misselijk, buikpijn, gewichttoename; stress of Mirena?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

misselijk, buikpijn, gewichttoename; stress of Mirena?

Bericht door Lachinia » 20-11-2008 00:31

Dames,

Inmiddels is het ongeveer 5 en een halve maand geleden dat ik Mirena heb laten plaatsen..

Na een week belde ik de assistente op omdat ik opgezwollen enkels en knieen had;
bij de eerste controle had ik een gewichtstoename van ongeveer 2,5 kilo;
Mijn arts vertelde me mij dat het onwaarschijnlijk was dat dit door de mirena kwam..
Hij schreef het eerder toe aan stress.

Aanvankelijk leek het een logisch besluit, aangezien ik ook redelijk wat stress te verwerken had; zowel zakelijk als prive.
inmiddels begin ik te twijfelen, aangezien ik veel klachten herken..

Mijn gewichtstoename is inmiddels ruim 7 kilo (van 68 naar 75 / 76 kilo) ik ben met zware regelmaat misselijk (met name 's avonds en na gemeenschap e.d. )
En daarbij zit ik absoluut niet lekker in mn vel; voel me het ene moment een beetje verloren en vraag me af waar ik het allemaal nog voor doe, terwijl ik later weer enorm veel het gevoel heb dat het geluk me toelacht. Verder ben ik vaak moe, heb bijna geen zin in sex, terwijl de stress vrijwel helemaal weg is.

Sporten doe ik nog steeds (helaas momenteel door blessures even wat minder) met veel plezier; 1 a 2 keer per week en mijn eetpatroon is vrijwel niet veranderd..

Zwangerschapstesten geven steeds negatief aan..
verder ben ik trouwens ook nog nooit zwanger geweest, dus heb ik nog geen persoonlijk vergelijkingsmateriaal..

ik heb sterk het idee dat mijn klachten voortvloeien uit het gebruik van de mirena
Ik weet niet wat jullie er van denken, maar zouden deze klachten een soort na wee kunnen zijn van de stress, of zou de oorzaak liggen bij de mirena?

Liefs Lachinia

jaz
Nieuweling
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-05-2008 15:35

Bericht door jaz » 20-11-2008 13:45

Hallo Lachinia,

De gewichtstoename herken ik zeker. Kwam al snel enkele kilo's aan. Na verwijdering( 7 weken geleden) verdween mijn dikkere buik/ taille al snel. Nu ben ik zeker 2 kilo lichter. ( en niet omdat ik minder eet of meer sport.
Van misselijkheid had ik ook regelmatig last .Niet erg, maar net een onpasselijk gevoel. Is nu ook over.
Kan dus wel degelijk aan de mirena liggen. lees maar de berichtjes hierover op dit forum.


Groetjes, Jaz

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 22-11-2008 14:56

Hey Jaz,

toch zou ik het jammer vinden als ik hem er weer uit zou moeten laten halen..
Ik baal enorm van de ongemakken die de Mirena me bezorgt, maar ik weet niet zeker of het opweegt tegen de voordelen..
Ik heb namelijk al meer dan 5 maanden geen vreselijke menstruatie pijn of bloedverlies meer..

eerder lag ik daardoor iedere maand 2 dagen in bed..

maar goed ik zal de andere berichten nog eens lezen, om te achterhalen of ik nog meer klachten herken..

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Liefs Lachinia

prinses-heidi
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2008 15:27

mijn verhaal

Bericht door prinses-heidi » 23-11-2008 15:36

Dit is al een stuk wat ik eerder op andere forum's heb geplaatst, misschien herkenbaar!

Toch wel fijn om te lezen dat waarschijnlijk mijn klachten afkomstig zijn van de mirenaspiraal.
Begin mei heb ik de mirenaspiraal laten zetten na een aantal goede berichten van mensen die er ook een hebben. Na jaren de pil gebruikt te hebben dacht ik misschien maar beter iets minder hormonen in mijn lichaam te krijgen. Uitkomst mirenaspiraal.
Nou niet zo'n goede zet. Dacht dat het inbrengen wel een makkie zou zijn, ik heb nog nooit zoveel pijn gehad, ging bijna buiten bewustzijn. Gelijk na het zetten aantal weken erge buikpijn en rugpijn, bleek er een vochtcyste te zitten van 5 cm. Een aantal weken later was die verdwenen zat er aan de andere kant weer een van 3.5 cm. Nu 6 maanden verder loop ik nog steeds met klachten en ze worden alleen maar erger. Nu al weer drie weken pijn in mijn buik en onderrug, waarschijnlijk weer een cyste. Twee weken terug ineens s'nachts op de eerste hulp gezeten met vage hartkloppingen? Ik heb last van zweet handen en begin ook al paniekaanvallen te krijgen. Ik voel me niet goed, heel raar. Ook krijg ik elke keer van de rare rillingen door mijn billen. Heb al een aantal weken last van diaree en val af zonder er iets voor te doen (niets voor mij). Mijn honger gevoel is ook af genomen. Zit regelmatig te shaken in bed, net koude koorts. Val moeilijk in slaap, terwijl ik altijd een slaapkop geweest ben.
Waar komt dit vandaan, arts zegt stress?? Nou ik dacht al gauw aan de spiraal, heb hem dit voorgelegt en hij zij dat er inderdaad een aantal van mijn klachten in de bijwerkingen staan. Nu heb ik vandaag gelezen dat daar zeker ook de hartkloppingen van kunnen komen. Kan je zeggen dat is geen pretje. Ik ken mezelf niet meer terug. Morgen een afspraak maken om hem eruit te laten halen, al maak ik me daar ook al weer zorgen om hoeveel pijn dat zal gaan geven.

