Pijn in onderbuik

Bespreek hier je lichamelijke klachten
wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Pijn in onderbuik

Bericht door wil » 19-10-2008 16:25

Hallo allemaal,

Ik had de laatste tijd een enorm onregelmatige menstruatiepatroon. Ik werd om de twee weken ongesteld en had daarbij verschrikkelijk menstruatiepijnen. Ben toen doorgestuurd naar de gyneacoloog en die heeft gekeken hoe het er van binnen uitzag. Alles was gelukkig goed, en hij wilde dat ik opnieuw aan de anticonceptie ging. (was sinds een tijdje gestopt) Hij vroeg of ik de pil wilde of dat ik een mirenaspiraal wou laten plaatsen. Ik heb toen gekozen voor de pil. Hij vroeg mij wel of ik na wilde denken om een mirena te laten plaatsen omdat dat op dit moment de meest goede anticonceptie is die er op dit moment bestaat in nederland. :shock:
Uiteindelijk heb ik besloten om de mirena te laten plaatsen. Afgelopen vrijdag (17 oktober) heb ik hem laten plaatsen en het deed ongelooflijk veel pijn. Ik heb normaal een hele hoge pijngrens, maar tijdens het inbrengen heb ik echt liggen schreeuwen van de pijn. Het is nu zondag, en de spiraal zit er nu al twee dagen in maar ik heb nog steeds een ongelooflijke pijn in de onderbuik. Het rare is dat ik snachts geen pijn heb, en als ik sochtends wakker wordt heb ik ook nog geen pijn. Als ik ongeveer een uurtje op ben dan begint de pijn en die houd dan net zolang aan totdat ik savonds weer op bed lig. :( Het lijkt er dus op dat ik tijdens algehele rust geen pijn heb, maar dat de pijn op komt zetten als ik in beweging ben. Snap er niks van. Mijn vraag is dus eigenlijk. Is het normaal dat je twee dagen na de plaatsing nog steeds zo'n pijn in de onderbuik hebt? Ik heb op de dag van plaatsing wat bloed verloren, en de dag erna alleen wat bruine vloeiing. Nu verlies ik niets meer. Kan iemand mij alstublieft helpen? Dit is de eerste keer dat ik zo'n spiraal heb laten plaatsen en van al die horror verhalen wordt ik alleen maar banger. :oops:

liefs
wil

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 19-10-2008 16:46

Hai, die pijn is niet zomaar weg hoor, ik had na de plaatsing nog een paar weken echt veel last, het voelde als hevige menstruatiepijnen. Het ene lichaam zal de spiraal sneller accepteren dan het andere, het is toch iets vreemds in je lichaam, daar moet het aan wennen. Herkenbaar de pijn die je had tijdens het plaatsen, ik ging bijna van mn stokje toen die erin moest. Ondanks het feit dat ik al een kind gebaard had, de gynacoloog zei dat ik er niks van zou voelen! :evil: Ik neem aan dat je over een aantal weken nog moet terug komen om te kijken of die goed zit? Mocht je nou voor die tijd erge pijnen hebben o.i.d. zou ik eerder contact opnemen met de gyn. Sterkte ermee, groetjes Anneke

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 19-10-2008 17:04

Hoi Anneke,

Blij om te horen dat het waarschijnlijk normaal is dat ik nog steeds pijn heb.
Ik hoef niet meer terug te komen bij de gyneacoloog voor een na controle. Dit vind ik wel heel vreemd, maar het blijkt van de arts af te hangen. De ene arts laat je terug komen van een na controle, en de andere arts niet. Ik ga volgende week toch weer ff bellen met het ziekenhuis, en ik ga ze dan uitleggen dat ik me prettiger voel bij een na controle over zes weken. De gyneacoloog heeft na de plaatsing wel met een inwendige echo gekeken of de mirena goed zat, en hij zat goed. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft dat ik niet meer terug hoef te komen?
Wat ik ook heb sinds de plaatsing is dat ik nu ontzettend veel moet plassen :shock:
Ook durf ik bijna niet te hoesten of te lachen want dat doet echt zo'n zeer. Komt denk ik omdat je dan bepaalde druk uitoefent op je baarmoeder, ofzo.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

knuffel
wil

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 19-10-2008 20:11

Hai Wil, ik zou zeker er op aandringen nog een keer terug te komen voor een controle, het is belangrijk te weten of de mirena nog op zn plek zit na de eerste wen-weken zeg maar....De ene arts is de andere niet, maar ik vind zelf persoonlijk dat er wat te makkelijk met de spiraal wordt omgegaan.Vervelend die pijn die je nu ervaart, ik heb er zelf behoorlijk last van gehad in de begin weken. Ook in het laatst van mijn mirena periode voelde ik weer deze pijnen( na bijna 3 jaar) Dus alsof het lichaam het kwijt wil ofzo...Maar ik zou zeggen:geef het ff de tijd en bij twijfels zeker aan de bel trekken bij je arts!

