misselijk, buikpijn, gewichttoename; stress of Mirena?

Bespreek hier je lichamelijke klachten
Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 10-12-2008 23:12

Nou de kogel is door de kerk.. de afspraak om Mirena er uit te latenhalen is gemaakt.
Volgende week woensdag kan ik terecht bij de huisarts.
De assistente van de gyneacoloog vertelde dat dit makkelijker en goedkoper was.
Ik hoefde dan minder lang te wachten en ik hoefde geen eigen risico in te leveren van mijn ziekte kosten verzekering.
dat laatste boeit me eigenlijk nog weinig, want die heb ik allang betaald.

Ik hoop van harte dat het goed gaat..

Dit weekend heb ik van 2 andere mensen gehoord wat hun ervaring is met Mirena..
een oude vriendin van mij, vertelde hele herkenbare dingen die ik eerder ook al zelf aangaf hier op het forum.
En een vriend van mij die in het verleden een relatie heeft gehad met een mede slachtoffer van de mirena..
beide dames hebben hem laten verwijderen, en sindsdien gaat het stukken beter.. dit geeft mij ook vertrouwen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om na de verwijdering geen hormonen meer te gebruiken.. in ieder geval tot ik weer mezelf ben en dat wij wellicht een ander oplossing hebben gevonden.
Een kinder wens is er, alleen hopen we dat die pas in de toekomst vervult gaat worden.. Voorlopig ben ik nog niet van plan zwanger te raken..

de regenjasjes kunnen dus weer uit de kast gehaald worden :)

Ik hou jullie op de hoogte..

Liefs Lachinia

Monty
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-12-2008 19:39

Bericht door Monty » 12-12-2008 19:44

Ik wil toch ook graag nog even reageren.

Ik heb 5 jaar lang het koperspiraaltje gehad zonder problemen! (tja bij het inbrengen hondsberoerd maar verder niet)

Na de eerste zwangerschap na 3 maanden Mirena in laten zetten. Lekker makkelijk, geen bloedingen etc.

Ik heb de 1 na de andere schimmelinfectie! Ben er 3 maanden zoet mee geweest. Baarmoedermond rood en geirriteerd, rare plekjes etc. Afgelopen vrijdag spiraaltje eruit laten halen (heel spontaan eigenlijk toen ik hoorde dat mijn baarmoeder zo geirriteerd was en er rare plekjes zaten)
Ik zal je zeggen, ik ben 2 kilo afgevallen, voel me zó veel beter! Lichamelijk en geestelijk!

Ik kies dus de volgende keer absoluut NIET meer voor Mirena, ik ben er niet tevreden over.

Had ook pijn bij het vrijen en ook weinig zin, dat is nu al heel anders.

Herkenbaar om jullie verhalen te lezen en te weten dat ik niet de enige ben met dit soort rare klachten. Ik had geen idee dat het daar door kwam totdat hij er uit was en binnen 2 dagen zoveel beter voelde.

Uitslag van uitstrijkje volgt na kerst.............

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 17-12-2008 20:12

Zo, het is gebeurd.
Mirena is er uit!

Het er uit halen voelde als een zware menstruatie aanval maar dat zakte vrij snel grotendeels weg.

verder voel ik me niet anders dan toen ik vanmorgen opstond.

Ik ben benieuwd wat het leven zonder mirena voor mij gaat betekenen.

Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden.

Liefs Lachinia

Lachinia
Ervaren Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-11-2008 00:14

Bericht door Lachinia » 18-12-2008 19:51

dag 1 na dat mirena er uit is..

war heb ik me vandaag ellendig gevoeld zeg!
zo'n vreselijke pijn op de borst, benauwd..
ik hoop niet dat ik dat te vaak ga krijgen..
ik had me bijna ziek gemeld op mijn werk om naar de huisartsenpost te gaan.

gelukkig werd het niet erger, anders was ik echt wel gegaan..

Herkent iemand dit? na het verwijderen?

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 18-12-2008 23:33

Hoi Lachinia

Ik herken wel dat ik ook erg ziek ben geweest na de verwijdering. Ik had veel onrust in mijn hoofd buikpijn ik had ook moeite met ademhalen en ging dan hyperventileren.
Kon ook moeilijk slapen en ik was zo angstig kreeg dan paniekaanvallen. Dus het ging niet best in het begin. Maar elke maand ging het beetje bij beetje vooruit.
Het was echt een vervelende tijd. Ik weet niet of jij mijn verhalen hebt gelezen misschien kan je ze even doornemen als je er zin en tijd hebt natuurlijk.
Als ik de verhalen terug lees dan schrik ik gewoon hoe ziek ik was maar dan lees je ook dat het steeds beter met mij gaat.
Dus ik denk dat je niet moet schrikken dat het nog even gaat duren en dat je zo nu en dan nog wat klachten terug kan krijgen met name rond de menstruatie en rond de eisprong. Het is de kunst om niet in paniek te raken en je moet maar denken het zijn de hormonen die dat met mij doen. Dat heb ik nu aardig onder de knie.
Ik wens je veel sterkte

Groetjes Jacqueliner

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 19-12-2008 12:00

Hoi Jacqueline,

Wat ik me afvraag,heb jij ook nog psychische klachten tijdens eisprong en menstruatie?
Dat heb ik namelijk ook heel erg.
M'n cyclus is nu precies 28 dagen,dat is natuurlijk perfect,ook minder last van m'n buik enz.
Maar die onrust komt wel terug,en dan begin ik weer te twijfelen en dan steken de angsten ook weer de kop op.
Ik kan dan ook de gedachte dat het van de hormonen komt niet vast houden,en denk dan weer dat er van alles mis is met mij.

Tussendoor knapt het weer op,maar ik moet dan wel weer van voor af aan beginnen.


Liefs van Bright

jacqueline
Ervaren Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-03-2008 18:14

Bericht door jacqueline » 19-12-2008 16:44

Hoi Bright

Ja die heb ik ook nog wel hoor vooral rond de eisprong. Het begint zo 9 dagen na de menstruatie dan begint ook je vruchtbare periode en dan na de eisprong voel ik mij weer beter. Bij de laatste eisprong verloor ikwat bruinbloed met wat slijm. Heb even op google gekeken en dat kan inderdaad wel eens voorkomen. Heel bizar ik heb voor mijn mirena nog nooit iets gemerkt van mijn eisprong. De geestelijke problemen komen nog regelmatig om de hoek kijken maar ik heb mijn angsten aardig onder de knie en ik kan wel denken het zijn de hormonen die dat met mij doen. Als je je rot voelt moet je proberen aan leuke dingen te denken of leuke dingen gaan doen en proberen te blijven lachen dat helpt echt. En maar blijven denken het zijn mijn hormonen en niets anders. Mij cyclus is ook rond de 28 dagen gewoon eng op tijd zeg ik wel eens.
Ja die mirena zet wel je leven op zijn kop vind je niet? Niet de moed laten zaken hoor het zal best gued komen.

Groetjes Jacqueline

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 20-12-2008 11:37

Ik weet ook zeker dat het aan m'n hormonen ligt,want na die tijd kan ik me niet voorstellen dat ik zulke onzinnige angsten heb gehad.
Maar als ik ze heb tijdens die periode,neem ik ze heel serieus.
Het maakt me ook verdrietig dat ze aldoor weer terug komen.
Vóór de Mirena had ik nooit last van PMS.
Ik hoop dat het ooit helemaal verdwijnt.
Ik slik dus nu tarwekiemolie capsules en levertraan capsules en vit.B complex.
Dat heeft al wel gezorgd voor een regelmatige cyclus.
Als je weet dat ik na het stoppen met de pil anderhalf jaar géén menstruatie heb gehad,en m'n kinderen heb gekregen door pilletjes die de eisprong op gang brachten is dat dus al heel wat.dat was ook al een kadootje van synthetisch hormoongebruik.
Tijdens de Mirena helemaal geen menstruatie,wat ik dus achteraf gezien ook niet gezond vind.

Laatst twijfelde ik nog om weer aan de pil te gaan,sommigen beweren dat daar de PMS minder van wordt,maar ik ben bang dat dat alles nog meer in de war zal brengen,en dat wil ik absoluut niet.
Ik hou het maar mooi op de natuurlijke manier en gebruik condooms,het werkt voor ons prima.
Misschien dat manlief ooit z'n vooroordelen aan de kant zet,en zelf stappen onderneemt.

lieve groeten van Bright

kaatje410
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-01-2009 04:32

Bericht door kaatje410 » 04-01-2009 05:10

Hoi,

Vijf weken na mijn bevalling ( einde juli ) heb ik mij een mirena spiraal laten plaatsen, daar ik nog al gemakkelijk de pil vergeet in te nemen.
Nadat het spiraaltje geplaats was heb ik voor meer dan 12 weken een lichte bloedingen gehad. Uiteindelijk is hier een einde aangekomen omdat mijn gynecoloog mij de pil had voorgeschreven die ik dan 3 maal per dag gedurende 1 week moest in nemen.

