misselijk, buikpijn, gewichttoename; stress of Mirena?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
minnie
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-06-2009 15:54

klachten

Bericht door minnie » 02-06-2009 11:04

Hoi allemaal.

Zoals ik al in een andere reactie heb gezegd, kreeg ik van de mirena ontzettend last van puistjes en pigmentvlekken.
maar ook misselijkheid, pijn aan mijn borsten en duizeligheid kwam bij mij veel voor sinds ik de mirena had.
Ik heb hem nu sinds 2 weken laten verwijderen en de druk op mijn borsten is gelukkig bijna verdwenen.
Ik heb er eigenlijk nooit echt plezier aangehad, de eerste maanden was ik alleen maar ongesteld en daarna begonnen de kwaaltjes, pijn aan mijn borsten begon meteen al, later de duizeligheid en misselijkheid.
Daarna moest ik nog een keertje terug omdat manlief hem voelde, dus dat was ook niet echt stimulerend.
en toen begon ik aan te komen, ben in totaal 4 kilo aangekomen en ik train 3 x in de week 2 1/2 uur (zelfverdedigings sport) dus aan het bewegen lag het niet, en ook niet aan mijn eetpatroon.
dus eerlijkgezegd ben ik blij dat hij eruit is, het enige wat wel fijn was dat ik na een paar maanden niet meer of nauwelijks ongesteld was, dus dat heb ik ook echt niet gemist.
voor de rest was het een ramp

groetjes mandy

debbie
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-06-2009 07:18

Bericht door debbie » 29-06-2009 07:25

Lachinia schreef:trouwens,

Nu ik nog wat meer berichten heb gelezen, zijn er meer dingen waar ik me in herken..

* Concentratieproblemen
* geheugenverlies.. niet meer weten waar mn sleutels of aansteker e.d. liggen; afspraken vergeten.. en zelfs telefoonnummers, terwijl ik altijd een wandelend telefoonboek ben geweest..
* veel meer afscheiding (niet bruinig maar een beetje wit/geel)
* pijn in de borst (heel af en toe maar wel genoeg om er bij stil te staan)
* een opgeblazen gevoel; alsof ik een kilo bruine bonen heb gegeten en er niets uit kan..
* bijna dagelijks last van diaree
* steken in de buik; afwisselend links of rechts.. ter hoogte van de baarmoeder denk ik ( iig niet van de darmen en ook niet van de maag, dat voelt weer anders..)

hoi
dank je wel voor deze info
ik heb al eerder een spiraaltje gehad maar die moest er uit omdat ik in eens een leverosteking had
waar de oorzaak nu nog niet van bekend is
nu heb ik vorige week weer ee

en dan de klachten die ik in het eerste bericht had geschreven..

Ik dacht eigenlijk niet dat bovenstaande klachten van de mirena af zouden kunnen komen, maar als ik hier lees dat het bij meerdere mensen voorkomt.. dan kan het heel goed dat het bij mij ook zo is..
Niets is zeker natuurlijk, maar ik ga toch nog eens met mijn vriend overleggen of we niet iets anders kunnen proberen..

ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat ik niet de enige ben, ik vond me zelf al zo'n apart geval :wink:

Bedankt
hoi
dank je wel voor deze info
ik heb al eerder een spiraaltje gehad maar die moest er uit omdat ik in eens een leverosteking had
waar de oorzaak nu nog niet van bekend is
nu heb ik vorige week weer een laten zetten omdat ik er eerst geen last van had
nu heb ik al een paar dagen last van nme buik op baarmoederhoogte en weet nu zeker dat t daar door komt
vandaag maak ik een afspraak met de huisarts om m te laten verwijdere
nu heb ik ook al veel last van duizeligheid wat ik eerst nooit had
dus dit bevestigd mijn verhaal naar mirena toe
nu alleen nog zoeken naar een andere oplossing


mvg debbie

debbie
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-06-2009 07:18

mijn verhaal

Bericht door debbie » 29-06-2009 07:30

hallo


ik heb de mirena twee jaar gelede ook al een keer gehad en toen had ik er helemaal geen last van.
dus dacht ik twee weken geleden laat ik m nog maar een keer zetten,
ondanks de pijn die ik had van t zette woog dat niet op tegen de voordelen.
nu heb ik m dus laten zetten en heb ik vrijwel meteen last gekregen van duizeligheid in me hoofd heel raar.
maar dacht dat zal wel overgaan,nu een week later heb ik nog steeds die duizeligheid en komen dr alleen maar meer klachten bij:

-duizeligheid
-pijn in mn buik op baarmoederhoogte
-stekende hoofdpijn

dit is mijn lijstje maar ik heb m dan ook nog niet zo lang
maar ik bel vandaag wel me dokter op voor n afspraak om m te laten verwijderen
ik ben vandaag zelfs ziek naar huis gegaan omdat ik bijna niet kon tillen en lopen

grtz debbie

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 21-08-2009 23:02

Debbie hoe is het nu met je?

Groetjes

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie