met tampons of maandverband/inlegkruisjes rond!!
Wat denken jullie nog even aanmodderen of terug naar de gyneacoloog?
Nou Anja,ik zou zeker terug gaan naar de gyneacoloog! Ze zeggen dat je lichaam na een half jaar er aan gewend moet zijn en alles redelijk moet gaan. Maar wat jij beschrijft heb ik de 1e 3 maanden gehad. Ik zou ff verhaal gaan halen hoor.
Succes!!!!

Groetjes Patries

lien
Ervaren Forumlid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-03-2009 19:23

Bericht door lien » 11-06-2009 08:48

Nou Anja als ik het zo lees, word het er toch niet beterder van...ik had het ook, na 8 mnd heb ik 'm weer laten verwijderen, en geen spijt van, 1ste maand menstratie was zo erg, zelfs 4 dagen terwijl ik dit 2 dagen had voor mn spiraal.
Mn 2de menstruatie gehad, en dat was al weer veel beterder, ik hoop voor mnzelf dat het zo blijf, maar liever paar dagen hevige bloedingen dan een maand kwakkelen. Had nu wel heel veel puistjes, maar ja laatste tijd ook veel feestjes gehad, dus houd het daar maar bij dat het daar door komt:)
Wil je niet ontmoedigen, maar zou toch even ernaar laten kijken en evt een optie om 'm te laten verwijderen...

Succes
gr Lien

wietske9271
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-07-2009 08:21

bloedverlies

Bericht door wietske9271 » 29-07-2009 13:37

hier is het dus een dag over en dan hupla weer bloedverlies
heb ook last van buikpijn (steken)
ik heb echt zoiets van ik kijk het nog een weekje aan en als het niet beter word dan laat ik hem verwijderen
vind het tien keer niks dat het bloedverlies de ene dag weg is dan weer
kan de deur niet uit zonder ob ofzo

Plaats reactie