Ik was heel gelukkig maar na een kleine drie weken had ik weer lichte bloedingen voor zo'n 2 weken. Zo bleef het nog wat aan modderen tot dat ik nu uiteindelijk voor al meer dan 5 weken geen bloeding niet meer heb door gekregen.

Blijkbaar is dit heel normaal, het einige waar ik dan ook veel last van heb is buikpijn sinds een week of vier. De buikpijn is niet continu en geeft het gevoel dat ik mijn menstruaties ga door krijgen, maar dan in een niet zo hevige versie.
Sinds een tweetal maanden heb ik ook last van een opgezwollen buik iets wat ik vroeger niet had, zelfs niet tijds het nemen van de pil.

En heb blijkbaar, zoals vele heb ik ook last van acne, die heel groot zijn en pijnlijk. Mijn gewichtstoename is bijna nihil omdat ik de laatste tijd ook moeilijker en niet zoveel kan eten. In het begin kwam ik ook wel makkelijker bij of moest zien wat ik mijn mondje stop.
Bij het nemen van de pil, zou mijn gewicht afnemen bij de hoeveelheid voedsel dat ik nu maar opnemen, maar van afvallen is hier wel geen spraken.

Ik weet niet goed of dit er ook iets mee te maken heeft maar sinds een maand heb ik ook last van gewrichtspijn in mijn vingers, polsen, schouders, heupen knieën en enkels. Mijn vingers en onderbenen hebben ook zo'n stijf gevoel smorgens, eens ik wat beweging heb gehad is het over.

Door al deze dingen, spoken de gedachten toch door mijn hoofd om het spiraaltje te verwijderen als hier niet vlug verandering in komt.
En zeker als daar nog iets bij komt.


Groetjes

Kaat

louise
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-01-2009 21:09

Bericht door louise » 04-01-2009 21:30

Hallo dames,

hier mijn Mirena verhaal,

ruim 5 jaar geleden de mirena laten plaatsen door de huisarts en de eerste 3 jaar is het me eigenlijk prima bevallen, na die 3 jaar begonnen (achteraf gezien) de klachten. Ik liep standaard met een blaasontsteking rond, kreeg iedere keer een kuurtje waar ik weer allergisch voor was en had steeds vaker last van mijn darmen en pijn na en tijdens het vrijen.

Besloot door de info van deze site de mirena eruit te laten halen, maar dat lukte de huisarts dus niet, touwtjes niet te vinnden. Ik kom de volgende dag in het ziekenhuis bij gynaecoloog terecht en ook daar lukte het niet, ik kreeg een afspraak om de mirena er op de OK via ruggeprik eruit te laten halen. Eenmaal thuis gekomen heb ik de afspraak afgezegd omdat het me wat overviel, ding zat er in 2 minuten in en nu dit om het er weer uit te krijgen! ben gaan shoppen en in een ander ziekenhuis terecht gekomen waar ook de gynaecoloog daar het spiraal er niet uit kreeg! Ik kreeg een afspraak voor een hystrosopie en dan zouden ze hem er zo uit hebben. Dat viel dus ook niet mee want het spiraal was gebroken, moest dus in 2 keer eruit gehaald worden. Ik heb me daar ter plekke over laten halen om toch weer een nieuwe te nemen en sinds begin december bezit ik de 2de mirena spiraal. Sinds die tijd zijn er sluipend allerlei klachten gekomen, heb nog nooit zo vaak bij de huisarts gezeten! mijn bloed is helemaal onderzocht en alles is in orde, maar ik heb uitslag op mijn borst en hals, mijn huid is gloeiend,ik ben rillerig( maar heb geen koorts) last van vocht in mijn handen en voeten, spierkrampen, stijve onderrug en algeheel ellendig voelen. Mijn huisarts denkt aan de overgang omdat ik ook van die aanvallen van hitte in mijn gezicht en hals heb en soms ook warme plekken op de huid van mijn been heb. Ik zie overal tegenop en alles is me teveel( terwijl ik normaal bruis van de energie en niet te stoppen ben :lol: ) komt het iemand bekend voor dat bij het plaatsen van een tweede spiraal ( ik ben 43) dit soort typische overgangsklachten beginnen? denk er hard over na om dat ding er 1 deze dagen uit te laten halen bij de huisarts( nu maar hopen dat deze er wel normaal uit gaat :shock: )

groetjes van Louise

Plaats reactie