Succes allemaal.

Groetjes Heidi.

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 24-11-2008 10:52

Hoi Heidi,

Als ik er door af zou vallen zou ik dat geen probleem vinden (afhankelijk van hoeveel natuurlijk).. bij mij is het juist tegenovergesteld.. ik ben veel zwaarder geworden terwijl mijn levenspatroon niet is veranderd..
de diaree is wel herkenbaar, ik had niet gedacht dat dat door de mirena zou kunnen komen..

Ik weet niet of hij er inmiddels uit is bij jou, maar zo ja, deed het pijn? Welk alternatief heb je gekozen en hoe bevalt dat?

Ik koos in eerste instantie voor de mirena omdat ik de pil altijd vergat.. dus hij was onbetrouwbaar..
en ander bijkomend "voordeel" is dat ik geen last meer heb van menstruatiepijn.. laat staan van bloedverlies..

beetje dubbel natuurlijk, omdat je je biologische waarschuwing meteen uit zet...

Bedankt voor je verhaal..

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 24-11-2008 11:19

trouwens,

Nu ik nog wat meer berichten heb gelezen, zijn er meer dingen waar ik me in herken..

* Concentratieproblemen
* geheugenverlies.. niet meer weten waar mn sleutels of aansteker e.d. liggen; afspraken vergeten.. en zelfs telefoonnummers, terwijl ik altijd een wandelend telefoonboek ben geweest..
* veel meer afscheiding (niet bruinig maar een beetje wit/geel)
* pijn in de borst (heel af en toe maar wel genoeg om er bij stil te staan)
* een opgeblazen gevoel; alsof ik een kilo bruine bonen heb gegeten en er niets uit kan..
* bijna dagelijks last van diaree
* steken in de buik; afwisselend links of rechts.. ter hoogte van de baarmoeder denk ik ( iig niet van de darmen en ook niet van de maag, dat voelt weer anders..)

en dan de klachten die ik in het eerste bericht had geschreven..

Ik dacht eigenlijk niet dat bovenstaande klachten van de mirena af zouden kunnen komen, maar als ik hier lees dat het bij meerdere mensen voorkomt.. dan kan het heel goed dat het bij mij ook zo is..
Niets is zeker natuurlijk, maar ik ga toch nog eens met mijn vriend overleggen of we niet iets anders kunnen proberen..

ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat ik niet de enige ben, ik vond me zelf al zo'n apart geval :wink:

Bedankt

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 28-11-2008 15:23

5 maanden niet gebloed, en nu ineens bloedverlies..
Geen menstruatie, maar een soort van oud bloed wat uit mijn lichaam moest..

ook geen pijn of andere menstruatie tekens..
Wel ben ik gisteren nacht vreselijk misselijk geweest, maar dat lijkt me geen teken van bloedverlies..

Heeft iemand hier ervaring mee?

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 28-11-2008 15:58

Hoi Lachinia

Van dat oud bloedverlies weet ik niet meer zo goed. Volgens mij had ik bijna heel de mirena periode wat bloedverlies.
Dat misselijk zijn had ik ook heel vaak vooral in de ochtend .Heb zelfs gedacht dat ik zwanger was en toen een test gedaan niet zwanger dus.


groetjes Jacqueline

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 28-11-2008 19:41

ja ik ben wel vaker misselijk, maar dit was midden in de nacht..
tot nu toe ben ik nog niet zwanger geweest, en heb al 3 testen gedaan in de afgelopen 5 maanden..

ik werd wakker omdat mijn vriend thuis kwam van zijn werk, en ik zat even rustig (ik kan niet meteen weer gaan slapen als ik eenmaal wakker ben geweest)
Even wat gedronken en ineens super misselijk, na een paar aspirines en een half uurtje was het ook weer weg.

maar dat bloeden vind ik toch wel raar ineens..

nou goed, ik hou het in de gaten, en als ik er vaker last van heb ga ik wel even naar de dokter of beter gezegd naar de gyneacoloog.

Bedankt voor je reactie.

Liefs Lachinia

prinses-heidi
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2008 15:27

Bericht door prinses-heidi » 29-11-2008 20:44

Beste Lachinia,

Nou ik heb afgelopen woensdag mijn spiraal laten verwijderen, dit deed bijna geen pijn. De pijn was maar heel even, niets in vergelijking met het inbrengen.
Ik hoop nu hij eruit is dat mijn klachten zullen verdwijnen. Ik ben inmiddels weer aan de pil die ik ervoor ook al slikte, ik slik de pil 's morgens zodat ik hem niet kan vergeten. Ik ben met de spiraal begonnen om een beetje van mijn vermoeidheids klachten af te komen, maar kreeg er veel vervelender klachten bij.
Met de pil werd ik helemaal niet meer ongesteld en met de spiraal had ik bijna altijd een beetje oud bloed. Ik ben nu wel gelijk goed ongesteld geworden, misschien wel een keertje goed.
Ik had met de spiraal bijna altijd buikpijn en onderrugpijn. Ook waarschijnlijk van de vochtcystes, wat veel voorkomt bij de mirena.

Sterkte allemaal, ik houd jullie op de hoogte hoe het mij vergaat.

Groetjes Heidi.

Plaats reactie