Liefs Anneke.

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 21-10-2008 15:22

Nou, ik heb gisteren contact gehad met het ziekenhuis, met de vraag of het wel normaal is dat ik zoveel pijn heb. Durf echt gewoon niet meer te lopen, lachen, niesten, hoesten. Alles doet zeer.
Ik heb gezegd dat ik alleen de dag van plaatsing wat bloed ben verloren, en daarna niet meer. Ze vond het wel vreemd dat ik zoveel pijn had nog. Ik moet nu donderdag terug komen en dan word er ff door een gyneacoloog gekeken naar de Mirena. Ik denk dat ik hem dan gelijk eruit laat halen, want dit is onthoudbaar zo. Ik ga dan liever gewoon de pil weer slikken, daar had ik nooit geen klachten mee. Met dit ding is het echt hopeloos. Ik heb in mijn leven vele keuzes gemaakt, en ik heb van al die keuzes nooit spijt gehad, maar hiervan heb ik echt gigantische spijt.
Maar goed, afwachten wat er donderdag gaat gebeuren

groet wil

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 23-10-2008 17:55

Ben vandaag bij de gyneacoloog geweest, en de Mirena zit nog wel op zijn plek. De baarmoeder ziet er ook goed uit, evenals de eierstokken. Maar....................waarschijnlijk wel een ontstoken eileider!!!!!
Er is nu een uitstrijkje afgenomen om te kijken of er daadwerkelijk ontstekingscellen aanwezig zijn. Krijg 6 november de uitslag. Mocht er inderdaad ontstekingscellen aanwezig zijn dan krijg ik een antibioticakuur. Mocht de uitslag 6 november mee vallen dan moet ik alsnog in Januari terug komen voor een na controle. Ik heb nu toch wel heel veel spijt dat ik zo'n ding heb laten plaatsen. :cry:

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 23-10-2008 22:51

Oei Wil, wat vervelend! Ik hoop dat je snel van de klachten aan je eileider verlost bent :( Heel veel sterkte!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 01-11-2008 14:39

Heb gisteren de eerste uitslag van de uitstrijkjes gekregen, en deze bleken goed te zijn.
Heb nog regelmatig buikpijnen, en bloedingen. Het rare is dat ik alleen de dag van plaatsing bloedverlies had, daarna niet meer. Nu heb ik sinds 22 oktober iedere dag bloedverlies of bruine afscheiding. Het is net of dat ik steeds weer mijn menstruatie krijg ofzo. Ik krijg eerst heel veel buikpijn, verlies dan gedurende twee dagen wat bloed, daarna nog twee dagen bruine afscheiding. Dus dat is dan bij elkaar vier dagen, en op de vijfde dag begint het hele verhaal weer opnieuw :shock: Snap er echt niks meer van. Daarnaast krijg ik tijdens lichamelijk inspanning ook meer buikpijn.
Hoelang zou dit nog kunnen duren zo? Mijn gynaecoloog zei dat je menstrutie patroon gedurende vier maanden nodig heeft om zich te herstellen zeg maar. Duurt dit echt zo lang? Als dat zo is en dit duurt nog eens vier maanden, dan staat me een hoop te wachten. :cry:

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-11-2008 14:49

Fijn dat je uitstrijkjes goed waren :wink: Sorry voor mijn late reactie trouwens.
Je gynaecoloog heeft helaas wel gelijk, het kan wel een aantal maanden duren en dat is dan nog geen garantie dat je dan klachtenvrij bent.... Hoe gaat het nu met je?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

wil
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-10-2008 16:16

Bericht door wil » 14-11-2008 14:44

Hoi Claudia,

Wat de pijn betreft lijkt het wel beter te gaan gelukkig.
Ik heb wel regelmatig nog buikpijnen, maar het is wel een stuk minder geworden al. Ik ben zelfs zo nu en dan een paar dagen pijn vrij, dus dat gaat wel goed. Alleen ik verlies nog wel iedere dag bruine afscheiding, waardoor ik dus al meer dan drie weken met maandverband of inlegkruisjes loop. :(
Ik moet in Januari weer op controle komen, dan zit de Mirena er precies 3 maanden in, en als ik dan nog steeds zo erg die bruine afscheiding heb dan moet hij er echt uit. Iedere twee weken heftige pijnen en menstruatie is niet leuk, maar iedere dag veel bruine afscheiding is ook niet leuk. Dus afwachten hoe het gaat lopen.
Bedankt voor je belangstelling

liefs
wil

Plaats reactie